Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hej!
SweRAT > SweRAT > Presentationer
Atherum
Hej!

Jag är ny här som ni säkerligen ser...

Jag är, som de flesta andra här, intresserad av programmering och IT-säkerhet. Jag är dock fortfarande relativt ny inom båda områdena, men jag lär mig sakta men säkert mer och mer för varje dag som går.

Jag har sysslat med C++ i runt ett år nu, och jag har även testat på VB6 och de olika .NET-språken. C++ är dock det språk jag fastnat för mest.

Jag har inte gjort så många seriösa projekt hittills, de få jag gjort är nog några privata bottar som jag skrivit för ett MMORPG. Jag slutade nyligen med MMORPG:et för att jag betalade bara för att programmera, vilket kändes lite fel (i plånboken).

Efter att jag slutat så kände jag mig genast rastlös eftersom jag inte hade något att programmera, så jag började skriva på en RAT istället. Den blev klar för någon dag sen, men jag skäms nästan lite över hur handikappad den är. Men men, man börjar ju inte på topp!

Jag har även 3-4 frågor som jag är intresserad av att få ett svar på, och som de flesta här säkerligen kan svara på. Jag postar det senare om det är OK*, för jag känner mig jäkligt trött och tänkte lägga mig nu.

Hur som helst, jag hoppas jag lär mig något här, men det är jag säker på att jag kommer göra.

G'night,
- Atherum.

(*) Jag syftar på att jag är helt ny medlem, och ingen gillar ju leechers...
theklansmen
Välkommen, alltid kul med motiverat folk!
beer.gif
blind
Programmering verkar helt klart som en mer givande och trevlig hobby än MMORPG, jag har sett och hört (det värsta är helt klart att höra...) hur folk spelar World of Warcraft och det verkar fruktansvärt tråkigt och tidskrävande. Något man i och för sig även skulle kunna säga om programmering om man inte gillar det. Så jag antar att jag inte förstår det för att jag inte verkar gilla det! Nåväl, programmering ger i vilket fall något medan MMORPG endast tar tid och pengar och nu tappade jag bort mig för länge sedan, välkommen menar jag och hoppas du kommer att trivas! smile.gif
ksv
Välkommen! smile.gif
Retard
Extra mycket välkommen!
Jag tycker att du ska ställa dina frågor, så länge de inte redan är besvarade kommer ingen direkt bli arg/sur.
Välkommen in på irkken om du känner för att prata i realtid smile.gif
crazyboris
välkommen..
var inte rädd o visa upp din trojan..
kanske kan va insperation att göra den bättre..???
Atherum
Tack, tack, för era välkomnanden!

QUOTE(Retard @ 2007-08-13 10:39) *
Extra mycket välkommen!
Jag tycker att du ska ställa dina frågor, så länge de inte redan är besvarade kommer ingen direkt bli arg/sur.
Välkommen in på irkken om du känner för att prata i realtid smile.gif

Jag ska söka runt lite senare och se om någon annan ställt de tidigare, självklart!

IRC har jag inte använt på ett bra tag och kommer knappt ihåg något av det, men jag får väl fixa det på något sätt.

QUOTE(crazyboris @ 2007-08-13 10:47) *
välkommen..
var inte rädd o visa upp din RAT..
kanske kan va insperation att göra den bättre..???

Haha, nej... Någon senare version kanske, men inte min allra första. Det är ändå basic (och säkerligen dåligt programmerat):
* Få lite information om PC:n (användarnamn, domännamn, os, BIOS, CPU, system drive, up time, etc)
* Få alla installerade program
* Senast besökta URL:s (Internet Explorer)
* Få processer som är igång, möjlighet att döda en process
* Få fönster, möjlighet att stänga/gömma/visa/minimera och allt det där
* Det klassiska; öppna CD-ROM, låsa skärmen, etc
* Fake MessageBox

Sen är det inget mer, så i dagsläget är det inte så mycket att hurra över.

Jag tänkte ta och skriva om allt, och förhoppningsvis börjar jag idag. Jag tänkte mig klient skriven i C# (GUI orkar jag inte med i C++ känner jag just nu), och sedan servern i C/C++. Det borde väl gå?
LJB
QUOTE(Atherum @ 2007-08-13 15:01) *
Jag tänkte ta och skriva om allt, och förhoppningsvis börjar jag idag. Jag tänkte mig klient skriven i C# (GUI orkar jag inte med i C++ känner jag just nu), och sedan servern i C/C++. Det borde väl gå?

Det borde gå finfint om jag inte är helt ute och cyklar smile.gif

Btw, Välkommen smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.