http://www.flashback.info/showthread.php?t=558516Nån som vet hur dom fick fram allt? Exploit och så..
Och hur knäcker man snabbast med passwordpro. Borde gå att göra om den där listan och lägga in allt påengång.
QUOTE(afx @ 2007-10-12 23:14)

Och hur knäcker man snabbast med passwordpro.
Rainbow tables är ju tyvärr uteslutet, så det lär inte gå fort.
En bra ordning att starta med kan nog vara följande:
1. skaffa några bra turkiska och andra wordlists
2. kör priliminary attack
3. vanlig brute force på de vanligaste listorna
4. hybrid attack
QUOTE(afx @ 2007-10-12 23:14)

Borde gå att göra om den där listan och lägga in allt påengång.
Visst.
Haha lite komiskt det blir när dom börjar hota varandra också.
Vad är det farligaste dom kan åstadkomma, lägga ner forumet i några timmar eller skicka mail från varandras emailadresser.
WAR ON TEH INTARNET!
QUOTE(ksv @ 2007-10-12 23:46)

Rainbow tables är ju tyvärr uteslutet, så det lär inte gå fort.
En bra ordning att starta med kan nog vara följande:
1. skaffa några bra turkiska och andra wordlists
2. kör priliminary attack
3. vanlig brute force på de vanligaste listorna
4. hybrid attack
Visst.
ah jo jag testade det igår. Fick fram litegaranna, men det är mest listan...Hur fixar man så att man kan lägga in allting i passwordpro?=)
Antar du körde med massa ordlistor? Läste inlägget på fb.
QUOTE(Rude @ 2007-10-13 00:16)

Haha lite komiskt det blir när dom börjar hota varandra också.
Vad är det farligaste dom kan åstadkomma, lägga ner forumet i några timmar eller skicka mail från varandras emailadresser.
WAR ON TEH INTARNET!
Sant. hehe, kan lätt bli så..
Aja, dom fixade iallafall denna
http://static.pici.se/pictures/KarfUdbpD.jpg
Bra att någon tar tag i det i alla fall.
blev så less på alla som skrev "Vi spammar dom med porr" och skrev ett inlägg på fb att det bara vore omoget och värdelöst.
Budskapet kom fram bättre med det du senast postade och vi får hoppas att det kan lösas på ett bra sätt.
edit: Tråden har gått något överstyr...
Dom segar ner flashback med ddos. + att dom plockar ner en massa hemsidor och skiter totalt i vad dom gör, plockar ner bamses hemsida där barn ska läsa om deras profet m.m.
sick.
Att de går på turkiska hackerforum är en sak men de ska ju inte förstöra sidor bara för att de är turkiska.
Vi ska ju inte gå ner till de turkiska hackernas nivå, det är bara för löjligt.
Skulle man ta ner så många turkiska hackerforum som möjligt har de mindre chans att gruppera sig för större attacker.
Att bara låta det ske kommer nog tyvärr inte heller göra någon skillnad då de redan verkar ha sin agenda färdig.
QUOTE(syndig @ 2007-10-15 21:40)

Att de går på turkiska hackerforum är en sak men de ska ju inte förstöra sidor bara för att de är turkiska.
Vi ska ju inte gå ner till de turkiska hackernas nivå, det är bara för löjligt.
Absolut, det drabbar bara massa oskyldiga och som inte alls har med det hela att göra.
QUOTE(syndig @ 2007-10-15 21:40)

Skulle man ta ner så många turkiska hackerforum som möjligt har de mindre chans att gruppera sig för större attacker.
Att bara låta det ske kommer nog tyvärr inte heller göra någon skillnad då de redan verkar ha sin agenda färdig.
Bästa är att bara skita i dom. Som det är nu lär ju de bara se det som en utmaning.
Ja förmodligen vore det bästa att helt och hållet ignorera dem ett tag tills det blir tråkigt för dem.
ah jo, men då skulle dom inte ha postat alla lösenord heller då eller..?
Utan bara suttit och tittat på medans dom kör sin hatkampanj..
Jag tycker det var rätt bra gjort att släppa ut alla deras lösenord iallafall. Men efter det kanske det är bäst att bara ignorera dom, låta dom fortsätta hacka svenska hemsidor.
edit: Jag är också delad i frågan...Men man får se vad som händer. Helst skulle jag vilja se deras forum bli avstängt. Men då lär dom bara bygga upp ett nytt och fortsätta attackera.
Jag måste säga att jag är mycket delad i frågan. Ogillar mycket som båda sidor gör faktiskt. Dock vinner min nyfikenhet över mitt förnuft i frågan, så jag sitter och inväntar varje steg som båda parter tar.
Skulle vi ens märka om man bara klippte bort Turkiet från Internet? Vad jag känner till så bidrar de ingenting på den fronten, vi får bara skiten därifrån verkar det som.
Nåväl, det är i alla fall bra att den här lilla lekstugan håller sig på Internet, får hoppas den slutar där också.
QUOTE(blind @ 2007-10-15 19:56)

