QUOTE(ksv @ 2007-08-22 19:13)

Välkommen!
Absolut inte, tvärt om!
Swerat är inte tänkt som något renodlat blackhat-forum, vilket förhoppningsvis framgår av första meningen i forumets
regler.

Kunskapen om att ta sig igenom ett skydd och komma åt ett system hänger ju onekligen ihop med kunskapen om hur man skyddar sig.

Det var det som fick mig intresserad av ämnet - jag insåg hur sårbart mitt system var och trodde ett tag att någon utomstående hade haft tillgång. Så jag började läsa på och insåg efter ett tag att det faktiskt fanns enorma möjligheter att ta sig igenom brandväggar mm och att jag egentligen varit ganska utsatt.
Tack

Mmm, sen är det ju så att jag jobbar på corporate-sidan, inte hos juridiska instanser.
I en företagsmiljö förekommer lägen där personen som är misstänkt måste genom en grundläggande utredning innan de delges misstanke, för att inte anklaga oskyldiga eller för att säkra viktiga bevis och sådant.
På samma sätt är det med vissa ärenden extrem badwill att ett ärende går till polis. Om anmälan kommer in är det en publik handling = det hamnar hos journalisterna.
Lösning? Utred allt själva och gå till åklagare. Ett ytterligare plus är att man alltså inte respekterar folks rätt till anonymitet, och faktiskt söker sätt att gå igenom säkerhetsrutiner. Med en stor skillnad, IT-avdelningen är på ens egen sida