Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förslag på design
SweRAT > SweRAT > SweRAT Diskussion
Pages: 1, 2
Havalito
satt o diskutera med robb om frontsidan för swerat och vi båda kom fram till att den är gammal och tråkig. jag personligen tycker swerat borde få ett lift dvs uppdatera frontsidan med lite info och även en ny design.

Här är nått jag gjorde som förslag(notera att detta bara är en prototyp).

Edit: ändrade lite på denna

Kom gärna med fler förslag på layouts =).
Robb
Den var rätt nice faktiskt...
crazyboris
tyckte med att det ser bra ut ..
men dom 2 små fälten borde ha samma höjd som det stora..
eller hade du tänkt nån liten banner där..
Havalito
nja inte direkt boris =).. jag hade tänkte mig att det skulle vara lite php där eller annat script. som tex växling mellan språken.
davve
jo, framsidan kanske skulle behöva ett lyft. något jag har irriterat mig på på den vi har nu att den väldigt dåligt utnyttjar skärmen genom att lägga allt i en liten box i mitten. men dit förslag verkar ju kunna skala ganska bra om man bortser från huvudet. men jag tror vi skulle behöva lite fler förslag innan vi kan bestämma nått.

Nu har jag aldrig kikat på koden till sidan men vi borde kunna rapea designen hur mycket vi vill utan att behöva koda om nått annat.
btw så är blå en fin färg och jag röstar iaf för att vi har kvar den i paletten.
theklansmen
Snyggt Havalito, men kanske en mörkare blå eller en grå som denna?
Pillade ihop denna precis, crappy detaljer.

Havalito
theklansmen, du har ju bara tagit en print och ändrat hue lol ?
och varför jag inte har grå och tråkiga färger är för att jag gillar att arbeta med ljusa och fina färger.
Codius
Konstruktiv Kritik
blind
Jag gillar den nuvarande, matta versionen bättre än förslaget som glänser (bokstavligt talat), men det är väl en smaksak. Det enda problemet jag ser med swerats frontsida är sättet som nyheterna presenteras. Det fungerar med tre korta nyheter men sen blir det inte snyggt.
Retard
Jag gillar havalitos förslag, om man tar bort vista-stylen. Lite overkill med Vista-ikoner.
Havalito
Retard: det där är bara exempel bilder de ska givetvis ersättas
Codius
Ta inte detta fel..
Jag har sett en del saker du designat Havalito, och väldigt mycket av det använder spegling av bilder och/eller texter. Jag är medveten om att detta är något som är rätt populärt nu men jag tycker på något vis det har blivit lite av din signatur. Jag vet inte.. men jag tycker förslagen ovanför snarare återger Havalito än SweRAT. Därmed inte sagt att det är fult.
Jag vet nu inte om det är min egna verklighet som är skev eller om andra också tycker så.. Hur som helst tycker jag inte det verkar vara så mycket SweRAT över de hela..
Havalito
Codius: nej då tar inte det på fel sätt alls, jag startade denna tråd för att få igång swerat lite. hur bra hade det gått tror du om jag bara skrev kan nån göra en ny design åt swerat ?. Och som sagt det där är mitt förslag jag vill gärna att fler personer kommer med fler förslag vilket i sin tur blir mycket mer intressant då man har lite fler alternativ.
Tack ändå smile.gif.
zds
Än så länge så gillar jag den frontsida vi redan har men den skulle kunna vara bättre och snyggare så fortsätt posta era nya exempel så kommer det nog snart ett mästerverkt. biggrin.gif
davve
en sida jag alltid tyckt varit snygg är http://www.gnome.org/ (in b4 gnome/linux flames)

vad gillar jag med den då?
En ganska diskret kant högst upp som inte stör så mycket men man ser ändå vart man har hamnat tack vare gnomeloggan brevid menyn.
både den vi har nu och den i havas förslag är ganska biffiga och tar imo kanske lite väl mycket uppmärksamhet, men det är ju ändå viktigt att se snabbt vilken sida det är.

Den använder alla pixlar den får att visa sig på på ett bra sätt, inte mycket som går till spillo men den känns ändå inte som om man tryckt in mer information än vad sidan klarar.

