Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Winamp @ Streamripper.
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
smeko
Hittade detta program , det kopierar alla låtar som radion spelar. Jag undrar om det är olagligt.

Streamripper for Winamp

http://streamripper.sourceforge.net/

cheer's ni kanske har nytta av den smile.gif
davve
ungefär lika olagligt som att spela av en radiosändning på din bandspelare/fm-mottagare. dvs heltklart om sändningen är copyright skyddad.
SpaceACE*
Jag var på en företagsmässa för en tid sedan, då kunde man gå och lyssna på olika föreläsningar. Jag gick och lyssnade på en kille som pratade om att starta egna företag.
I alla fall!
Den här killen berättade om en kompis till honom, som hade gjort ett program som spelade in musik från podcaster (tror jag det heter, radion i itunes!?) Man kunde välja typ 4 favoritkanaler, sedan när det blev reklam på en så hoppade programet över till en annan kanal och fortsatte spela in. Satte man på detta program på natten så hade man dagen efer då ca 10 timmar non stop musik.
Han sålde detta program för ca 1 million sek. Tydligen hade han hyrt in programerare från polen att göra jobbet.
Nu vet jag inte om detta är samma program, men skulle detta program alltså inte vara lagligt? Lite konstigt om han då tog detta som exempel.
davve
programmen(då det antagligen inte är samma) är inte olagliga, precis som din bandspelare eller dator inte är det. men du kan utföra olagliga handlingar med dom.
SpaceACE*
QUOTE(davve @ 2007-02-08 17:12) *
programmen(då det antagligen inte är samma) är inte olagliga, precis som din bandspelare eller dator inte är det. men du kan utföra olagliga handlingar med dom.

Right u are!
Det du säger stämmer självklart, men jag kommer ihåg att han sa "då har du 10 timmar non stop laglig musik"
Men just nu känns det som du har rätt och han har fel, vilket självklart kan vara fallet. Men det känns dåligt att han står o säger detta på en stor mässa, SAKO mässan var det för övrigt nu kom jag på!
davve
jo, det är nog så att rippa ner det själv är lagligt (iaf i sverige, i USA kan du få problem om du tar dig förbi nånform av skydd) men att ge musiken till din kompis är No-No
smeko
Då använder jag inte det då :>
Fac3LesS
QUOTE(smeko @ 2007-02-08 20:34) *
Då använder jag inte det då :>

Du lär ju inte åka fast :]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.