Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Radmin!
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
iller
Radmin.
Fungerar super, om du vill styra en annan dator. Mycket bättre bild än bifrost, och massvis med funktioner.

Skicka medelanden, prata till den som sitter vid daton med microfon, cmd, filetransfer, och superbra screencapture!

Har själv installerat detta på en utav mina "vänner", och det fungerar superbra, bara man går in i serverinställningarna, och ändrar så att den kör "hidden". Den är helt ud av antivirus!

Har dock ingen keylogger, installation krävs (tar 2 min.), licens krävs (finns på dc), och man måste öppna en port!

Men det är lätt värt det när man väll har fått det att fungera! Man kan ju sitta 3-4pers och ha kul samtidigt biggrin.gif.

download: http://www.radmin.nu/downloads/radmin22.zip

finns även lite screenshoots på hemsidan.
zYme
Har den reverse connection eller är det bara en "vanlig" rat som man "connectar" till och hur stabil är den?
Blasphemy
Tycker vnc är skönare.
iller
xYme: nej, jag tror inte att den har reverse connection, men den är otroligt stabil. Stabilare än poison ivy och bifrost.
Caecigenus
Då får jag fråga vilka problem Herr iller har haft med Bifrost?
swestres
Radmin är ju ganska mycket "dummare" än vad Bifrost är rent användargränssnittsmässigt... Vad var det de kallade det, hög affordance? Sen fyller de båda programmen olika nischer, bifrost är mer trojan/bakdörr och radmin är mer ett renodlat administrationsverktyg om jag har förstått det hela rätt.
iller
QUOTE(swestres @ Apr 21 2006, 12:13) *
Radmin är ju ganska mycket "dummare" än vad Bifrost är rent användargränssnittsmässigt... Vad var det de kallade det, hög affordance? Sen fyller de båda programmen olika nischer, bifrost är mer RAT/bakdörr och radmin är mer ett renodlat administrationsverktyg om jag har förstått det hela rätt.

Japp, stämmer.

Problem som stör mig med bifrost/poison ivy: Sämst screencapture, seg filemanager och segt ifall man vill kontrollera datorn med mus/tangentbord!

Gillar även voicechat funktionen som finns med tongue.gif
Blasphemy
Nackdelen med Radmin är vell att det kanske inte är lika smidigt att installera det, speciellt om du vill gömma det.... Dock så tar vell en installation av valfri RAT 3 sekunder?
iller
QUOTE(Blasphemy @ Apr 21 2006, 13:02) *
Nackdelen med Radmin är vell att det kanske inte är lika smidigt att installera det, speciellt om du vill gömma det.... Dock så tar vell en installation av valfri RAT 3 sekunder?

Japp, tar typ 2 min att installera. Fast med en rat kan du t.ex inte sitta med 3-4 polare på samma port.
zYme
Bifrost är, och kommer alltid vara, den bästa RAT:en för mig eftersom jag spionerar på mina användare (lösenord, användarnamn m.m) inte leka med musen eller sitta och snacka med offren.
iller
QUOTE(zYme @ Apr 21 2006, 14:41) *
Bifrost är, och kommer alltid vara, den bästa RAT:en för mig eftersom jag spionerar på mina användare (lösenord, användarnamn m.m) inte leka med musen eller sitta och snacka med offren.

Jo, bifrost är bra om man ska sno avändarnamn och lösenord. Ja använder i princip bifrost till att sno lösenord, och till att installera radmin.
Blasphemy
QUOTE(iller @ Apr 21 2006, 14:54) *
Jo, bifrost är bra om man ska sno avändarnamn och lösenord. Ja använder i princip bifrost till att sno lösenord, och till att installera radmin.

Syns det inte ganska så bra att man har radmin instalerat?
iller
Jo, det syns ganska bra. Det går iof att döpa om alla namn om man vill.

Programet är inte bara bra att ha hos sina "vänner", det kan även vara bra att köra en server själv, så att man t.ex. kan sitta och styra datorn ifrån plugget/jobbet biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.