Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kille på FB som "stulit" era program
SweRAT > SweRAT > SweRAT Diskussion
jeppe
Tjenare!
Här är en länk till en kille som sprider era program utan tillstånd, eller så kanske han har det men ville bara uppmana er om detta. Länken är följande

Edit:Kom på att det är osmart att sprida vidare länken. Därav tog jag bort den och pma ksv

Mvh

//
Milw0rm
Havalito
QUOTE(milw0rm @ 2007-04-11 14:12) *
Tjenare!
Här är en länk till en kille som sprider era program utan tillstånd, eller så kanske han har det men ville bara uppmana er om detta. Länken är följande

Edit:Kom på att det är osmart att sprida vidare länken. Därav tog jag bort den och pma ksv

Mvh

//
Milw0rm

mm såg det tidigare, hoppas den personen vågar framstå sig själv och erkänna som en man !
Orbitaljl
dålig stil hela alltet, men främst den som har gett ut det utanför silverforumet.
jeppe
QUOTE(Orbitaljl @ 2007-04-11 18:06) *
dålig stil hela alltet, men främst den som har gett ut det utanför silverforumet.

Jepp.
ksv
Tråkigt.

Dock allra mest tråkigt för de programmerare som nu fått sina program spridda. sad.gif
LJB
Det är säkert någon 11 åring som tycker det är jätte kul att rulla omkring och förstöra
Nuffe
QUOTE(LJB @ 2007-05-02 17:07) *
Det är säkert någon 11 åring som tycker det är jätte kul att rulla omkring och förstöra

Eller tycker han är asball som sprider "hacking-program" som fortfarande är UD.... dry.gif

Vad är det för app som läckt ut? Eftersom jag inte har tillgång till SF tongue.gif
p0ke
QUOTE(Nuffe @ 2007-05-07 14:15) *
Vad är det för app som läckt ut? Eftersom jag inte har tillgång till SF tongue.gif

Jag undrar det samma, då jag vägrar bröwsa över till FB under några omständigheter.
Tråkigt dock att det händer, vi kanske få sluta släppa grejor på silverforumet och stänga det.
Rude
Riktigt tråkigt, en IP-match hade ju inte varit helt fel för att kolla vem det var.
Kör personen proxy är det dock kanske lite svårt.
Nuffe
QUOTE(Rude @ 2007-05-08 17:12) *
Riktigt tråkigt, en IP-match hade ju inte varit helt fel för att kolla vem det var.
Kör personen proxy är det dock kanske lite svårt.

Har inte ksv möjlighet att kolla detta? Har för mig att han är mod på FB, samt redlime..... Just a thought
redlime
QUOTE(Nuffe @ 2007-05-10 17:48) *
Har inte ksv möjlighet att kolla detta? Har för mig att han är mod på FB, samt redlime..... Just a thought

IP-Sök har endast ett fåtal mods. Tänker dock inte berätta vilka eller om ksv har den möjligheten.

Jag har själv avsagt mig mitt uppdrag på Flashback nyligen.
groil
QUOTE(redlime @ 2007-05-10 18:37) *
Jag har själv avsagt mig mitt uppdrag på Flashback nyligen.

Får man fråga varför?

Alla rp's från mig?
biggrin.gif
redlime
QUOTE(groil @ 2007-05-12 01:58) *
Får man fråga varför?

Alla rp's från mig?
biggrin.gif

Haha, nejdå.
Jag tyckte inte jag hade tid eller motivation längre. Så fick bli ett avhopp för allas bästa.
afx
Du har vart en bra moderator redlime. Man har snappat upp en del där under några år nu=)

edit: btw, fick ni tag på snubben? Jag hade misstankar mot en person på sättet han skrev+ vad han gjort innan osv, men fick inte fram bevis. Hade vart skönt att få reda på vem som förstört. Fick iallafall reda på att den personen vet vem snubben är, sen vet jag inte om det stämmer eller inte.
Havalito
tack på personen ? antar du menar tag på personen ^^.. annars så skulle jag också vilja veta =)
afx
yepp, ändrade;) Men hursomhelst. Det skulle vara skönt att få reda på vem det är.
Memrix
Asså alla som whinar på killen kan ju lägga av ! Han ägde skiten ur hela swerat mer med det är det inte wink.gif
afx
maybe, men ändå en dryg stil och han förstörde. Så det hade vart skönt att hänga ut snubben, men spelar inte så stor roll igentligen..
Havalito
QUOTE(Memrix @ 2007-07-20 12:20) *
Asså alla som whinar på killen kan ju lägga av ! Han ägde skiten ur hela swerat mer med det är det inte wink.gif

På vilket jävla sätt ägde han oss då ?, genom att vara en feg jävla h*runge och lägga ut skit och sedan inte våga stå för det ?. nej juste.
conXcus
Och vad kan man hitta det? Ingen länk här inte.
DarkPrice
QUOTE(conXcus @ 2007-07-21 01:26) *
Och vad kan man hitta det? Ingen länk här inte.

länk? det är jusst dte dom inte vill ska finnas, en länk till det han tagit utanför den delen av forumet du inte kan komma åt. tongue.gif
afx
QUOTE(Havalito @ 2007-07-20 12:50) *
På vilket jävla sätt ägde han oss då ?, genom att vara en feg jävla h*runge och lägga ut skit och sedan inte våga stå för det ?. nej juste.

