Help - Search - Members - Calendar
Full Version: JRD 0.1 ( Java kodad klient till mobiler )
SweRAT > Datasäkerhet > Projekt och Releaser
Havalito
Tjooo !.. nu är jag tillbaka med ännu ett roligt release =)..
JRD 0.1 är en "fun stuff" liten RAT som är än i beta stadiet,
klienten är skriven i JAVA som mobilapp och servern är skriven i vår underbara delphi smile.gif..

Features:
Open/close CD
Enable/Disable task
Logoff,Shutdown,Restart PC
send a message
open a URL

är ganska sent just nu och måste på jobbintervju ännu en gång imon, annnars skulle jag lagt på mer funstuff smile.gif.. så testa dena unika "rat" =)..

wooord

hursomhelst så är servern är förkompilerad och använder directconnection.

har som sagt inte hunnit lägg till en massa saker så som builder osv så justnu så lyssnar servern på port 81 och går tyvärr inte ändra, men det kommer ska ni se wink.gif .. njut

Edit: glömde säga att det kanske inte funkar på alla mobiler ( testat på Sony ericsson k750i)

Edit2: man behöver pengar i mobilen för att ansluta då vi använder oss av wap, men oroa dig inte klienten är ansluten endast när den ska skicka kommandon dvs mindre cash går åt spillo biggrin.gif..

Download här
Rude
Nice Hava ( smile.gif )
Det blir bara bättre och bättre,
Keep up the good work.

EDIT: Ska testa på P900 senare,
återkommer med resultat.
Seduct
Förstår inte riktigt hur jag ska köra denna, k750i blink.gif
crazyboris
funkar perfekt..
Havalito
QUOTE(Seductivity @ 2007-04-24 05:42) *
Förstår inte riktigt hur jag ska köra denna, k750i blink.gif

skickar över jar filen till din mobil och installera den biggrin.gif
Rude
Vad programmerade du java klienten i?
Havalito
QUOTE(Rude @ 2007-04-24 11:42) *
Vad programmerade du java klienten i?

netbeans IDE, hur vart de med resultaten på p900 ??
Joppe
Kul att se kreativitet i farten, Havalito! smile.gif

Funkade på min K800i.
blind
Fräckt, har du någon screen att visa? smile.gif
Havalito
vsg
utseendet kan vara olika på olika telefoner, det som ni ser nu är netbeans virtuella cellphone smile.gif
Memrix
Fett grymt biggrin.gif nästa project = en RAT till telefonen ? biggrin.gif Det skulle allefall va fett grymt
Rude
Kan inte ens installera den;;
Vanligtvis brukar jag kunna köra nokia applikationer utan problem alls.

"Ogiltig Java-version. Komponenten är inte kompatibel med den här enheten."
Jaja, Bra gjort ändå smile.gif
Monsterkid
QUOTE(Edika @ 2007-04-24 15:51) *
Fett grymt biggrin.gif nästa project = en RAT till telefonen ? biggrin.gif Det skulle allefall va fett grymt

vore helt klart värt!! smile.gif

Skulle man inte kunna göra en RAT som går från en telefon til den andra?
En mobil RAT? vore ju mkt lättare än att göra en till pc. Mobilder har ju knappt någon säkerhet alls.
En javafil som man kan IR'a eller blåtanda över till personen som accepterar, startar och poof*
Nu kan du kolla hans sms, lyssna på hans samtal, kolla telefonboken osv.. cool.gif
Havalito
QUOTE(Monsterkid @ 2007-04-25 17:23) *
vore helt klart värt!! smile.gif

Skulle man inte kunna göra en RAT som går från en telefon til den andra?
En mobil RAT? vore ju mkt lättare än att göra en till pc. Mobilder har ju knappt någon säkerhet alls.
En javafil som man kan IR'a eller blåtanda över till personen som accepterar, startar och poof*
Nu kan du kolla hans sms, lyssna på hans samtal, kolla telefonboken osv.. cool.gif

vad är det för mening med ern bluetooth Rat då man måste vara högst 10 meter ifrån varann
dumoflum
vet inte varför jag inte får igång det. När jag försöker connecta står det "connection failed" har öppnat port 81 i d-linken.
(Har en w810i)
Havalito
QUOTE(dumoflum @ 2007-04-25 21:21) *
vet inte varför jag inte får igång det. När jag försöker connecta står det "connection failed" har öppnat port 81 i d-linken.
(Har en w810i)

se till att du har öppnat rätt då smile.gif.. funkar prima för mig iaf ^^.. dock så verkar det itne funka på min bärbara :S.. skumt nog..

