Help - Search - Members - Calendar
Full Version: [Rel] Poison Ivy 2.2.0
SweRAT > SweRAT > SweRAT regler, nyheter och information
shapeless
Dags för en ny version av Poison Ivy smile.gif

Denna version har jag först och främst koncentrerat mig på krypteringen och hur anslutningar etableras. All traffik är nu krypterad med Camellia med en 256 bits nyckel. Pga detta så är gamla servrar inte kompatibla med den nya klienten.

QUOTE(Changelog (* Changed/Bugfix @ + New feature))
+ Client now remembers the column sizes (only in the main window).
+ position button in the DNS/Port-editor.
+ Replace, Rename, Resume file transfers.
+ "Last seen" in the ping column if you select to preserve dead connections.
+ Reset Stats.
+ "Connection attempts" added to client stats.
* Fixed "Goto site" in cache passwords.
* Key log file is now always deleted when you uninstall.
* Fixed Vista compatibility.
+ New "fast button": Monitor CPU/memory status.
+ "Workgroup" added in Information.
+ Copy WAN IP in the connection list.
+ "Hide password" check box next to passwords.
+ Made the Secure Delete much better (now overwrites with random data).
* The server now removes all active-x entries that have the same file path as it self (this should solve all startup problems).
* Fixed the known bug that occurred when you showed the 'data transfers' for the first time while transferring something.
* Changed so that it only requires one click on the tray icon to show/hide the main window.
* Fixed the "JPEG bug #53" when viewing thumbnails.
* When the client reaches the connection limit it will not prune all connections when it pings.
+ Camellia encryption.
+ New authentification method.
* A Socks5 crash bug that occurred when you used "Resolve names remotely" in the connecting client.
* A bug that occurred when you choose "No" on "uninstall applications".
+ Multiple relays now possible.
* When a server that has been injected into a custom process gets restarted it will kill its relay servers (making the ports available again).
* A rare crash-bug when refreshing wireless passwords (only occurred for some).
+ Audio capture added.
* Small improvements to the webcam code.
* Double click on keys in regedit search doesn't crash the server anymore.
* Uninstall removes restricted autostart entries.

Ladda ned här: http://www.swerat.com/files/PI2.2.0.rar (lösenord: swerat.com)
marjinz
QUOTE(shapeless @ 2007-01-14 22:35) *
Dags för en ny version av Poison Ivy smile.gif

Denna version har jag först och främst koncentrerat mig på krypteringen och hur anslutningar etableras. All traffik är nu krypterad med Camellia med en 256 bits nyckel. Pga detta så är gamla servrar inte kompatibla med den nya klienten.
Ladda ned här: http://www.swerat.com/files/PI2.2.0.rar (lösenord: swerat.com)

Underbart! Hittar inga ord för hur jag ska tacka sig. Tack för att du tar dig tid att ge oss så fina gåvor smile.gif
Gullb3rg
Vackert smile.gif Lite sådär halv grymt med Auido capture wink.gif
ksv
Snyggt! biggrin.gif
Havalito
shapeless is god's gift to the man biggrin.gif..
chapinhack
Nice job shapeless, thanks...
blind
Hett, speciellt det här med ljud, återupptagning av filer och kryptering förstås. biggrin.gif
dozix
härligt biggrin.gif
bra jobbat shapeless.
Seduct
Snyggt formlös, audio capture ska testas!
davve
den intressanta designen på PI skulle ju göra så att man inte behövde uppdatera servern bara för att man uppdaterar klienten, men har det nånsin varit på det viset?

men det är fortfarande ganska coolt biggrin.gif
shapeless
QUOTE(davve @ 2007-01-15 17:53) *
den intressanta designen på PI skulle ju göra så att man inte behövde uppdatera servern bara för att man uppdaterar klienten, men har det nånsin varit på det viset?
Bah, hoppades ingen skulle ta upp det wink.gif. För att svara på din fråga; jadå, de tidigare servrarna har varit kompatibla minst 1 version framåt (med vissa undantag).
edit: Slutstadiet hoppas jag bli så iaf. Men man lär sig alltid nya saker när man programmerar och kod man skrev ett år tidigare ser galen ut smile.gif

Tack för den fina responsen förresten smile.gif
kalle93
Snyggt jobbat Shapeless biggrin.gif Love you <3333 Funkar perfect biggrin.gif audio capture ^^ det är roligt ^^ testade på min mammas dator laugh.gif
d44v
Shapeless, så otroligt grymt!

