Havalito
2007-01-28 18:59
yay finaly a vote ^^
ni som tänker komma kan ju även skriva en rad så vi kan se vilka som kan tänkas komma.
Är det i Stockholm eller i närheten lär jag nog palla dit arslet. Frågan är bara var det ska hållas och hur gamla deltagarna är.
Jag tänker mig nog att komma, även fast jag har 100 jävla mil till stockholm..
QUOTE(Codius @ 2007-01-28 22:19)

Jag tänker mig nog att komma, även fast jag har 100 jävla mil till stockholm..
det är klart du ska komma, möter dig med en kall öl(eller kanske en cola?) på stationen.
Kan det eventuellt även bli en träff på dreamhack (vinter) ?
Har en bra bit till sthlm så det är tveksamt.
Gullb3rg
2007-01-28 22:44
Vote for Malmö!
Havalito
2007-01-29 00:16
Skulle också tänka mig komma till sthml

.. skulle va kul o träffa alla gubbar som hänger här ^^
swestres
2007-01-29 14:49
Jag kommer nog, förutsatt att det är en helg som jag är ledig på. Alternativt en fredag kväll. Ska det bli något får det bli nära en järnvägsstation eller liknande som är lätt att hitta till för oss utbölingar.
Vad ska det vara för träff? Jag antar att det finns ett par stycken som inte får gå på krogen än, så det är väl ganska uteslutet. Ska det bli en social träff eller en teknisk träff? alt. kombination.
Själv skulle jag inte ha något emot ett demo-LAN typ, där man kan visa sina skillz0rs. Kombinerat med några flak öl, förstås.
QUOTE(swestres @ 2007-01-29 14:57)

Jag kommer nog, förutsatt att det är en helg som jag är ledig på. Alternativt en fredag kväll. Ska det bli något får det bli nära en järnvägsstation eller liknande som är lätt att hitta till för oss utbölingar.
Vad ska det vara för träff? Jag antar att det finns ett par stycken som inte får gå på krogen än, så det är väl ganska uteslutet. Ska det bli en social träff eller en teknisk träff? alt. kombination.
Själv skulle jag inte ha något emot ett demo-LAN typ, där man kan visa sina skillz0rs. Kombinerat med några flak öl, förstås.
Vem fan våga koppla in sina datorer i ett nätverk med ett tjugotal trojan-inriktade användare?

Nej men om det blir Malmö kan jag tänka mig att haka på, men icke Stockhult.. Det är för jävla långt dit!
Jag är antagligen för ung

EDIT: eller, kommer det att vara någon åldersgräns?
QUOTE(swestres @ 2007-01-29 15:57)

LAN låter som en ypperlig idé! Demonstrera skillz0rs är alltid kul. Om vi kunde vara på något stort ställe så kan man ju tom dra med sig stationära!
Tror jag tar mig friheten att stänga pollen nu och utropar stockholm till vinnare.
så... kvickt till nästan punkt: när?
en helg är nog att föredra, och om man kollar kalendern (t.ex den här under) så ser man att swerats två årsdag som är den 23 feb om jag räknat rätt är på en fredag och det verkar ju ganska passande.
CODE
[davve@pythagoras ~]$ cal -m feb
February 2007
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
droppa andra förslag så lägger jag upp en poll om det imorgon.
Om vi har en åldersgräns eller inte beror nog på vad vi tänkt att göra, ser ingen anledning att ha en åldersgräns förutom av rent praktiska. om vi t.ex bestämmer oss för att gå på krogen så kanske 18 är en bra åldersgräns.
ett LAN är ju en intressant idè, men för mig känns det som att det är det jag gör mest ändå. och så är det problemet med lokal som måste fixas då.
QUOTE(davve @ 2007-01-29 22:39)

Om vi har en åldersgräns eller inte beror nog på vad vi tänkt att göra, ser ingen anledning att ha en åldersgräns förutom av rent praktiska. om vi t.ex bestämmer oss för att gå på krogen så kanske 18 är en bra åldersgräns.
Jo, jag förstår. Jag är ju endast 15 bast, men min bror är 18. så om jag lånar hans leg, skulle ni tillåta det då? Jag menar, kanske inte är någon smart idè enligt er. Men men, det vore nice att komma
Havalito
2007-01-30 15:16
QUOTE(davve @ 2007-01-29 20:39)

