Jag har hört att det finns ett reserv-lösenord till alla BIOSar. Så man inte behöver ta ut själva batteriet. Men var kan man hitta sådant då?
Finns det speciella hemsidor där man kan hitta lösenord till alla BIOSar? var isåfall? några tips?
theklansmen
2007-09-18 11:45
http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm
http://www.5starsupport.com/info/biospw.htm
http://www.xs4all.nl/~matrix/mpwlist.html
QUOTE(theklansmen @ 2007-09-18 12:45)

Jag tror jag har en AWARD-bios. Men där finns det ju sjuttioelva olika att välja på. Ska man prova allihopa menar dom? kära nånn !
EDIT: jag samlade ihopp alla PWs såhär. Men hur ska man sätta ihop listan till en så man slipper skriva in dom igen?
UKT Support:
ALFAROME
ALLy
aLLy
aLLY
ALLY
aPAf
_award
AWARD_SW
AWARD?SW
AWARD SW
AWARD PW
AWKWARD
awkward
BIOSTAR
CONCAT
CONDO
Condo
d8on
djonet
HLT
J64
J256
J262
j332
j322
KDD
Lkwpeter
LKWPETER
PINT
pint
SER
SKY_FOX
SYXZ
syxz
shift + syxz
TTPTHA
ZAAADA
ZBAAACA
ZJAAADC
01322222
589589
589721
595595
598598
The BIOS Web:
589589
A.M.I.
aammii
AM
AMI
AMI_SW
AMI!SW
AMI?SW
AMI.KEY
ami.key
AMI.KEZ
ami.kez
AMI~
AMIAMI
AMIDECOD
AMIPSWD
amipswd
AMISETUP
bios310
BIOSPASS
CMOSPWD
helgaßs
HEWITT RAND
KILLCMOS
BIOS Generic Passwords:
01322222
589589
589721
595595
598598
aLLy
aLLY
ALLY
ALFAROME
alfaromeo
aPAf
AW
AWARD
_award
AWARD_HW
AWARD SW
AWARD_PS
AWARD PW
AWARD_SW
AWARD?SW
AWKWARD
awkward
BIOSTAR
CONCAT
Condo
d8on
djonet
HLT
J64
J256
J262
j332
KDD
LKWPETER
lkwpeter
PINT
pint
SER
SKY_FOX
SYXZ
Syxz
TTPTHA
ZAAADA
ZBAAACA
ZJAAADC
theklansmen
2007-09-18 12:58
Börja med dem i den första länken, jag tror inte att det finns ett lösen som passar alla.
Edit: Hur menar du med att inte skriva in dem igen? Kan du inte skriva ut dem som ett dokument o bocka av de som du provat med en penna?
QUOTE(theklansmen @ 2007-09-18 13:58)

Börja med dem i den första länken, jag tror inte att det finns ett lösen som passar alla.
Edit: Hur menar du med att inte skriva in dem igen? Kan du inte skriva ut dem som ett dokument o bocka av de som du provat med en penna?
Han menar att samma PWD kommer en eller flera gånger, då det är från två sidor.
Klistra i excell eller dylikt och sortera efter bokstavsordning. Ta bort dubbletter. Det bör gå snabbast.
QUOTE(Mja @ 2007-09-18 19:00)

Han menar att samma PWD kommer en eller flera gånger, då det är från två sidor.
Klistra i excell eller dylikt och sortera efter bokstavsordning. Ta bort dubbletter. Det bör gå snabbast.
Aha, Var trycker man för att sortera dem i bokstavsordning? Hittar inte riktigt
QUOTE(Ippel @ 2007-09-18 22:21)

Aha, Var trycker man för att sortera dem i bokstavsordning? Hittar inte riktigt
Well, vi är i rätt sektion för den frågan antar jag, även om det faller "lite" utanför forumets scope

Du markerar den översta cellen i dagen, sedan har du en liten knapp med A, Ö och en PIL på. Den är det...
Om den inte syns, kolla så dina menyknappar inte ligger över varandra, då finns det en pil i kanten eller så. Gör det det, flytta runt dem så du ser alla. Vet aldrig när man behöver någon obskyr funktion.
Är det någon som fått dessa BIOS "backdoor" lösenord att fungera någonsin? Jag har själv provat några få gånger och då har dom aldrig fungerat för mig.
QUOTE(zds @ 2007-09-19 09:43)

Är det någon som fått dessa BIOS "backdoor" lösenord att fungera någonsin? Jag har själv provat några få gånger och då har dom aldrig fungerat för mig.