Man kan se nyheter,events och about lätt och ingen av dom är gömd nånstans. Det här är särskilt bra då dels nya som vill veta vad sidan handlar om hittar det snabbt men även veteraner som främst är ute efter nyheterna kan se dom smidigt. (sen kan man ju tycka att about ska ligga längst till vänster då man oftast börjar läsa därifrån)

den stora bilden som alltid finns där är jag lite tveksam till om den verkligen är så bra, men det kan ju vara kul att flasha med lite grafik ibland också.

Nu är jag absolut ingen designer (som ni som sett mina sidor kanske vet) så jag nöjer mig med ord för till fället smile.gif
pikzel
Ärligt talat tycker jag inte om de presenterade förslagen. De passar inte alls med innehållet på sidan, i min mening. Försök med en lite mer stilren design, och fokusera på innehåll.
davve
Nej, nån designer var jag fortfarande inte tongue.gif
ser nu att det nästan blev en klon av gnome.org men det gör ju kanske inte så mycket.

Men i stort är det nått sånt här jag tänker mig, fast med fina färger,bilder och allt det.
om nån vill leka med koden så zippade jag ihop det lite fint swerat.zip

Retard
När jag tänker på det vore det mer som att skicka in sidan i nya 2000-talet genom att använda sig av ungefär samma design men lite mer "flashiga" saker.
Om jag vore en designer hade jag suttit ett tag och pillat. Mitt tips är att peta på Mja och be hans flickvän göra en hemsida, or else... No more the sims2! (Hon är någon form av designer, därav tanken att utnyttja släktingar/flickvänner) :--o
afx
Bra förslag havalito. Första sidan är fan inte snygg.. Jag tycker nån enkel svart/grå design kan vara snyggt det med..
typ http://www.xbins.org/ eller liknande..
Sen nån sjysst logga i färg. (gult/blått eller liknande..) Mest loggan jag tyckt vart ful, och det lär finnas duktiga designers här..

edit: Jag tycker din design var rätt sjysst. Gillar allt förutom dom där ikonerna...Ditt förslag är något flashigare än nuvarande iallafall.
afx
QUOTE(pikzel @ 2007-09-18 13:18) *
Ärligt talat tycker jag inte om de presenterade förslagen. De passar inte alls med innehållet på sidan, i min mening. Försök med en lite mer stilren design, och fokusera på innehåll.

Tips på nån stilren design?
groil
QUOTE(afx @ 2007-09-18 21:20) *
typ http://www.xbins.org/ eller liknande..

Jag personligen tycker att det skriker Warez om designen.
afx
QUOTE(groil @ 2007-09-19 06:00) *
Jag personligen tycker att det skriker Warez om designen.

ah okej, men kom med nått förslag då...Nån sida du tycker är snygg osv..
Om man tar http://forums.chasenet.org//index.php forum är det snyggare. Man kanske kan ta bort den där swerat loggan här uppe till vänster eller ersätta den med nån cleanare? Eller bara ha IP-loggan.. Sen tycker jag att mörkt är snyggt det med faktiskt...svart/grått...sen nån blå färg eller nått. Typ som havalitos logga..

Här är också lite skön design: http://www.h4cky0u.org/index.php

Vore skönt med nån loggo elelr nått...Nått enkelt och snyggt. Här är ett annat exempel på hur det skulle kunna se ut: http://www.2advanced.com/
*ho ho ho*
Mja
QUOTE(afx @ 2007-09-19 21:27) *
ah okej, men kom med nått förslag då...Nån sida du tycker är snygg osv..
Om man tar http://forums.chasenet.org//index.php forum är det snyggare. Man kanske kan ta bort den där swerat loggan här uppe till vänster eller ersätta den med nån cleanare? Eller bara ha IP-loggan.. Sen tycker jag att mörkt är snyggt det med faktiskt...svart/grått...sen nån blå färg eller nått. Typ som havalitos logga..

