Help - Search - Members - Calendar
Full Version: [Rel]Poison Ivy 2.1.1
SweRAT > SweRAT > SweRAT regler, nyheter och information
shapeless
Nu ska vi se smile.gif

Har försökt fixa så många buggar jag kunde hitta (var lite svårt då jag nästan inte kunde reproducera några buggar alls :\).

Dokumentationen är inte klar ännu, den kommer nog upp imorgon.

Här är vad som ändrats (det jag kommer ihåg :\):
+ Relay traffic controller ("Socket Traffic"). View and manipulate traffic between the connecting sockets.
+ Edit ID.
+ Client saves more settings to the *.ini-file (window's position, screen capture settings etc).

Bugfixes:
* Server times out after 180 seconds.
* Fixed Uninstall bug.
* Fixed crash bugs (hopefully all).

Tack till hnZ^ och e-e för testandet <3 smile.gif

Download: http://www.swerat.com/downloads.php?file=PI211
Lösenord: swerat.com
redlime
Snyggt! smile.gif
Förhoppningsvis fungerar denna versionen bra för de som hade problem med den förra versionen!
hnZ^
Jag fick craschbuggen (antagligen samma som alla andra) i förra versionen, men det är helt fixat i denna! smile.gif
Hur stabilt som helst nu! smile.gif
LttCoder
awesome
NetspaCer
Tummen upp! (Y) Fungerar ju hur bra som helst:D
Garath
Riktigt nice!! biggrin.gif

Klarade inte av alla ändlösa krascher förut tongue.gif

Det ända som fattas nu typ är en online keylogger som i bifrost ^^
blind
Hade inte nämnvärt många problem med crasher förut men att kunna ändra ID var efterlängtat. Tack och kanonbra jobbat! smile.gif
negative
Funkar stabilt nu även för mig. Hade stora problem med 2.1. Tummen upp för dig !
Yabb
Bra jobbat! smile.gif

En sak jag saknar dock är en funktion som återfinns i Bifrost, och det är att ta "Screen captures" som är komprimerade till JPG-format. Det går, som bekant, mycket snabbare än att ladda hem okomprimerade bilder. Finns det möjlighet att lägga in detta i Poison Ivy? smile.gif

Ett annan önskemål vore att "stretch" funktionen behåller rätt skala, då det är svårt att få till rätt skala genom att dra rutan manuellt och då blir text och dylikt svårt att läsa.
Gullb3rg
Väldigt fint Shappie smile.gif

Jag har verkligen längtat (kanske lite petigt) efter screen capture settings i INI filen smile.gif.
lowdown
Mycket bra shapeless.
Fan va skönt, har väntat länge på updateringen smile.gif

Undrar baraa en sak, ja har ju massa conections (eller vad man nu kallar det) på gamla poison ivy.
Kommer dom att connecta till den nya nu? eller måste ja skicka nya keyloggers? blink.gif
shapeless
QUOTE(lowdown @ 2006-09-29 10:58) *
Undrar baraa en sak, ja har ju massa conections (eller vad man nu kallar det) på gamla poison ivy.
Kommer dom att connecta till den nya nu? eller måste ja skicka nya keyloggers? blink.gif
Beror på vad du menar med "gamla". Klientversion 2.1.1 är kompatibel med serverversion 2.1.0. (notera att klienten fortfarande skapar 2.1.0-servrar).*

*= detta kan du se om du klickar på versionnumret i klienten (längst nere åt vänster).
thecopy
Yay! :]

Hade grova problem med att den krashade

edit:

Ett förslag: Lägg till i info eller i clienlist när clienten installerades!
edit2:

Ett till: Att i balloon-tip; visa användarnamnet eller datornamnet.

Vad menas då en användare är röd?
zQne
funkar fin fint ! Bra jobbat!