jaha så tråkit, vad var det för slax bios?
Hmm, men det finns häller alltså inget sätt att få tag i något som sitter i FLASH-chippet på moderkortet? För man kan ju komma åt speciella filer i windows för dess PW, Men hur fungerar det i biosar? Är det någon som vet? Eller är det så svårt att man inte kommit på det?
Hmm, när man skriver in PWsarna i bios. Ska man skilja på stora och små bokstäver? Hur många bokstäver kan man skriva in som max? Om det står "shift + syxz", betyder det att man ska trycka Shift och skriva syxz samtidigt så det blir stora bokstäver eller hurdå? eller betyder det att man ska skriva shift + syxz som password?
QUOTE(Ippel @ 2007-09-19 14:12)

jaha så tråkit, vad var det för slax bios?
Hmm, men det finns häller alltså inget sätt att få tag i något som sitter i FLASH-chippet på moderkortet? För man kan ju komma åt speciella filer i windows för dess PW, Men hur fungerar det i biosar? Är det någon som vet? Eller är det så svårt att man inte kommit på det?
Hmm, när man skriver in PWsarna i bios. Ska man skilja på stora och små bokstäver? Hur många bokstäver kan man skriva in som max? Om det står "shift + syxz", betyder det att man ska trycka Shift och skriva syxz samtidigt så det blir stora bokstäver eller hurdå? eller betyder det att man ska skriva shift + syxz som password?
Det betyder troligtvis att du ska skriva "syxz" med stora bokstäver.
Jag har fått 'AWARD?SW' att fungera..
och groil, hur går det egentligen med din 'C++ på 3 veckor'?
QUOTE(Codius @ 2007-09-19 15:19)

Jag läste typ halva och sen kom jag av mig, och har inte orkar bytt signatur
QUOTE(Codius @ 2007-09-19 15:19)

Jag har fått 'AWARD?SW' att fungera..

Hmm, inte jag. Jag provade den. Är det nånn som vet om det är bara det engelska tangentbordet som fungerar i BIOS? Ska man skilja på stora och små bokstäver?
Och om det nu är engelskt tangentbort i BIOS ska man trycka "Shift + "_ -" för att det ska bli frågetecken eller hur det var?
QUOTE(Ippel @ 2007-09-20 08:55)

Hmm, inte jag. Jag provade den. Är det nånn som vet om det är bara det engelska tangentbordet som fungerar i BIOS? Ska man skilja på stora och små bokstäver?
Och om det nu är engelskt tangentbort i BIOS ska man trycka "Shift + "_ -" för att det ska bli frågetecken eller hur det var?
Bra fråga... Men jag kan tänka mig att det beror på vilken BIOS det är och så vidare.
hxxp://www.oberon.ethz.ch/images/uskeyb.gif
Där har du en bild om du stöter på problem.
EDIT: Hur var det, skulle man fortfarande maska länkar?
QUOTE(groil @ 2007-09-20 09:12)

Bra fråga... Men jag kan tänka mig att det beror på vilken BIOS det är och så vidare.
hxxp://www.oberon.ethz.ch/images/uskeyb.gif
Där har du en bild om du stöter på problem.
EDIT: Hur var det, skulle man fortfarande maska länkar?
ok tacktack.
Och nu har jag provat alla lösenord för AWARDbiosar. Men ingen funkade ju så att säga.
VAd ska jag göra nu då?
hjÄlP!
Öppna burken och flytta jmp45 eller ta bort batteriet ett tag, om du inte har möjlighet att göra detta vet jag tyvärr inte.
QUOTE(Codius @ 2007-09-21 11:12)

Öppna burken och flytta jmp45 eller ta bort batteriet ett tag, om du inte har möjlighet att göra detta vet jag tyvärr inte.
Nae jag har inte riktigt möjlighet med det.
I början sa jag ju också:
QUOTE(Ippel @ 2007-09-18 12:11)

Jag har hört att det finns ett reserv-lösenord till alla BIOSar. Så man inte behöver ta ut själva batteriet. Men var kan man hitta sådant då?
Finns det speciella hemsidor där man kan hitta lösenord till alla BIOSar? var isåfall? några tips?
men tack ändå.
Är det någon annan som har tips på vad man kan göra för olika för att komma in i en PW-satt BIOS utan att plocka ut batteriet?
Ursäkta mitt dåliga minne, men det går som sagt att flytta lite på jmp45 också.
QUOTE(Codius @ 2007-09-21 13:45)

