QUOTE(CodeDevil @ Mar 6 2005, 02:19 AM)
QUOTE(Farbror @ Mar 4 2005, 12:26 AM)
QUOTE(CodeDevil @ Mar 4 2005, 12:16 AM)
QUOTE(Farbror @ Mar 3 2005, 11:44 PM)
QUOTE(CodeDevil @ Mar 3 2005, 07:07 PM)
QUOTE(Farbror @ Mar 3 2005, 06:42 PM)
QUOTE(CodeDevil @ Mar 3 2005, 04:56 PM)
QUOTE(Farbror @ Mar 3 2005, 08:59 AM)
Den är avlång och har suttit på sidan av stora el-centraler på volvo..
En sida suger den in luft ur skåpet(kondensatorn sitter bakom en 30cm och 53db fläkt) och andra blåser in samma luft(med en likadan fläkt som blåser igenom evaporatorn) ...
Ska kanske testa att göra en waterchiller av den till vattenkylningen( 0 c vatten + 226w pelt = Kallt)....
Men jag kanske ska fixa en annan från min farsas jobb (volvo slänger massa sånna som de byter ut osv)..... vill ju ha lite mer power :)
Kan bli riktigt grymt :) men det låter som en jävulskt högljud lösning :unsure: :lol:
Jo men om jag ska använda den så får jag bygga om den helt.... B)
Okej :) det kan bli väldigt bra glöm inte glykolet eller vad du ska ha i vattnet bara :) Och om du har asetek block så använd INTE glykol :)
Jag ska nog (om jag gör det) köra med en stor del glykol med en del destvatten + lite wasser wetter ...
Antar att du sitter på något Hårdvaru forum isf vilket ? Swec , NH , Techsweden , 64bits ??
Okej. Tänk på att vanliga slang och plexi inte tåller alkohol bara :) så ska det nog bli bra.
Sitter en hel del på SweC(YamahaJojje) och en del på bit-tech(CodeDevil) men skriver sällan där :)
Inte tål alkohol ?
Alla jag känner kör med vanlig siliconslang eller pvc och plexitank(ovanligt med chiller men iaf) och frysboxar osv...
Im det nu skulle vara så så måste det vara extremet långsamt dom reagerar med varandra...
Det står iaf så på asetek paketen
Öhm.. Varför inte köra med glykol till aseteks block? :O
Har fungerat fin fint för mig i flera månader nu
visserligen inte kollat hur blocket ser ut men det får jag kolla på när ja har fått hem minnet+hdd+4x120mm fläktar som ska in ;)
eftersom detta såg ut som en "jag kan mest" tråd. Så måste ja säga att hmm.. ja kan mest om moderatering på dc++ hubbar.. det enda jag härjat med i 4-5 år nu :)