Här är också lite skön design: http://www.h4cky0u.org/index.php

Vore skönt med nån loggo elelr nått...Nått enkelt och snyggt. Här är ett annat exempel på hur det skulle kunna se ut: http://www.2advanced.com/
*ho ho ho*

Well, om du har tid att fixa den där sista så är det säkert ok med alla här wink.gif
Retard
QUOTE(Mja @ 2007-09-19 23:10) *
Well, om du har tid att fixa den där sista så är det säkert ok med alla här wink.gif

Massive fail med flash, om det var den sidan jag tänkte på. Annars var det tvärt om på länkarna.
afx
mm, dom två sista var snyggast enligt mig!
Dom här var också rätt cleana:
http://elusive.deviantart.com/art/Interface-Carbon-41840312
http://kwaku.deviantart.com/art/portfolio-tribal-35005739
http://fel1x.deviantart.com/art/New-Valentin-49012617

Finns ju hur mycket som helst.
pikzel
Japp. Nu gäller det bara att någon tar tag i det och försöker sig på att göra en sida :>
Havalito
kom igen gubbs, sätt igång era design gener biggrin.gif..
p0ke
Snälla gör inte bara en massa flashskit sad.gif flash är det sunkigaste som skapats och borde utrotas, precis som delfinerna.
afx
QUOTE(p0ke @ 2007-10-12 15:59) *
Snälla gör inte bara en massa flashskit sad.gif flash är det sunkigaste som skapats och borde utrotas, precis som delfinerna.

delfinerna? biggrin.gif "solong and thanks for all the fish"
p0ke
QUOTE(afx @ 2007-10-12 21:11) *
delfinerna? biggrin.gif "solong and thanks for all the fish"

precis smile.gif och meningen med livet är 42.
Havalito
QUOTE(p0ke @ 2007-10-12 15:59) *

aren't you like, dead ?
afx
QUOTE(p0ke @ 2007-10-13 17:26) *
precis smile.gif och meningen med livet är 42.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...wer_to_Life.png yepp..
syndig
QUOTE(p0ke @ 2007-10-12 18:59) *

Hehe det där är nog det bästa inlägget jag sett i NÅGOT forum på månader. Skrattade så kaffet sprutade

On-topic: 2Advanced Design har alltid varit en favoritsite när det gäller webdesign. Skulle förstasidan göras så där, och gärna om forumet kunde implementeras också inuti allt, vore detta den absolut häftigaste platsen på hela internet.
Inte bara för att vi är mogna, trevliga och glada, utan också för att sidan vore helt fantastisk.

Visst finns det folk som inte gillar flash...kan ni ha felinstallerat? För mig flyter det på utmärkt och fungerar lika smidigt och följsamt som andra format. :-)

*edit
och fint vore det om man kunde slippa bannern, skulle se mycket renare ut om forumsdelen startar längst upp.
Det är ju inte så man inte vet vilket forum man är på direkt w000t.gif
p0ke
QUOTE(syndig @ 2007-10-15 19:54) *
Visst finns det folk som inte gillar flash...kan ni ha felinstallerat? För mig flyter det på utmärkt och fungerar lika smidigt och följsamt som andra format. :-)

Visst funkar flash fint för mig, men det är endå klassat som satans barn i mina ögon. Kommer aldrig lita på flash och kommer aldrig lära mig tycka om det, sïmplare än så blir det inte. Gör sidan i flash, men ni förlora mig som medlem då tongue.gif (ooh, vilket dilemma!)
blind
Flash är bra för att publicera video och ungefär ingenting mer.
groil
QUOTE(blind @ 2007-10-16 11:38) *
Flash är bra för att publicera video och ungefär ingenting mer.

Du glömde att flash är tokbra för att göra sidor jobbiga och svårnavigerade.
syndig
Eftersom tråden inte handlar om hur bra eller dåligt flash är ska jag inte fråga vad som är så dåligt med det och vilket alternativ som är bättre och går att göra sidorna lika avancerade.

Jag är stort fan av fina stilrena sidor utan krusiduller och irriterande reklam överallt. Ett forum, där man söker info och läser text, är underbart när det är riktigt nerstrippat men ändå har snygg layout.
Men samtidigt tycker jag det är rätt "tråkigt" att komma till en sida som har med avancerad programmering och mötas av en tråkig vardaglig design happy.gif

Så lite framåttänkande och nyskapande cyberdesign tycker jag verkligen det kan vara.
Retard
Tror dock att allt spekulerande om hur sidan ska se ut kan vänta tills vi faktiskt har någon drivande själ som vill och orkar ta tag i det där.
Ett par trådar med vad man själv tycker är fint leder oss ingenstans.