Ursäkta mitt dåliga minne, men det går som sagt att flytta lite på jmp45 också.
Vad är jmp45? Är det något innuti datorn? Men jag vill inte öppna datorn faktiskt. Jag vill hälst att det lösenordet som finns kvar är där. så jag inte lämnar några spår efter mig.
Att få reda på vad det är för PW på biosen genom ett program eller att anända någon bakdörrs password gör ju att jag integ ändrar något på själva datorn.
Ja då måste du hitta ett lösenord som tillverkaren har lagt till som ett extra skydd, för att göra det får du helt enkelt googla efter en annan lista och kanske specificera tillverkare och modell.
Edit: jmp45 är den jumper som resettar BIOS, kan inte bekräfta att den alltid heter jmp45, men på allt jag sett heter den det.
QUOTE(Codius @ 2007-09-21 14:43)

Ja då måste du hitta ett lösenord som tillverkaren har lagt till som ett extra skydd, för att göra det får du helt enkelt googla efter en annan lista och kanske specificera tillverkare och modell.
Edit: jmp45 är den jumper som resettar BIOS, kan inte bekräfta att den alltid heter jmp45, men på allt jag sett heter den det.
Hmm, jag hittar mest bara samma listor. Jag förstår inte varför ingen fungerar! Nånn som hittar en väldigt lång lista för AWARD-BIOSar eller en sida som det står några andra lösenord än dom jag har där uppe?
Hmm, då måste man väl öppna datorn för att göra det vällä äller hur? Och då ressettar man väl Inställningarna i BIOS också?
QUOTE(Ippel @ 2007-09-24 12:15)

Hmm, då måste man väl öppna datorn för att göra det vällä äller hur? Och då ressettar man väl Inställningarna i BIOS också?
Ja och ja.
Alternativet är att ta loss den ur väggen och sedan vänta tills batteriet tar slut, vilket alltså är ett perspektiv om månader eller år, så jag föreslår varmt den där knappen
QUOTE(Ippel @ 2007-09-24 12:15)

Kolla vad det är för moderkort på datorn och ladda ner manualen till moderkortet, där står det precis hur du ska flytta jumpern för att resetta BIOS/CMOS.. För det är ju egentligen CMOS kretsen som man resettar?! jag har alltid trott att det varit så iaf
jaha men hur kollar man vad det är för moderkort när man inte riktigt har administrativa rättigheter och inte får öppna datorn och så? Det är Windows NT tror jag faktiskt och så.
QUOTE(Ippel @ 2007-09-24 20:54)

jaha men hur kollar man vad det är för moderkort när man inte riktigt har administrativa rättigheter och inte får öppna datorn och så? Det är Windows NT tror jag faktiskt och så.
Jag brukar använda ett program som heter cpuz som är riktigt bra när man ska ha reda på saker om hårdvaran, prova och se om du kan få igång det på datorn.
Annars får du prova starta om datorn och se det står då vilket moderkort det är i burken under uppstarten.. ett tips tryck på pause/break om du inte hinner läsa
QUOTE(zds @ 2007-09-24 21:01)

Jag brukar använda ett program som heter cpuz som är riktigt bra när man ska ha reda på saker om hårdvaran, prova och se om du kan få igång det på datorn.
Annars får du prova starta om datorn och se det står då vilket moderkort det är i burken under uppstarten.. ett tips tryck på pause/break om du inte hinner läsa

ok, om man öppnar cpu-z, då kommer det fram information om servern man är inloggad på lixom hehe.
Så jag tröck pause/brake (kan man göra så på alla datorer?), och nu står det detta:
"Award Medallion BIOS v6-0
ASUS CUV4X ACPI BIOS Revision 1009
Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A"
och lite till..
Vad kan moderkortsnamnet vara? ASUS CUV4X ACPI ? Hmm,,
QUOTE(Ippel @ 2007-10-02 12:00)

