Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FTP Server?
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
Codius
Jag har sökt lite efter en vettig FTP server (som inte kostar) att använda mig av..
Problemet med de FTP Servers jag hittat och tittat på är att den inte allt för ofta har stöd för grupper, så att jag lätt kan ge flera användare samma rättigheter.
Dessutom har jag två stycken krav på servern i fråga, vilket jag inte hittat någon server som kan uppfylla båda kraven..
1. De ska gå att länka till olika mappar, jag ska tillexempel kunna ha tillgång till en katalog under 'C:\Apache\htdocs' och en katalog under 'F:\FTP Users'
2. Det ska gå att administrera servern från en annan dator, utan att använda en RAT eller dylikt.

Någon som har något förslag? biggrin.gif
blind
FileZilla Server och zFTPServer tycker jag är fungerar bra, båda skall uppfylla dina krav om jag minns rätt.
Codius
QUOTE(blind @ 2007-02-09 16:28) *
FileZilla Server och zFTPServer tycker jag är fungerar bra, båda skall uppfylla dina krav om jag minns rätt.

FileZilla kan inte dela olika mappar till samma användare, såvida jag inte är dum och missade den funktionen :/
Ska ta mig en titt på zFTP

Edit: Måste säga att zFTPServer var ett av de bästa program jag sett, det fungerar perfekt! tack blind wink.gif
afx
Kanske kan hitta nått här:

http://www.sofotex.com/download/FTP_Software/Ftp_Servers/ ?
dopamine
QUOTE(Codius @ 2007-02-09 16:11) *
Jag har sökt lite efter en vettig FTP server (som inte kostar) att använda mig av..
Problemet med de FTP Servers jag hittat och tittat på är att den inte allt för ofta har stöd för grupper, så att jag lätt kan ge flera användare samma rättigheter.
Dessutom har jag två stycken krav på servern i fråga, vilket jag inte hittat någon server som kan uppfylla båda kraven..
1. De ska gå att länka till olika mappar, jag ska tillexempel kunna ha tillgång till en katalog under 'C:\Apache\htdocs' och en katalog under 'F:\FTP Users'
2. Det ska gå att administrera servern från en annan dator, utan att använda en RAT eller dylikt.
Någon som har något förslag? biggrin.gif

till win tycker jag att ioFTPD är ett självklart val som ftpd.
( http://www.inicom.net/pages/en.ioftpd-home.php )

den e väldigt lik glftpd för *nix - och de som känner till gl, vet att den är hur flexibel som helst.
likaså ioftpd vad jag förstått.
thecopy
Cerberus/cerebus (glömt bort) kan man tilldela olika mappar.
shapeless
QUOTE(thecopy @ 2007-03-30 00:15) *
Cerberus/cerebus (glömt bort) kan man tilldela olika mappar.
Det använde jag förut (hur det nu stavas). Dock så hade det nån bugg har jag för mig.. Eller så var jag bara kass. (förmodligen det senare). =)
Hur som helst så var det skitbra!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.