Tror jag tar mig friheten att stänga pollen nu och utropar stockholm till vinnare.
så... kvickt till nästan punkt: när?
en helg är nog att föredra, och om man kollar kalendern (t.ex den här under) så ser man att swerats två årsdag som är den 23 feb om jag räknat rätt är på en fredag och det verkar ju ganska passande.
CODE
[davve@pythagoras ~]$ cal -m feb
February 2007
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
droppa andra förslag så lägger jag upp en poll om det imorgon.
ett LAN är ju en intressant idè, men för mig känns det som att det är det jag gör mest ändå. och så är det problemet med lokal som måste fixas då.
Vi har väl en veckas lov snart har jag för mig,, det skulle vara en vecka då dvs om alla har samtidigt..
LJB: nu har vi inte bestämt nån åldersgräns än men om det blir en så är det för att den ska följas.
QUOTE(davve @ 2007-01-30 22:22)

LJB: nu har vi inte bestämt nån åldersgräns än men om det blir en så är det för att den ska följas.
Jag förstår jag förstår
QUOTE(redlime @ 2007-01-29 16:23)

Vem fan våga koppla in sina datorer i ett nätverk med ett tjugotal RAT-inriktade användare?

Nej men om det blir Malmö kan jag tänka mig att haka på, men icke Stockhult.. Det är för jävla långt dit!
Näee Fan...du ska bara sitta i tåget
Btw.. LJB jag bor nära huddige (Rågsved
QUOTE(SD-XI @ 2007-01-31 21:05)

Btw.. LJB jag bor nära huddige (Rågsved
Coolt
om vi skulle ha träffen den 23 februari i stockholm, vilka skulle komma? och vad skulle ni vilja göra?
QUOTE(davve @ 2007-02-01 21:37)

om vi skulle ha träffen den 23 februari i stockholm, vilka skulle komma? och vad skulle ni vilja göra?
Ja kommer....jag föreslår att vi träffas sen går vi till krog eller nåt

den 23e blir jätte bra..då alla har fått lön,, å skulle nån ha nåt som är mindre viktiget så hinner de ställa i´n det
swestres
2007-02-01 22:33
Jag kan inte säga tvärsäkert att jag kommer, men får jag möjlighet (inte helgtjänst) så kommer jag. Men då behöver jag nånstans att sova också. Gärna nära tågstationen
osäker ifall jag kan komma med så kort varsel... ska kolla..
jag har en luftmadrass aktig grej liggandes i en garderob här som nog skulle kunna funka att sova på.
shapeless
2007-02-02 01:00
Jag dyker nog upp också. Men då vill jag fan också sova hos davve, skavfötters någon?
Ah, får se om man kan ta tåget upp till metropolen i norr dådå.
Men jag vetifan alltså! Hade ju varit skoj, men fyfan vad jobbigt att resa..
Jag skulle nog också kunna tänka mig att komma. Men blir det krogen så tror jag att jag också måste be om någon stans att sova.
Nån som vill sova i min Koja ?
nära till stan också
Någon måste ta smygfoton på allihopa, och lägga upp här så folk som mig kan skratta åt er utan att åka någonstans \o/
Vilka kommer på dh i sommar? i be there..
träff då kanske?..
Havalito
2007-02-06 00:22
QUOTE(Munah @ 2007-02-05 22:26)

Vilka kommer på dh i sommar? i be there..
träff då kanske?..
Dh = DatorHomos ^^
Jag är sugen på att svänga ner, men för mig sitter också problemet i någonstans att slafa. Finns parkering t.ex så vore det ju extra guld att veta innan så kan man överväga att ta kärran ner. Å andra sidan är det inte lika hårt med hur bakis man får vara på ett plan. Hmmm, klurigt.
Tillkommer gör ju frågor som (dock inte gällande mig i dagsläget iaf) ifall slynor (läs; sambos/flickvänner) får följa med eller inte?
Jaja, fyll ut med info här så är det nog grymt sannolikt att jag dyker upp (ner). Har ju bara träffat ksv ännu, fast han lär väl inte våga dyka upp där.