ok, om man öppnar cpu-z, då kommer det fram information om servern man är inloggad på lixom hehe.
Så jag tröck pause/brake (kan man göra så på alla datorer?), och nu står det detta:
"Award Medallion BIOS v6-0
ASUS CUV4X ACPI BIOS Revision 1009
Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A"
och lite till..
Vad kan moderkortsnamnet vara? ASUS CUV4X ACPI ? Hmm,,
ASUS CUV4X är namnet på moderkortet, ACPI är andra grejjer som har med strömen att göra.
Och
Award Medallion BIOS v6-0 är namn och version på BIOS, det du är ute efter är ett lösenord för just den versionen. Det lär bli lättare att hitta nu, hoppas jag
jaha ok tacktack!.
Jag hörde att man kan plocka ut en fil i BIOS som är själva BIOS filen, och där i ska allting ligga. Finns det program som kan plocka upp BIOSfilen? det som är i flashminnet på biosen?
EDIT: jag hittade något här:
http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/3543.html . det står att man kan använda sig av något på sidorna l0pht.com eller
http://w0rm.8m.com för att komma åt något på biosen.
vad menas? kan man göra så?
QUOTE(Ippel @ 2007-10-05 17:26)

jaha ok tacktack!.
Jag hörde att man kan plocka ut en fil i BIOS som är själva BIOS filen, och där i ska allting ligga. Finns det program som kan plocka upp BIOSfilen? det som är i flashminnet på biosen?
EDIT: jag hittade något här:
http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/3543.html . det står att man kan använda sig av något på sidorna l0pht.com eller
http://w0rm.8m.com för att komma åt något på biosen.
vad menas? kan man göra så?
Utan att ha tittat är mitt svar: Självklart måste det gå att läsa ut informationen från biosen. Jag betvivlar att någon tillverkare lägger på ett skydd som förhindrar läsning av den delen som innehåller passwordet efter att man bootat, men det är givetvis en teoretisk möjlighet, varpå de då inte skulle fungera.
Du kan läsa ut BIOS, för den händige kan då på det sättet t.ex. även länka in en ny startbild istället för den som finns där eller dylikt.
I datan finns därmed rimligen, i något format, lösenordet.
Har du tur kan något av verktygen du själv pratar om innehålla passwordet, så prova helt enkelt, och berätta för oss andra om det fungerar eller inte sedan.
ok, jaha
mm! men någon som vet några program som kan läsa filen ur bios?
Kan du starta datorn från diskett/skiva/USB-minne så är det enkelt.. men.. det kanske är precis det du vill åstakomma? ;P
!BIOS är ett bra program som jag minns från "good old days". Det gjorde att jag slutade med mitt egna asm-program för att döda bioslösenordet (out 0x70 och 0x71 ftw!.. minns inte vilka adresser det var på de jag behövde ta mig in i då dock

!BIOS finns här:
http://www.11a.nu/software/bios-pc-bios-se...anance-toolkit/Det programmet kan (kunde?) både bruteforcea och nollställa BIOS-lösen för en bunt olika modeller.
Det (och ett par andra liknande program) ligger med på UBCD:
http://www.ultimatebootcd.com/Dock fungerar inte programmet om det körs under Windows.
En annan möjlighet är att se om tillverkaren släppt ett "live update" verktyg för BIOS och flasha över den, om man har rätt att installera programvara på maskinen.
Samma programvara måste ju ha ett gränssnitt för att läsa/skriva till den delen av minnet.
Dock är det ju fullt möjligt och till och med troligt att tillverkarens verktyg behåller password-skyddet intakt.
Själva målet var att ägaren inte skulle få reda på att bios-lösenordet var resettat eller dylikt?
Eller minns jag fel nu? Om man flashar om och bios-lösenordet försvinner är det mindre bra.
QUOTE(Retard @ 2007-10-08 20:04)

Själva målet var att ägaren inte skulle få reda på att bios-lösenordet var resettat eller dylikt?
Eller minns jag fel nu? Om man flashar om och bios-lösenordet försvinner är det mindre bra.
Precis, så var det ja. Det känns ju inte så bra om någon börjar misstänka något. Man får ju va lite smidig..
QUOTE(mama @ 2007-10-08 09:02)

Kan du starta datorn från diskett/skiva/USB-minne så är det enkelt.. men.. det kanske är precis det du vill åstakomma? ;P
!BIOS är ett bra program som jag minns från "good old days". Det gjorde att jag slutade med mitt egna asm-program för att döda bioslösenordet (out 0x70 och 0x71 ftw!.. minns inte vilka adresser det var på de jag behövde ta mig in i då dock :)
!BIOS finns här:
http://www.11a.nu/software/bios-pc-bios-se...anance-toolkit/Det programmet kan (kunde?) både bruteforcea och nollställa BIOS-lösen för en bunt olika modeller.
Det (och ett par andra liknande program) ligger med på UBCD:
http://www.ultimatebootcd.com/Dock fungerar inte programmet om det körs under Windows.
Men alltså, hur öppnar man detdära !BIOS i DOS då? Är det bootabelt? Ska man först lägga in något DOS på en diskett och sedan lägga över filen man laddade ner där och öppna den genom dos?
Jag är inte vid datorn just nu, men tror ni den kommer boota från diskett först? För jag hörde att när det var IDE/C: -boot så gick den till diskett först automatiskt på något sätt.
QUOTE(Ippel @ 2007-10-08 20:44)

