Help - Search - Members - Calendar
Full Version: N-Stealth
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
Orbitaljl
Tjenare, skulle vilja dela med mig av en applikation som jag tycker är väldigt användbar och extrem bra.
För er som letar exploits och andra säkerhets hål i webapplikationer är detta en guldgruva.

N-Stealth is a vulnerability-assessment product that scans web servers to identify security problems and weaknesses that may allow an attacker to gain privileged access.The software comes with an extensive database of over 30,000 vulnerabilities and exploits. N-Stealth is more actively maintained than the network security scanners and consequently has a larger database of vulnerabilities. N-Stealth is a comprehensive web server security-auditing tool that scans for over 30,000 vulnerabilities. It is ideal for system administrators, security consultant and IT professionals. The software's wide array of scanning techniques and extensive security-hole database make it the best available program for locking down web servers.

Länk : N-stealth

Om någon skulle kunna ha en full version utan liggandes någonstans kan ni mer än gärna skicka ett pm wink.gif
SD-XI
seixget : )
alexandeR
Tackar, låter intresant! smile.gif
skall ta ner o prova hur bra det fungerar
Blasphemy
Trevligt biggrin.gif
Memrix
Ohhh säger bara TACK!!! Det är faan ett av de bättre program på länge biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D:D

EDIT: Kan den som har full ver PM:a mig med ??
syndig
Detta ska jag prova, låter riktigt bra.
Memrix
Scanna lunarstrom biggrin.gif haha lol tongue.gif

Har dock inte vågat att exploita mot sidan tongue.gif
Blasphemy
Någon som verkligen vill ha fullversion av programmet kan skicka ett PM till mig jag kanske kan ha en lösning.
Orbitaljl
haha, är det någon som har lyckats defaca en sida?
skulle vara kul att se. lägg ut den och säg hur ni gick till väga smile.gif
Memrix
Har inte lyckats än men orka elgigantens säkerhet www.elgiganten.se tongue.gif
zds
glöm inte att tänka på eran egen säkerhet när ni scannar så ni inte hamnar i trubel wink.gif
RM1212
Tack!
xaero3
Det finns ju för fasan hur många "web vulnerability scanners" som helst. Är man av nån konstig anledning i behov av ett värdelöst SCAN-n-HACK-TOOL så är det bättre med t.ex Acunetix. wink.gif
Orbitaljl
Jo, självklart.
Det kryllar av "web vulnerability scanners",
Men jag har aldrig stött på någon med 30 000 vulnerability/exploits.
Acunetix hade ju tyvärr bara 5000 =/
Memrix
+ Att deras trail går att scanna sidor som man shälv kan välja gentoemot Acunetix som jag även tyckte var rätt soppigt =/
agaton
Fan va grymmt ska testa det nu dirket
koffein
Måste man va hackare för att fatta programmet? tongue.gif
Hittar han "vägar" in till hemsidan eller så man kan hacka sidan?
Tomtenisse
Om man nu har hittat ett hål och en exploit till den , hur ska man gå till vägs?
Codius
Då läser man hur exploiten fungerar och sedan sätter man upp ett eget system med denna för att testa, eftersom det är olagligt att bryta sig in i andras datorer.
xaero3
QUOTE(Codius @ 2006-08-12 16:31) *
Då läser man hur exploiten fungerar och sedan sätter man upp ett eget system med denna för att testa, eftersom det är olagligt att bryta sig in i andras datorer.

Lite OT:

Beror väl på hur man definierar datorintrång. Väldigt viktigt att ta hänsyns till små distinktioner så som ett intrång och ett olaga intrång. Jag menar låt oss säga att jag bedriver egen Konsultfirma och därigenom skulle få ett uppdrag att utför ett penetrationstest. Med penetrationstest innefattar även intrång. Då skulle det vara fullt tillåtet att "bryta sig in i andras datorer". Det krävs visserligen en massa pappersarbete, samt ett godkännande från uppdragsgivaren osv, men det definierar jag som ett intrång. Ett berättigat sådant i alla fall. Så det jag vill få sagt är att det du skrivit ovan inte stämmer alla gånger, så sluta genast upp med att fara med en massa osanningar. tongue.gif

Jaja, jag var bara tvungen att säga mitt.
Codius
Du bryter dig sällan in i någons hus om du är bjuden dit, även om anledningen att du ska komma är att installera ett alarm.
Att vrida och vända på ord är kul om det inte sker seriöst, att på ett publikt forum gnälla på skit saker är drygt. Att sedan ljuga och säga att jag kommer med en massa osanningar är förtal, din fjant.

Och ja, jag vart lite brydd över ditt inlägg.
xaero3
Överste, sådana som dig hanterar man bäst genom att ignorera. Jag tycker ärligt talat att du omgående bör se över din ilskekontroll. Och att påstå att jag är en fjant är väl ändå en underdrift, mer än så har du väl ändå att komma med. Nu vart jag nästan lite glad. ohmy.gif
Kommer du på något annat du vill ha sagt så gör du bäst i om du framför det till mig via ett PM.

Ursäkta ksv & Co. Jag ska i fortsättningen hålla mig till topic, se det här som ett undantag. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.