Help - Search - Members - Calendar
Full Version: VOIP telefoni gratis ?
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
Memrix
Har sökt lite det närmaste gratis jag har hittat är www.voipstunts.com men där måste man regga om sig efter en viss stund sad.gif Någon som vet något bättre alternativ ??
Valliko
FreeCall, dock inte gratis tror jag. Men ifall du köper 1 Coin eller va de e så ringer du ju gratis till vissa länder, blandannat Sverige (har jag för mig).
blind
Inget är gratis.

VoipBuster är ett liknande program, men de kanske är lite generösare med gratistid eller lättare att regga om med?

Edit: Alla tre program ser ju likadana ut, samma företag som ligger bakom? huh.gif
Valliko
QUOTE(blind @ 2007-05-06 14:06) *
Inget är gratis.

VoipBuster är ett liknande program, men de kanske är lite generösare med gratistid eller lättare att regga om med?

Edit: Alla tre program ser ju likadana ut, samma företag som ligger bakom? huh.gif

Haha, har också märkt det. Antagligen finns det någon "Open VOIP-Source" eller något.
Memrix
Kan inte regga mig med voipbuster sad.gif
Havalito
med freecall får man ringa gratis 1 min per gång dvs du måste lägga på och ringa upp efter 1 min.. funkar till vanliga telefoner och till hela världen smile.gif
zds
QUOTE(Havalito @ 2007-05-06 21:14) *
med freecall får man ringa gratis 1 min per gång dvs du måste lägga på och ringa upp efter 1 min.. funkar till vanliga telefoner och till hela världen smile.gif

finns det någon begränsning för hur många gånger man kan ringa?
var ju lika med voipbuster förut men nu är det begränsat till visst många samtal i veckan/månaden om man inte betalar sad.gif

edit: stava
Örban
QUOTE(zds @ 2007-05-08 03:21) *
finns det någon begränsning för hur många gånger man kan ringa?
var ju lika med voipbuster förut men nu är det begränsat till visst många samtal i veckan/månaden om man inte betalar sad.gif

edit: stava

Palla va snål.
När man lägger ut 100kr så får man ringa upp dom till betal samtal eller smsa upp dom sen får man ringa gratis till sjukt mycket i 100dar..
Memrix
QUOTE(Örban @ 2007-06-27 13:42) *
Palla va snål.
När man lägger ut 100kr så får man ringa upp dom till betal samtal eller smsa upp dom sen får man ringa gratis till sjukt mycket i 100dar..

Man ska inte betala för nått som kan vara gratis wink.gif
conXcus
Ehm, att ingen nämnt Skype???

http://en.wikipedia.org/wiki/Skype
http://www.skype.com/intl/sv/

Det håller sig ju till topic, "VOIP telefoni gratis ?", står att Skype ska vara VoIP, och det är gratis. Fast ni menar väl säkert att man kan ringa gratis till hemtelefoner från datorn.
Havalito
skype suger
afx
QUOTE(Havalito @ 2007-05-06 18:06) *

Det var väl så man kunde göra med voipbuster för nått år sen innan alla börja missbruka med att telefonspamma..
Var en tråd på fb kommer jag ihåg. anyways, bra program det där.
Kokarn
Skype är riktigt nice. Trevligt enkelt, stabilt och bra helt enkelt.
Vad är det du tycker suger med det?
blind
  • Skype låter din dator agera server på port 80 och 443 och om du har en router med uPnP så öppnar den dessa portar automatiskt och vidarebefordrar sedan data mellan andra noder.
  • Andra program kan använda Skype för att kommunicera över det P2P-nätverk som Skype har byggt upp med ovetande användare, tänk Bifrosts Tor-plugin.
  • Vanliga fildelningsprogram är mer tydliga med vad du delar och inte delar och med Skype så betalar du deras kostnader för bandbredd och serverkraft men utan att få bättre priser för det. Zennström lärde sig väl från Kazaa och dess leechers, bäst att inte låta användarna välja.
  • Hur Skype fungerar är hemligt och all kryptering och säkerhet som skryts med vet vi inte mycket mer om än att den mesta verkar finnas för att hålla det hemligt hur protokollet fungerar. Kan Skype avlyssna samtal? Kan NSA avlyssna samtal? Skype var offline i flera dagar veckor efter att Bush nya lag om avlyssning gick igenom, Skypes förklaring var Windows Update.
För att nämna några anledningar...
Havalito
behöver jag säga mer än det just blind gjorde ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.