Han menar väl att han "ägde" kunskaps-mässigt, och det kan jag väl hålla med om. Men fortfarande ruttet gjort...
swestres
QUOTE(afx @ 2007-07-21 16:18) *
Han menar väl att han "ägde" kunskaps-mässigt, och det kan jag väl hålla med om. Men fortfarande ruttet gjort...

Han hade kunskap nog att posta 25 poster? Smart kille ph34r.gif
afx
va? sorry, hänger inte riktigt med..här eller
Codius
ja.. det var alltså någon från silverforumet som laddade upp filerna..
afx
ah jag har fattat det som att han som posta på fb lyckades hitta en väg in i forumet. Ock knäckt mysql pass...
Och att det var därför alla fick byta lösen. Eller att nån hade samma pass på silentwhisper och kom in så. Att denna person inte redan var silvermedlem..
ksv
QUOTE(afx @ 2007-07-22 01:09) *
Eller att nån hade samma pass på silentwhisper och kom in så.
Ja, någon variant av det förmodligen.
Vi hade inget känt säkerhetshål på forumet då, däremot är det tyvärr vanligt att folk har svaga lösenord samt använder samma på flera ställen.

Hade han hackat swerat på något sätt borde han isåfall kommit över någon av teammedlemmarnas konto.

Vi vet fortfarande inte med säkerhet vilket konto han använde för att accessa silverforumet, däremot vet vi vad hans vanliga konto på flashback är. Och det är en användare som postar betydligt mer i passwordforumet där än i datasäkerhet - och det säger väl också en del om det hela.
afx
ah okej, så han skapade och gömde sig bakom "thesilver", men ni vet om hans vanliga alias där. mm, retade mig bara på hans dryga attityd och allt. http://www.flashback.info/showthread.php?t=470752
aja, inte så mycket man kan göra ändå ju, och det spelar inte så stor roll. Men ändå bra och veta att det inte var nån i swerat som förstörde.. Och han var visst inte säker hela vägen som jag trodde wink.gif thanks for the info.
Memrix
Aha lol! Han hade inte snott några password alså ? =P Isåfall kan ja hålla med om att han var en horunge !! Förlåt :$
TimBo0oLinA
Drar upp denna igen för att fråga vad för nått det var som läckte ut ?

om det redan finns där ute kan ni inte lägga ut det här också då ?
groil
QUOTE(TimBo0oLinA @ 2007-10-21 22:35) *
Drar upp denna igen för att fråga vad för nått det var som läckte ut ?

1. UD crypters, binders, RAT's osv osv.

2. Skulle inte tro det. Bara för att någon spred det så betyder det inte att alla ska ha tillgång till det.
syndig

Mm det var riktigt tråkigt att något sådant hände.
Antar att det var därför reglerna för tillgång till silverforumet blev hårdare =(
Då jag inte tillför något väsentligt när det kommer till programmering så blev jag av med mitt 'pass' in dit tongue.gif
Men det var ju så klart rätt, vad ska de med mig där inne?
Det enda jag gjorde var ju att testa några releases så det fanns ju ingen anledning att jag skulle ha tillgång till den delen.
Caecigenus
QUOTE(TimBo0oLinA @ 2007-10-21 22:35) *
Ah, så någon är sugen på lite privata programvaror... mhmm...
Låter som om du just bumpat dig ännu längre ifrån en plats i silverforumet.

Till er andra: Kom ihåg att snack om vad som finns/fanns inne i silverforumet här i de publika delarna är strikt förbjudet!
blind
Om någon har släppt program i silverforumet så är det upp till dem själva om de vill ge ut det publikt, men ingen har gjort det hittills så det finns inget att diskutera.
gff
Dessa personer är patetiska idioter som bara är ute efter att förstöra för andra.
Hade det varit jag som gjort någon av dessa program, så skulle jag tagit mig tiden att leta upp vem det är. :-)
Codius
Hur är det man säger nu igen?
Stor i orden...
LJB
QUOTE(Codius @ 2008-03-30 15:53) *
Hur är det man säger nu igen?
Stor i orden...

...liten på jorden

*höhö*
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.