Ditt jobb uppskattas verkligen. wink.gif

<3
theklansmen
Tackar! biggrin.gif mitt AV nod32 plockar bara klienten o inte servern. Ganska UD (i nuläget) då.
Isterband
Jag älskar dig Shapeless biggrin.gif Nu ska lekas biggrin.gif
Codius
Måste säga att jag är besviken på denna release..
Jag har kollat med det finns ingen funktion som skriker hail codius med Microsoft Sam rösten även fast jag frågade efter denna funktion..

Nej jag får nog vänta till nästa release och hoppas på en förbättring :/
theklansmen
QUOTE(Isterband @ 2007-01-18 12:33) *
Jag älskar dig Shapeless biggrin.gif Nu ska lekas biggrin.gif

Du menar administreras biggrin.gif
j0ko
Lägg till så man kan skicka error messages, till användaren. Det är alltid kul smile.gif
Munah
Sorry hade två sidor uppe postade i fel sorry..
KaahOne
Good job!
bob25
Sent på her, men takk :-) Funker kanon.
klabben
Ja älskar detta program!!
Om du ska göra en update senare så kunde det vara kul om man kunde använda sin microfon och prata till personen som man har skickat rat:en till.. En annan kul grejj vore att kunna höjja och sänka volymen i användarens dator biggrin.gif

MVH
crazyboris
höja och sänka kan du göra via ett screenshot..
klicka bara på volymknappen på det program dom använder att spela sim musik med..
Iron
när jag packar upp PI2.2.0 så får jag bara ett adobe dokument..alltså ingen exe fil huh.gif ..
Har stängt antivirus programmet,,vad gör jag för fel?
Codius
QUOTE(Iron @ 2007-03-19 15:47) *
när jag packar upp PI2.2.0 så får jag bara ett adobe dokument..alltså ingen exe fil huh.gif ..

Du stängde av antivirus programmet på fel sätt, eventuellt laddade du inte ner PI2 på nytt.
jonte_3
Vad kostar en privatversion av PI?
Gullb3rg
QUOTE(jonte_3 @ 2007-03-20 18:11) *
Vad kostar en privatversion av PI?

$300 har jag för mig
delpan
Hej, jag har kört programmet många gånger tidigare, var längesen men vet hur det fungerar ( har 2.2.0 versionen nu ) ja har gjort allt rätt, men när ja tar build så skapas ingen .EXE fil där ja lägger den? vad är felet?
Mja
QUOTE(delpan @ 2008-03-31 02:44) *
Hej, jag har kört programmet många gånger tidigare, var längesen men vet hur det fungerar ( har 2.2.0 versionen nu ) ja har gjort allt rätt, men när ja tar build så skapas ingen .EXE fil där ja lägger den? vad är felet?

Sannolikt har du, precis som den ursprungliga trådskaparen, ett antivirus som behåller en viss nivå av skydd även när det påstår sig vara avstängt (t.ex. AVG), som känner av att filen skrivs till disk, kontrollerar den, och nekar den då den innehåller "skräp".

Skapa en virtuell maskin, som du sedan inte lägger något AV på, om du vill kunna experimentera i lugn och ro.
Ponen
QUOTE(Iron @ 2007-03-19 16:39) *

Du behöver nog bara disabla skyddet i ditt anti-virus. Många AV:n körs i bakgrunden och skyddar även om du tror att du stängt av det.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.