Röstade för en ny design, men har ångrat mig. Jag klarar mig med den designen SweRAT har nu! smile.gif
Havalito
ehm back to topic pls ?
ASocial
Jag tycker inte swerat behöver någon ny design.
Flea
Jag vet inte ett smack om hur man programmerar RATs men webbdesign kan jag en del. smile.gif

Jag tittade lite på förslag från deviantART och knåpade sedan ihop något. Det slog mig när jag var klar att det här är FÖR artistiskt och detta skulle passa bättre på något slags galleri så jag tycker inte denna design bör användas. Tycker också att mitt färgschema blev helt bedrövligt, vissa grejer är svåra att urskilja. Ska se om jag kan göra ett nytt försök, men jag tänkte att det skulle vara kul att visa ändå =)

Edit: Great, länkarna är lite felplacerade också. tongue.gif
Havalito
ganska häftig, men texten va WAAY to big biggrin.gif
Flea
Det till höger? Det är ju länkar. tongue.gif

Här är en till jag gjorde. Blev väl sådär.

syndig

En virtuell kommandotolk och sen får man skriva in kommandon för att komma till olika ställen man vill =)
Skulle vara lite kul
Retard
QUOTE(syndig @ 2007-10-30 23:13) *
En virtuell kommandotolk och sen får man skriva in kommandon för att komma till olika ställen man vill =)
Skulle vara lite kul

Inte SweRATs stil direkt. Inget som passar denna sida, om det nu skulle passa någon sida över huvud taget.
pikzel

Mycket enkelt utkast för att få igång lite diskussion och nya förslag.
Flea
QUOTE(pikzel @ 2007-11-03 14:39) *

Mycket enkelt utkast för att få igång lite diskussion och nya förslag.

Ladda upp den på en annan host, tyvärr kraschade Beffo upload alldeles nyss. sad.gif

Ww2-servern har kraschat. Tekniker jobbade igår med att rädda datan som fanns på servern men misslyckades.

Det kommer göras en rad åtgärdet för att rädda hårddisken i servern och om det inte hjälper kommer jag tvingas skicka hårddisken till avancerade recovery-företag. Dessa företag plockar ur alla tunna dataskivor i hårddisken för att sedan sätta in dessa i en ny "hårddisk" och på så sätt rädda all data. Det är ett omfattande ingrepp i hårddisken och kostar därför väldigt mycket pengar, vi pratar i värsta fall över 10.000 kr. Beffos servrar använder vanligtvis sk. raid men denna gjorde inte.

Det är en dyr krasch och jag tar smällen. Klantigt nog så tog jag inte backuper på den servern.

Vill du se Beffo Upload uppe igen? Då går det bra att krisdonera.

Skriv ett SMS med texten:
Beffo 40
Beffo 50
Beffo 80
Beffo 100
Beffo 200

40,50,80,100 och 200 står för summan du donerar. Väljer du att smsa "Beffo 200" så kommer 200 kronor att dras från din mobiltelefon.
Skicka följande SMS till 72550. Inkl. eventuell sms-taxa.
Ni som donerat kommer få heltids betalkonto på Beffo Upload när/om servern kommer upp igen.

Ni som vill donera över bankgiro kan göra det också. PMa eller maila mig om intresset finns så skickar jag ett bankkontonummer.

Mer information kommer fortlöpande.
pikzel
QUOTE(Flea @ 2007-11-05 18:37) *
Ladda upp den på en annan host, tyvärr kraschade Beffo upload alldeles nyss. sad.gif

Illa. Lägger den på pici då.

Flea
Teknikerna på Beffo har lyckats lösa problemet nu och hosten bör vara uppe ikväll igen. biggrin.gif

I alla fall, mycket snygg design! Jag har ett par grejer som jag skulle vilja ändra på, kan visa sen. Men en schysst grund! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.