Jag är inte vid datorn just nu, men tror ni den kommer boota från diskett först? För jag hörde att när det var IDE/C: -boot så gick den till diskett först automatiskt på något sätt.
Då borde det fungera.
Fixa en bootbar diskett först... enklast är nog att välja att göra det när du formaterar den. Sedan lägger du !BIOS på disketten.. och startar om datorn med disketten i.
Du bör då få upp en prompt, och då startar du programmet genom att skriva dess filnamn... (!bios ?)
Testa att ladda hem UBCD också.. funkar det att boota från CD så är det "enklare" än att hålla på med disketter... ;P
hmm, det jag tänkte var att jag skulle gå in i bios och ändra startorningen så att man kunde boota med CD och göra en grejj.
Jag stoppade in disketten precis innan jag satte på datorn och satte på. Men den gick direkt på hårddisken utan att kolla disketten. Vad ska jag göra nu när jag bara kan starta från hårddisken?
Och när winnt har startat då, så finns det bara en Logga In knapp på skrivbordet som öppnar Citrix MetaFrame. Så man kan itne lägga några filer i windows NT och öppna dom sen. Det verkar inte gå så bra. Någon annan kanske vet hur man kan göra?
QUOTE(Ippel @ 2007-10-09 10:32)

hmm, det jag tänkte var att jag skulle gå in i bios och ändra startorningen så att man kunde boota med CD och göra en grejj.
Jag stoppade in disketten precis innan jag satte på datorn och satte på. Men den gick direkt på hårddisken utan att kolla disketten. Vad ska jag göra nu när jag bara kan starta från hårddisken?
Och när winnt har startat då, så finns det bara en Logga In knapp på skrivbordet som öppnar Citrix MetaFrame. Så man kan itne lägga några filer i windows NT och öppna dom sen. Det verkar inte gå så bra. Någon annan kanske vet hur man kan göra?
Om du har fri fysisk tillgång till enheten, plocka ur disken och modifiera i annan maskin *shrugs*
Jag har just ingen tillgång till innuti datorn. Bara med tangentbord, mus och omstarter eller avstängning av datorn.
Jag kan ju inte häller lägga något på WinNT skrivbordet som öppnas, som sagt. det finns bara en logga in knapp på skrivbordet. Man kan inte högerklicka på något.
Säkerheten är alltså på topp på denna dator och det finns inget man kan göra? Alltså det låter ju faktiskt ynkligt bara för en gammal 233. kära nånn
Ingen som kommer på något mer man kan göra kanske?
ps. tack för allas hjälp sen tidigare, men vill gärna komma längre och lösa problemet osv.
QUOTE(Ippel @ 2007-10-09 22:27)

Jag har just ingen tillgång till innuti datorn. Bara med tangentbord, mus och omstarter eller avstängning av datorn.
Jag kan ju inte häller lägga något på WinNT skrivbordet som öppnas, som sagt. det finns bara en logga in knapp på skrivbordet. Man kan inte högerklicka på något.
Säkerheten är alltså på topp på denna dator och det finns inget man kan göra? Alltså det låter ju faktiskt ynkligt bara för en gammal 233. kära nånn
Ingen som kommer på något mer man kan göra kanske?
ps. tack för allas hjälp sen tidigare, men vill gärna komma längre och lösa problemet osv.
Vad händer om du trycker ctrl-alt-delete?
Om det funkar, kan du välja starta process?
nä där finns det hälelr inget. det ända som går att trycka på är Logga ut och Avbryt. Aktivitetshanteraren kan man inte trycka på.
Nånn som vet vad man kan göra?
Det enda du kan göra är att hitta lösenordet till BIOS så att du kan starta upp ett OS där du har administrativa rättigheter. Har du otur finns det inget lösenord till den BIOS din dator använder och då har du slut på alternativ, punkt.
hitta ett bios-lösenord? vardå?
hur kan det vara så att det inte finns något lösenord till bios?
EDIT: nu när det verkar riktigt svårt så får vi rikta oss mot något annat: att få in en fil i WinNTskrivbordet som visas vid starten. Ja, hurdå? Faktiskt, jag såg häromdagen någon som hade skapat en "namnlös"-fil hätte den. Jag klickade på den Och så öppnades paint och så var det någon som hade kluddrat något i den. Men jag kan uinte hitta något paint någonstans på datorn. Inte på startpanelen. där finns bara mappar med "(Tom)". Och en hjälp grejj. Men undrar hur dom kunde starta paint och sedan spara något. Nånn som kan lista ut något speciellt?
Du hittar ett BIOS lösenord på internet, om du har tur.
Alla BIOS har inte ett backdoor lösenord.
De använder ett program för att göra det.. jag skrev ihop ett lite snabbt men tyvärr går det inte att uploada saker här längre, highlighta mig på IRC så kan jag skicka det till dig.
QUOTE(Codius @ 2007-10-10 22:59)

