För att undvika att dra på oss negativ uppmärksamhet samt för att klart ligga på rätt sida om lagen, har vi beslutat att lägga till följande regel:
Det är inte tillåtet att: 7. Diskutera hur man programmerar eller sprider maskar/virus.
Det är ju ett RAT-forum, så det ska väl inte påverka något större.
snowman
2005-03-25 14:33
Helt rätt!
redlime
2005-03-25 18:08
Jao, som sagt är det ett RAT-forum! Så det är helt rätt.
p0ke
2005-03-25 18:10
gäller detta även den bot jag håller på med ? stubbos. som iofs inte bryter mot någon lag med tanke på att det är opensource code och ingen förutosm den som compilerar det kan hållas ansvarig för det?.. dock sprider sig botten på diverse sätt ?
edit: en ircbot är efterallt en slags backdoor/rat/ircRAT som ger tillgång till en annan dator. ...
octane
2005-03-26 17:14
usch... jag tycker att H/P/V scenen hör ihop snackar man om A kan man göra det om B, dessutom e ju RATer ett slags virus. men antar att du menar mass-spridnings virus/RATer?
men det är väl helt lagligt o diskutera hur man sprider o programmerar?
de jag menar mest e att om man diskuterar hur ens RAT ska undkomma AV, gömma sig i systemet, köras vid en viss tidspunkt... då kan man ju köra samma råd/kåd till ett virus?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.