Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Poison Ivy, webcam?
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
Slurken
Hej om jag kollar på mitt offers webcam, märker dom det?
hnZ^
Hej!
Det beror på lite olika saker
Om din användare tx. bara sitter och surfar på aftonbladet och har en cam utan en såndär lampa som lyser när den används, så märker han det nog högst antagligen inte. De flesta offren omedvetna om infektionen misstänker nog aldrig någonting.

Om han misstänker något (tx. att du skriver LOL JA SER DJ PETAR DU DJ I NESAN LR?? HEHE) eller något sådant åt han så finns det nog sätt att kolla vad som händer i hans maskin.
användaren kan märka det genom att tx. när han försöker använda sin webcam (över tx. MSN) så är den redan "upptagen", det står typ "Kontrollera om webkameran är ikopplad eller används av annat program blabla" vilket kan leda till misstankar, men oftast tror de nog bara att det är något annat fel.
Har de lysdiod som lyser när cammen används så brukar det märkas genom att de tittar tillbaka när du tittar på dem tongue.gif Ibland blir de finurliga och gestikulerar lite också, andra bara vrider bort den.
zds
brukar komma upp "face trace"(eller vad det heter) och massa ljus inställnings tools ibland när camen slås igång, det är rätt misstänksamt..
redlime
QUOTE(zds @ 2006-05-16 15:48) *
brukar komma upp "face trace"(eller vad det heter) och massa ljus inställnings tools ibland när camen slås igång, det är rätt misstänksamt..

Haha såna cams är klockrena! Slås igång strålkastare och den börjar följa efter ansiktet på den man tittar på!
Det hade jag tyckt vore misstänksamt iaf smile.gif
DarkPrice
jag har kört pi ett tag nu "herre gud jag fick igång det efter ett halv år så skratta åt mig om ni vill"
men problemet e att jag inte kan se camen på min andra dator
när jag aktiverar den så ser det ut att funka och sen när jag ska se en bild får jag bara fram Error! med en svart bakgrund

vad kan detta bero på
och hur kan jag lösa det?

camen funkar om jag kör den t.ex i msn.
Havalito
QUOTE(redlime @ 2006-05-16 15:08) *
Haha såna cams är klockrena! Slås igång strålkastare och den börjar följa efter ansiktet på den man tittar på!
Det hade jag tyckt vore misstänksamt iaf smile.gif

hahaha fyfan va klockrent, tänk dig situationen man sitter däroch helt plötsligt slås de igång och kameran följer efter ens ansikte haha.
DarkPrice
jag hade blivit måttligt förvånad och dragit ut nätverks kabeln som en ren reflex smile.gif
stefan31
QUOTE(DarkPrice @ 2008-02-23 17:28) *
jag hade blivit måttligt förvånad och dragit ut nätverks kabeln som en ren reflex smile.gif

Kan man inte lägga ut en kamera på "nätet" och sen skriva in en nät adress för att se den?

Har för mig sett detta innan,
behöver man en hemsida eller liknande då?
Hjälp mig nån...
blind
QUOTE(stefan31 @ 2008-08-29 10:14) *
Kan man inte lägga ut en kamera på "nätet" och sen skriva in en nät adress för att se den?

Har för mig sett detta innan,
behöver man en hemsida eller liknande då?
Hjälp mig nån...

Nej, inte med PI.
stefan31
QUOTE(blind @ 2008-08-29 12:45) *
Nej, inte med PI.

Vet du hur man gör då? unsure.gif
blind
Om du vill diskutera det så får du göra det i en annan tråd, den här handlar inte om det du undrar om.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.