Paranoia-Kurt själv.
QUOTE(peck @ 2007-02-06 00:42)

Jag är sugen på att svänga ner, men för mig sitter också problemet i någonstans att slafa. Finns parkering t.ex så vore det ju extra guld att veta innan så kan man överväga att ta kärran ner. Å andra sidan är det inte lika hårt med hur bakis man får vara på ett plan. Hmmm, klurigt.
Tillkommer gör ju frågor som (dock inte gällande mig i dagsläget iaf) ifall slynor (läs; sambos/flickvänner) får följa med eller inte?
Jaja, fyll ut med info här så är det nog grymt sannolikt att jag dyker upp (ner). Har ju bara träffat ksv ännu, fast han lär väl inte våga dyka upp där.

Paranoia-Kurt själv.
Själv har jag ingnet emot det. Men de kommer tycka att det är för j'vlet att sitta med oss... om vi kommer snacka om datorer

bara
Vi får väl sätta lite grupp tryck på kurt å får see vad det leder

Btw hoppas trådskparen kommer att komma

också
Ja juste parkering finns
Jag kommer nästan garanterat om jag har någonstans att sova. Davve... ?
jag kan (som sagt(tror jag)) kosta på mig lite gästvänlighet. det är inte direkt stort där jag bor men jag har hört att tysken hade tre vänner, som också var tyskar!, i sin lägenhet i närmare en vecka. så det ska nog gå bra att trycka in några hos mig. men jag har bara en madrass(luftmadrass modell XXL med elmotor) att låna ut.
För ger som har ingnet ställe....att sova så finns det nån stor båt i (slussen) som kan sova över natten på 60kr kostar det

Från T-centarlen till Slussen så tar det 5min med tåg
Hemma hos mig så går det inte vi är redan

7st
LifeLong
2007-02-11 13:56
Jag är på (Stockholm) så länge det är en helgdag (inte fredag), och att det INTE blir på någon krog (jag är under 18). Om det blir något litet i Västerås passar vilken tid som helst utmärkt, men jag antar att det är för få som är intresserade där för att det ska bli någonting.
swestres
2007-02-11 14:20
Kanske dags att bestämma vad vi (eller ja, jag är fortfarande inte säker på att jag kan men jag kommer veta på fredag) ska göra då. Vi kan ju kanske mötas på ett café, snacka nån timme och sen gå en krogrunda. De som är minderåriga kan ju hänga på det första då. Vad kan man mer göra en fredagkväll?
Förslag två: Alla tar med en flaska vodka så sätter vi oss på en parkbänk och groggar.
som jag hade tänkt mig det så träffas vi och umgås lite, om det sker på en pizzera/cafè/parkänk/krog spelar inte så stor roll.
det är ju iaf två som krogen skulle vara ett problem för, men vi kan ju ha det som en mer sekundär grej för dom som vill efteråt.
btw, vilken tid kan folk tänkas vara i stockholm (fredagen den 23e). jag är iaf ledig på fredagen så jag vara redo när som helst.
LifeLong
2007-02-11 22:09
Jag kan vara där under dagen fredagen den 23:e, kom ju på att det är ju sportlov, så att vara där under dagen blir inga som helst problem för mig. Det enda som hindrar mig då är om det skulle bli för sent (ni vet hur morsor är

).
Jag föreslåer att vi träffas alla i stan. Sen dra vi ner till nån cafe,pizzera eller nåt annat

Och som swestres sa. Att alla som är mindre åriga kan hänge till caf,pizzeran.... swestres: sitta på en parkbäck är för kallat

och jag är ledig hela dagen...så jag kan va där också när som helst..
Glöm inte leg
Fac3LesS
2007-02-11 22:44
Ni måste ju ta lite pics och lägga upp här efteråt... så man har nåt att wanka till :>
Lycksele någon?
Haha, nä det blir nog inte av för min del
Angånde vilken tid vi ska träffas den 23:e
så kom jag å davve fram till 16:00
Vad tycker in om det ?
QUOTE(SD-XI @ 2007-02-14 15:10)

Angånde vilken tid vi ska träffas den 23:e
så kom jag å davve fram till 16:00
Vad tycker in om det ?
Låter okey för mig. Går säkert tåg som kommer fram runt den tiden, samt att jag inte behöver gå upp ohumant tidigt. Tummen upp!
hej pojkar, om det blir något så kanske jag också kikar in nån timma eller så..
vill ju kjamas med shapeless..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.