Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Poison ivy vs Bifrost fwb+
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
denblivande
Varför använder just du Poison ivy,Bifrost fwb+,Anat
jag tror den här tråden kan hjälpa många att välja en rat som passar just dominte bara mig utan många andra också.. men jag karnse har fell... wink.gif MVH denblivande

Edit: min första röstning så det blev lite fell tongue.gif
Caecigenus
Jag har rättat till de fel du gjort i omröstningen.
Orbitaljl
Jag använder bifrost för att jag tycker den är den mest kompletta raten på markanden idag, det är väll också så att när man har bestämt sig för att använda en rat så är man fast. Man tycker alla andra är lite halv dåliga osv. Bifrost har allt som behövs, kanske fattas lite små grejor.
Jag tror dom felsta på forumet också använder sig av bifrost smile.gif
Tzorcelan
Använder ingen av dem, inte för att någon av dem är dåliga. Både bifrost och poison ivy är geniers gåva till världen, men när jag leker är det oftast med egen kodade bottar ^^
davve
jag använder inte rats, så jag valde annat tongue.gif
SD-XI
QUOTE(davve @ Feb 14 2006, 22:52)
jag använder inte rats, så jag valde annat  tongue.gif
*

Va Använder du då ?
davve
QUOTE(SD-XI @ Feb 15 2006, 00:45)
Va Använder du då ?
*

tysk fetish pr0n...
Andvare
QUOTE(davve @ Feb 15 2006, 09:54)
tysk fetish pr0n...
*

Länk?
marjinz
Nuclear och Poison IVY äger
crazyboris
QUOTE(Andvare @ Feb 15 2006, 11:38)
Länk?
*

http://www.meatspin.com
shapeless
Sager som davve; tysk fetish pr0n, helst med mycket avforing. Mumma. smile.gif
Andvare
QUOTE(crazyboris @ Feb 16 2006, 13:57)

Jag kom upp i 12 snurr, vad är ditt rekord crazyboris?
redlime
QUOTE(Andvare @ Feb 16 2006, 16:43)
Jag kom upp i 12 snurr, vad är ditt rekord crazyboris?
*

Jag tror det är vid 50 som man blir officiellt bögförklarad.

tongue.gif
zYme
fy fan ... tongue.gif
crazyboris
he he...
va har ni inte kommit upp i tresiffrigt....
redlime
QUOTE(crazyboris @ Feb 16 2006, 18:17)
he he...
va har ni inte kommit upp i tresiffrigt....
*

Min polare har.. han tyckte den var så jävla rolig så han tittade på den skitlänge biggrin.gif o sen lät han den gå i bakgrunden för han tyckte om musiken... huh.gif
SD-XI
QUOTE(crazyboris @ Feb 16 2006, 13:57)

Haha... Bläää fett äcklet....håller me musikn va bra hahah smile.gif

EIDT nån som vet va låten heter ?
redlime
QUOTE(SD-XI @ Feb 16 2006, 22:16)
Haha... Bläää fett äcklet....håller me musikn va bra hahah smile.gif

EIDT nån som vet va låten heter ?
*

Tror det är you spin me around med Dead or Alive.

Men Dope's version är mkt bättre wink.gif
blind
... :mellow:

Fast låten är faktiskt bra. laugh.gif
SD-XI
QUOTE(redlime @ Feb 16 2006, 17:26)
Jag tror det är vid 50 som man blir officiellt bögförklarad.
tongue.gif
*

Haha hur vet du det tittat så länge : )

QUOTE(redlime @ Feb 16 2006, 22:40)
Tror det är you spin me around med Dead or Alive.

Men Dope's version är mkt bättre wink.gif
*

Tack.
josef
Bifrost var min första rat som funkade perfekt för mig, sen dess har
jag inte tittat tillbaka. cool.gif
Blasphemy
OT: Jag offrade mig och kollade till 50 och jag vart bögförklarad mad.gif
hnZ^
Kör med bifrost, saknar dock thumbnailfunktionen från flux som fan. Och ganska jobbigt att behöva spara alla keyloggs + pws manuellt också, rätt mycket jobb när man har många datorer att administrera. Synd att flux var så instabilt bara.
ksv
QUOTE(hnZ^ @ Mar 15 2006, 19:23) *
Kör med bifrost, saknar dock thumbnailfunktionen från flux som fan.
Du menar från screen caps?

