Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lol? Symantec Sämst?
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
Hej
Ja, jag vet att jag har gjort några onödiga trådar förrut kommer inte göra det mer, men va bara tvungen och säga en sak. jag scannade med virustotal som jag hade packat ner till cab. jag bindea servern med ett spel och sen så fick jag 17/32. inte ens symantec hittade servern. är de verkligen så dåliga? alla säger att det är det bästa av:et och kommer alltid va det :S men de kunde inte ens hitta min rat som jag knappt gjorde något än att bindeat den med ett spel. 17/32 är dåligt ja, men de flesta hushållen har ju symantec typ. ni kanske märker att jag skriver lite konstigt men orka bry sig ni förstår ändå hoppas jag blush.gif
groil
QUOTE(Hej @ 2007-10-03 19:39) *
...alla säger att det är det bästa av:et och kommer alltid va det...

Vilka är dom alla? Många/alla(?) här* anser att symatec är lika bra som aids.

Ska finnas en tråd här(tror jag) om vilket AV folk föredrar.

*Missade det ordet, därav edit.
Havalito
Detta ämne har diskuteras så många gånger så jag håller inte ens räkningen längre, förslag till nästa gång sök innan du postar, med andra ord helt onödig topic.
Hej
QUOTE(Havalito @ 2007-10-03 20:01) *
Detta ämne har diskuteras så många gånger så jag håller inte ens räkningen längre, förslag till nästa gång sök innan du postar, med andra ord helt onödig topic.

jag sökte men de jag hittade handlade inte om symantec. symantec är väl alla Norton va?
Havalito
det kanske inte direkt handlar om symantec men din fråga är ju om norton är bra eller inte, Svar: nej, varför ?: tar mycket resurser och är segt dessutom väldigt dåliga på att uppdatera sina virusdefinitioner.

Symantec är företaget bakom Norton och även Norman. Det är "s k" ett företag.
Hej
[/quote]

Ja, jag vet men asså om t.e.x om man får ingen varning på virustotal av symantec så menar de alltså alla norton? iomed att jag fick varning på norman tror jag.
Hej
QUOTE(groil @ 2007-10-03 19:55) *
Vilka är dom alla? Många/alla(?) här* anser att symatec är lika bra som aids.

Ska finnas en tråd här(tror jag) om vilket AV folk föredrar.

*Missade det ordet, därav edit.

När jag menar alla så menar jag givetvis inte alla här. de flesta använder Symantec än t.e.x kapersky osv eftersom de har sålt mest av alla och fått massa priser o.s.v xD
mama
QUOTE(Havalito @ 2007-10-03 20:19) *

Njae. Norman utvecklas av norska Norman ASA. Symantec utvecklar Norton dock. smile.gif
LJB
QUOTE(Hej @ 2007-10-03 20:24) *
När jag menar alla så menar jag givetvis inte alla här. de flesta använder Symantec än t.e.x kapersky osv eftersom de har sålt mest av alla och fått massa priser o.s.v xD

Vet dock inte om de flesta använder Symantec. Men det skulle inte förvåna mig om de flesta använder Symantec/Norton, med tanke på att de allra flesta datorer som säljs i vanliga butiker (t.ex. Computer City, SIBA, ONOFF, Expert, Elgiganten m.fl.), har Symantec/Norton förinstallerat.
Rude
Nån mod kanske skulle kunna merge'a tråden med denna: http://www.swerat.com/forums/index.php?showtopic=3803 ?

Vad jag märkt så blir norton dessutom segare(såklart mer krävande) för varje ny version som kommer ut.
Till slut så tvingas man väl ha en superdator bara för att köra antivirusprogrammet...
Codius
Problemet med norton är väl Egentligen inte deras virus -databas. Faktum är att de ofta kommer högt i test just för deras databas. Problemet är ju att de inte har någon som helst heuresitc scan alls, alltså tar sig nästan alla nya virus lätt förbi.
LJB
QUOTE(Codius @ 2007-10-04 01:48) *
Problemet med norton är väl Egentligen inte deras virus -databas. Faktum är att de ofta kommer högt i test just för deras databas. Problemet är ju att de inte har någon som helst heuresitc scan alls, alltså tar sig nästan alla nya virus lätt förbi.

Jag testade att modda en PI2 server förut och fick den lite smått UD, bl.a. mot NOD32 och McAfee, men däremot så upptäckte Norton servern, och om den inte har någon HeuristicScan, hur kan då Norton hitta servern men inte NOD32 och McAfee?
Codius
För norton hade en detection på en annan del av koden, en del som du inte moddade.
Retard
http://www.idg.se/2.1085/1.123735
Ett test har gjorts igen där de mest kända antivirus-företagen ställts mot väggen.
LJB
QUOTE(Retard @ 2007-10-04 15:20) *
http://www.idg.se/2.1085/1.123735
Ett test har gjorts igen där de mest kända antivirus-företagen ställts mot väggen.

Hum, NOD32 är inte med dry.gif
blind
QUOTE(LJB @ 2007-10-05 09:31) *
Hum, NOD32 är inte med dry.gif

Jodå, Advanced+ fick den.
LJB
QUOTE(blind @ 2007-10-05 10:03) *
Jodå, Advanced+ fick den.

Ops, såg inte blush.gif , sorry.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.