Du hittar ett BIOS lösenord på internet, om du har tur.
Alla BIOS har inte ett backdoor lösenord.
De använder ett program för att göra det.. jag skrev ihop ett lite snabbt men tyvärr går det inte att uploada saker här längre, highlighta mig på IRC så kan jag skicka det till dig.
Men om jag har hittat domhär:
http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm och provat alla och ingen fungerar. Ser alla biosar med samma version olika ut? Men varför finns desa backdoorar då? Hur har man kommit fram till dem?
Vad för program för att göra vadå? Vad ska de göra?
Man har backdoors till BOIS ifall att någon skulle glömma bort det lösenord han eller hon satt, på så sätt kan man läsa i manualen för sitt moderkort och se hur man kan rätta till det.
Jag vet inte ifall den version du vill åt finns med på den där listan, eller om den ens har en backdoor.
Samma version från samma företag har samma lösenord, olika versioner har olika lösenord.
Man kommer fram till dem genom att söka på internet, ringa tillverkaren eller läsa i manualen.
Du använder ett program för att starta "Run File.." dialogen via API, då nästan alla bara blockerar snabbkommando och menyväg till denna dialog. Då kan du alltså starta filer du har sökvägen till genom att skriva in dem som vanligt.
QUOTE(Codius @ 2007-10-11 12:36)

Man har backdoors till BOIS ifall att någon skulle glömma bort det lösenord han eller hon satt, på så sätt kan man läsa i manualen för sitt moderkort och se hur man kan rätta till det.
Jag vet inte ifall den version du vill åt finns med på den där listan, eller om den ens har en backdoor.
Samma version från samma företag har samma lösenord, olika versioner har olika lösenord.
Man kommer fram till dem genom att söka på internet, ringa tillverkaren eller läsa i manualen.
Du använder ett program för att starta "Run File.." dialogen via API, då nästan alla bara blockerar snabbkommando och menyväg till denna dialog. Då kan du alltså starta filer du har sökvägen till genom att skriva in dem som vanligt.
Så jag ska ta reda på den riktigt riktiga versionen av bios genom att titta då på det som kommer upp när man startar datorn? Och sedan söka på det? Finns det manualer till så gamla moderkort sen 97 då? hmm,,
Run File? API? Var skriver man in dem som vanligt?
Självklart finns det manualer för saker som kom ut 97 också, de är nog bara svårare att få tag på.
"Run File" är alltså "Kör..." på Svenska, det program du vanligtvis kommer åt via startmenyn eller [WIN]+R
Här är moderkorts manualen:
http://www.unitycorp.co.jp/support/downloa...370/cuv4x_e.pdfom man tittar på sidan 55 och tittar på vad det står om, när man glömt pwt så nämner dom bara om att man kan ressetta pwt genom batteri eller vad det var och inget mer. inga backdoors ossovidare. Var fick alla hemsidor som nämnde backdoorarna ifrån då isåfall? Ringde dom o frågade asus eller award?
Här är ju awards hemsida, men jag hittar inga pws där direkt. nånn annan som gör?
Och när jag trycker WIN R så kommer det upp att man måste ha Administrativa rättigheter. Undrar riktigt hur dom lyckades starta paint på en dator där man inte kan komma åt något. Nånn som vet eller har något annat o säga?
Men herregud, jag sa ju just att man fick skriva ett eget program för att immitera Run dialogen. Jag sa dessutom att jag gjort ett sådant program åt dig och att du kunde få det ifall du kom in på IRCen.
Ang. BIOS lösenordet antar jag att det inte fanns något lösenord till den modellen då. Till mitt står det i manualen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.