QUOTE(TimBo0oLinA @ 2007-09-29 21:16)

Faan snyggt gjort Crazyboris och Mja då är frågan,
Hur fan får man bort det ?
Viruset har en funktion som skickar filen automatiskt på msn, går det att göra så att vår server.exe från PI också gör det ? eller går gör det säkert, men hur ?
Är inte säker på om man får lov att diskutera detta har för mig att självspridnings är typ Virus och det är förbjudet att diskutera, om detta är fallet så är det bara att avvisa mig..
Är rätt bakis och har precis rökt en fett så säg till om ni inte förstår mig så omformulerar jag mig !
Well, spridning av virus är förbjudet att diskutera för att det faller under en helt annan brottsbeskrivning. Förberedelse för intrång är det definitivt om man IMPLEMENTERAR OCH SKICKAR det, men diskutera funktion för att föra över en RAT ser inte jag något problem med rent juridiskt.
Om du däremot förser skadlig kod med automatisk spridning faller det just nu under amerikanernas Patriots Act som ett terroristbrott, och du vill inte inse om 15 år på resan till Las Vegas att de inte glömmer i första taget och gärna väntar.
Det tråkiga för dig är att du inte kan vara GARANTERAD att du fått bort det med mindre än att datorn formateras, GRUNDLIGT, du får alltså inte ha kvar en enda exekverbar fil på en backupdisk eller dylikt.
Exempelvis hacker-defender innehåller en del kod för att skriva ner sin "body" till andra skriv och läsbara minnen, t.ex. grafikkort eller dylikt, och allt som behöver finnas i datorn då är en liten loader, som man rimligen kan lägga in i högvis med exekverbara filer på disken.
Nu tror jag ju personligen att felsäkert läge, sen söka av registret efter referenser till de filer du känner till, och slutligen radera dem, tar dig en bit på vägen.
Reboot sedan, in och starta allt du normalt har igång (Messenger, steam etc) och släck igen.
In i felsäkert. Är de fortfarande borta?
Sedan är det dags att få tag på ProcMON (Process Monitor) RegMon (Registry Monitor), TCPMon (TCP-monitor) och FileMon (FileMonitor)
http://www.microsoft.com/technet/sysintern...wt.svl=featuredFör er andra intresserade finns det massa tools MS släppt där som kan användas till HELT ANDRA saker än de är avsedda. Som vanligt.