"och dina gamla användares är kvar"
shapeless
QUOTE(thecopy @ 2006-10-01 16:58) *
Vad menas då en användare är röd?
Betyder att du ska starta om servern (restart) för att den ska fungera med de nya funktionerna (det är en server som tidigare varit ansluten till en gammal klient).
marjinz
När man talar om Windows Genuine Advantage så körs processen WgaTray.exe, som man kan avsluta, men då startas processen igen och det påminner mycket om persistence funktionen i PI2-servern som explorer.exe ser till att den är igång.

Men svchost.exe håller igång WgaTray.exe och detta är bättre än explorer.exe (anser jag, kan gärna diskuteras). svchost.exe är ju en critical-process vilket får "användaren" att börja fundera när han avslutar den.

Kanske är det möjligt att i en senare version lägga till en flervals metod av persistence?
negative
Om jag hade fått välja en ny funktion till poison skulle det vara en resume funktion på cammen . Om användaren tex startar om datorn eller går offline så aktiveras Webkameran automatiskt igen när användaren kommer online igen, och börjar spara bilder. Även att kunna kolla cammen samtidigt som den används, går det att fixa ?

Bra jobbat shapeless, din RAT är skitbra !! Keep up the good work. Tummen upp för dig !

/Negative.
p0ke
QUOTE(negative @ 2006-10-28 06:02) *
Om jag hade fått välja en ny funktion till poison skulle det vara en resume funktion på cammen . Om användaren tex startar om datorn eller går offline så aktiveras Webkameran automatiskt igen när användaren kommer online igen, och börjar spara bilder. Även att kunna kolla cammen samtidigt som den används, går det att fixa ?

Bra jobbat shapeless, din RAT är skitbra !! Keep up the good work. Tummen upp för dig !
/Negative.

En bra idee med nackdelar wink.gif
Låt säga att du sitter och kollar på camen på någon person, och personen slår av datorn. Du lämnar ditt PI körandes men personen loggar inte in igen. Du går och lägger dig (Låt säga att du är lika skadad som oss andra som aldrig startar om datorerna eller stänger av dem alls) och när du vaknar så upptäcker du att 50k filer har sparats under nattens lopp på ett tomt rum. Detta blir jobbigt att sortera, och tänk dig även detta scenario med mer än 1 vic ohmy.gif

Annars var det en bra tanke, nya funktioner och ideér är alltid välkommna, för dem kanske vidarutvecklas och hamnar med smile.gif
Orbitaljl
Är det en bugg att man kan styra musen & tagenbordet även fast man har stängt av screen capture? ohmy.gif eller ska det vara så? smile.gif
Annars är denna RAT guld i mina ögon! Verkligen bra jobbat.
shapeless
QUOTE(Orbitaljl @ 2006-11-05 15:45) *
Är det en bugg att man kan styra musen & tagenbordet även fast man har stängt av screen capture? ohmy.gif eller ska det vara så? smile.gif
Så länge du har Mouse och Keyboard ikryssat så ska den reagera när du trycker på bilden och skriver smile.gif
negative
QUOTE(p0ke @ 2006-11-04 22:59) *
En bra idee med nackdelar wink.gif
Låt säga att du sitter och kollar på camen på någon person, och personen slår av datorn. Du lämnar ditt PI körandes men personen loggar inte in igen. Du går och lägger dig (Låt säga att du är lika skadad som oss andra som aldrig startar om datorerna eller stänger av dem alls) och när du vaknar så upptäcker du att 50k filer har sparats under nattens lopp på ett tomt rum. Detta blir jobbigt att sortera, och tänk dig även detta scenario med mer än 1 användare ohmy.gif

Annars var det en bra tanke, nya funktioner och ideér är alltid välkommna, för dem kanske vidarutvecklas och hamnar med smile.gif

Hehe, ibland är 50000 caps det som behövs för att se det man vill se ;)Sen kan man ju ställa hur ofta den ska ta bild. Snälla fixa den funktionen tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.