edit: se också till att du har wap inställningar och cash på luren biggrin.gif
Monsterkid
QUOTE(Havalito @ 2007-04-25 18:14) *
vad är det för mening med ern bluetooth Rat då man måste vara högst 10 meter ifrån varann

Jag menade såklart att man connectar via WAP sedan.wacko.gif
dumoflum
QUOTE(Havalito @ 2007-04-26 01:03) *
se till att du har öppnat rätt då smile.gif.. funkar prima för mig iaf ^^.. dock så verkar det itne funka på min bärbara :S.. skumt nog..

edit: se också till att du har wap inställningar och cash på luren biggrin.gif

Kan det vara windows brandväggen som blockerar den? får väll testa utan, återkommer med resultat

Edit: nope verkar inte vara den sad.gif
Havalito
QUOTE(dumoflum @ 2007-04-28 15:37) *
Kan det vara windows brandväggen som blockerar den? får väll testa utan, återkommer med resultat

Edit: nope verkar inte vara den sad.gif

skumt hörru sad.gif, ska kolla på de där senare och försöka göra det hela smidigare
Havalito
Ursäkta för bump av en gammal tråd, men jag finner ingen anledning till att öppna en ny. Jo till anledningen då så satt jag o fundera på att börja koda igen på JRD och lägg till mycket mer fiffigare funktioner, men då är frågan är det värt o lägga tid på det ? Java klienter verkar inte vara en så stor "hit". Vill gärna höra va ni tycker.

Återigen förlåt för bump.
Mja
QUOTE(Havalito @ 2008-01-26 17:39) *
Ursäkta för bump av en gammal tråd, men jag finner ingen anledning till att öppna en ny. Jo till anledningen då så satt jag o fundera på att börja koda igen på JRD och lägg till mycket mer fiffigare funktioner, men då är frågan är det värt o lägga tid på det ? Java klienter verkar inte vara en så stor "hit". Vill gärna höra va ni tycker.

Återigen förlåt för bump.

Nu hittar jag inte mina filer bara för det, men finns ju bluetooth-saker för att hantera telefoner, som är javaklienter som går att köra på sin mobil, d.v.s. tools för mobilen för att försöka managera andra telefoner i närheten.

Annars är det kanske mer "rätt tid" för ditt projekt nu med fastpris på surf med mobilerna.

En tanke: Varför inte ta en RAT du redan gjort klar, och i den delen du nyttjar för att managera klienterna lägga på stöder för att ta emot kommandon via wap från din telefon, d.v.s remote administrera din remote admin-maskin. Ett gränssnitt till din redan existerande HAV-rat typ?
Havalito
QUOTE(Mja @ 2008-01-26 22:12) *
Nu hittar jag inte mina filer bara för det, men finns ju bluetooth-saker för att hantera telefoner, som är javaklienter som går att köra på sin mobil, d.v.s. tools för mobilen för att försöka managera andra telefoner i närheten.

Annars är det kanske mer "rätt tid" för ditt projekt nu med fastpris på surf med mobilerna.

En tanke: Varför inte ta en RAT du redan gjort klar, och i den delen du nyttjar för att managera klienterna lägga på stöder för att ta emot kommandon via wap från din telefon, d.v.s remote administrera din remote admin-maskin. Ett gränssnitt till din redan existerande HAV-rat typ?

Jo Jag har funderat starkt på det också..Men de bör inte vara några problem alls. Ska fräsha upp Java minnet först innan jag sätter mig in i det här.. fler förslag ?
kalle93
kunna styra din hav-rat? med telefonen? X)
groil
QUOTE(kalle93 @ 2008-01-27 15:03) *
kunna styra din hav-rat? med telefonen? X)

Vilken tur att Mja inte nämnde det precis.
Rude
Jag skulle lätt använda klienten.
Kolla över stöd och så, så att den fungerar på de flesta mobilmodellerna (Minns inte om den fungerade eller ej på min P900, är inte riktigt säker).

Detta är lite liknande mitt projekt som innefattar en rat som styrs ifrån Playstation portable över wifi. Har bara börjat med direct connect än så länge men det funkar hyfsat.
theklansmen
Jag skulle definitivt se en fortsatt utveckling av JRD.
Ett siffer kommando läge för små skärmar?
ex:
12=stänger av datorn.
13=startar valfritt program.
Även funktioner för server administration vore intressant.
docksider
om du fortsätter att utveckla detta så se till att göra ett anorlunda system, låt servern använda reverseconnection till en PC-"mellanhand" som man sedan kopplar upp sig på via telefonen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.