QUOTE(hnZ^ @ Mar 15 2006, 19:23) *
Och ganska jobbigt att behöva spara alla keyloggs + pws manuellt också, rätt mycket jobb när man har många datorer att administrera. Synd att flux var så instabilt bara.
så det hade varit bättre om en offline keylog tankades ner automatiskt menar du?
hnZ^
1. Nej, menar thumbnailfunktionen! smile.gif Perfekt när man börjar få några tiotal användare och har tråkigt en vardagskväll, bara att sätta på thumbnails och luta sig bakåt och vänta på vem som petar sig i näsan i cammen eller sätter på något roligt på skärmen först biggrin.gif

Flux screencaps är fin också, men tyvärr orsakar den alltför mycket lagg hos servern --> upptäckt och efter några dagar försvinner servern. Bifrost screencapsen duger fint till att titta på deras skärmar, och ska jag göra nått så kör jag upp en vncbackdoor.

2. Yes, att ställa in en funktion att tanka ner keylog varje gång servern connectar eller med ett tidsintervall alternativt bara spara till fil när man väljer retrive skulle vara det ultimata. Sen att servern skulle skapa en ny logg döpt med datum för varje dag skulle inte vara dumt smile.gif Och självklart ska loggarna sparas ner i serverns egna individuella undermapp i downloadmappen så det blir ordning och reda! biggrin.gif
Memrix
Låten heter you Heter you spinn me
frisko
Jag använder Poison Ivy. Anledning? Det var den första RAT:en jag fick igång.
p0ke
Både bifrost och posion ivy är extremt fina.
Bifrost har fördelen med keylohher, som posion ivy 1.0.0 saknar. Men vad framtiden har att erbjuda vet man aldrig ;D.

Posion ivy därimot innehåller rootkit, vilket är mer stealth för paranoida människor som mig.

Själv andvänder jag posion ivy, men ibland så pillar jag med bifrost också. Tycker ingen av dem är bättre än den andra, dem är bara olika bra på olika saker. Beroende på vad man skall göra.

Fint jobb utav både ksv och shapeless, word up.
blind
Klarar mig inte utan keylogger, sen så det kännts som att Bifrost varit mer stabil än de gångerna jag kört PoisonIvy.

Tänk er om Bifrost och PoisenIvy hade slagits ihop till en och samma RAT. Det hade nog tamejfan blivit den mest perfekta RAT någonsin. blink.gif

Har något sådant hänt förr förresten? Det är väl vad jag vet inte alls vanligt att sådana samarbeten förekommer.
shapeless
QUOTE(blind @ 2006-05-31 19:02) *
Klarar mig inte utan keylogger, sen så det kännts som att Bifrost varit mer stabil än de gångerna jag kört PoisonIvy.

Tänk er om Bifrost och PoisenIvy hade slagits ihop till en och samma RAT. Det hade nog tamejfan blivit den mest perfekta RAT någonsin. blink.gif

Har något sådant hänt förr förresten? Det är väl vad jag vet inte alls vanligt att sådana samarbeten förekommer.
Inte vad jag vet.. Men jag och ksv sammarbetar ju ändå fullt ut, det gör vi alla i teamet. Så nån dag kanske poison ivy blir lika stabil som bifrost tongue.gif
Caecigenus
QUOTE(ShapeLeSS @ 2006-06-01 01:10) *
Inte vad jag vet.. Men jag och ksv sammarbetar ju ändå fullt ut, det gör vi alla i teamet. Så nån dag kanske poison ivy blir lika stabil som bifrost tongue.gif
... som när du börjar koda ett riktigt språk... laugh.gif
Ajfan, det gör du ju redan... mad.gif
Bleet
PI för det är det enda som mitt AV inte upptäcker och blockar >_>
L3-
Det va riktigt jämt det här smile.gif, lika efter min röst... Jag började med Bifrost o har tänkt o fortsätta med det eftersom det har fungerat perfekt hittills happy.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.