en sida jag alltid tyckt varit snygg är
http://www.gnome.org/ (in b4 gnome/linux flames)
vad gillar jag med den då?
En ganska diskret kant högst upp som inte stör så mycket men man ser ändå vart man har hamnat tack vare gnomeloggan brevid menyn.
både den vi har nu och den i havas förslag är ganska biffiga och tar imo kanske lite väl mycket uppmärksamhet, men det är ju ändå viktigt att se snabbt vilken sida det är.
Den använder alla pixlar den får att visa sig på på ett bra sätt, inte mycket som går till spillo men den känns ändå inte som om man tryckt in mer information än vad sidan klarar.
Man kan se nyheter,events och about lätt och ingen av dom är gömd nånstans. Det här är särskilt bra då dels nya som vill veta vad sidan handlar om hittar det snabbt men även veteraner som främst är ute efter nyheterna kan se dom smidigt. (sen kan man ju tycka att about ska ligga längst till vänster då man oftast börjar läsa därifrån)
den stora bilden som alltid finns där är jag lite tveksam till om den verkligen är så bra, men det kan ju vara kul att flasha med lite grafik ibland också.
Nu är jag absolut ingen designer (som ni som sett mina sidor kanske vet) så jag nöjer mig med ord för till fället