Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hvordan kan jeg gjøre filer til "Undeletable"?
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
bob25
Hei.

Jeg har noen viktige filer som jeg ikke vil skal bli raderade, vet at jeg kan ta backup...
Men er det noen lett måte å gjøre filer "Undeletable" i windows?

Jeg har prøvd attributes changer, men funkade ikke.

________
Bob25
p0ke
Först kommer nog alla säga att du ska söka på forumet och ge dig varningar etc etc.

Prova andvända en crypter (sök bara på forumet så lär du hitta) /compression *(upx, fsg, aspack, etc) eller köp en private version av den programvara du skall andvända.
bob25
hi p0ke.

Jeg tenkte ikke på UD med crypter osv.
Har også tatt en search på Undeletable og unradera, men fant ikke noe rolleyes.gif

De filer jeg vil gjøre Undeletable er jpg, iso filer osv.
Mvh
Bob25
p0ke
my bad, läste helt fel ohmy.gif nyvaken.

hrm, lättast är väl att göra tusentals backups ohmy.gif vet inte sad.gif
Mja
QUOTE(p0ke @ 2007-09-11 14:52) *
my bad, läste helt fel ohmy.gif nyvaken.

hrm, lättast är väl att göra tusentals backups ohmy.gif vet inte sad.gif

NTFS-permissions
1 - Skapa en användare lokalt på datorn
2 - Skapa en mapp
3 - Sätt permissions till alla rättigheter för den nya användaren
4 - Sätt permissions till "read only" för gruppen users
5 - Ta bort alla andra behörigheter

Hädanefter får du köra processer som skall skriva till mappen med "runas" kommandot och använda din specifika användare.

Det bör funka. Fortfarande finns det givetvis kommandon som ignorerar det där skyddet totalt, men det hindrar korkade misstag från att ske.
Mycket omständigt dock.

sync-toy (microsoft powertool) kan användas för single direction write only, alltså har du en annan mapp på disken som innehåller dina filer, men det replikeras inte när du raderar i orginalmappen. Fortfarande risk att radera din backup-mapp givetvis...
bob25
Tusen takk Mja, det funket beer.gif

Jeg bruker vista, og da jeg gjorde som du skrev, så kunne jeg også sette rättigheter for radera filer og mapp.
Nå er jeg logget inn som administrator men for ikke radera noen av jpg filene smile.gif

Mvh
Bob25
QiporT
QUOTE(bob25 @ 2007-09-11 21:41) *
Tusen takk Mja, det funket beer.gif

Jeg bruker vista, og da jeg gjorde som du skrev, så kunne jeg også sette rättigheter for radera filer og mapp.
Nå er jeg logget inn som administrator men for ikke radera noen av jpg filene smile.gif

Mvh
Bob25

Jag gillar att de kommer folk till Swerat från olika platser i Europa smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.