Skulle vi ens märka om man bara klippte bort Turkiet från Internet? Vad jag känner till så bidrar de ingenting på den fronten, vi får bara skiten därifrån verkar det som.
Nåväl, det är i alla fall bra att den här lilla lekstugan håller sig på Internet, får hoppas den slutar där också.
Sant. Men man ska inte vara rädd för att något sånt här litet leder till krig. Deras regering lär också vara emot skiten dom håller på med. Så sverige skulle göra turkiet en tjänst genom att få bort ayyildiz.org från internet. Alla turk hackare..
Det här är en liten del av turkarna som bara förstör för resten...
Caecigenus
2007-10-16 11:42
QUOTE(blind @ 2007-10-15 22:56)

Internet är inte så litet idag trots allt. Det är beräknat att IT i helhet kommer att utgöra runt 30% av världens BNP när det är fullt utbyggt - lite tankvärt kanske.
Sådana attacker innebär ekonomiska förluster för företagen/siterna som får en hel del jobb med att sätta upp siten igen och downtime. Sådant leder till ekonomiska förluster - så på sätt och vis är detta en form av ekonomisk "terrorism", notera fjuttarna!
Men visst är det bättre att nån stäl ens pengar än kusin, om man nu ska göra en sådan värdering.
Problemet blir verkligen illa om de går på en server som huserar flera större internetföretags hemsidor, sådana där företagen söljer tjänster och produkter.
Att attackera en server med flera större företag kan ju vara förödande för dem.
Skulle det ske i större utsträckning, dvs om de letar upp de 20 största och mest lättattackerade företagen i Sverige, och sedan gör en gemensam attack så kan det även sänka ekonomin överlag. Nu ska det ju till riktigt stora företag och att de inte har backupsystem för sådana händelser för att det ska gå så illa men visst KAN det hända.
Om företag som är så pass stora att om deras hemsida går ner så går det sämre för svensk ekonomi har så pass dålig säkerhet att dessa hackers som fortfarande inte gjort någonting direkt spektakulärt utan letat svagheter på mindre svenska sidor och sedan gått in där, så får dom skylla sig själva IMO.
Microsoft hade ju senast i söndags ett intrång på en av sina undersidor där ett medelande om att mohammed inte fick vanhelgas eller liknande. Så relativt stora företag kan ju råka ut för detta.
QUOTE(Kokarn @ 2007-10-16 16:09)

Om företag som är så pass stora att om deras hemsida går ner så går det sämre för svensk ekonomi har så pass dålig säkerhet att dessa hackers som fortfarande inte gjort någonting direkt spektakulärt utan letat svagheter på mindre svenska sidor och sedan gått in där, så får dom skylla sig själva IMO.
Detta är typiskt "jag skiter i vad som händer andra"-attityd som kan få Sverige på knä i framtiden.
Oavsett vad som fallerar handlar det om mer än pengar som förloras för rika företag, det handlar om stabilitet för Sverige och ekonomin är viktig för ett lands infrastruktur.
Skulle tex. Sveriges 20 största företag välja att en dag bara packa ihop väskorna och flytta till USA hade det varit ett hårt slag för vårt land.
Känner att jag ska ta en titt
Jag tycker att vissa på flashback har gjort ltie fel genom att provocera turkarna ännu mer.
Det är trots allt inte att leka med när om har ett så pass stort nätverk.
Sen så får man ju tänka att man som privatperson(som nu postar bögporr på en turkisk hackersida) kanske inte berörs så mycket, men tänkt så många andra företag som tar skada av "hämndattackerna" istället.
Jag säger inte att turkarnas attacker är legitima, inte alls, men att vissa kanske borde tagit det lite lugnare med provocerandet ..
Det var en bra poäng dom visade dom svenska hackersarna när om gav igen, men dom borde hållit det på det stadiet och aldrig aldrig släppt databasen tycker jag. Vad tycker ni?
Där håller jag med dig Rude, inget att tillägga.
Har de här attackerna lugnat sig nu eller? Har inte sett något om det på ett tag nu.
QUOTE(blind @ 2007-11-05 18:15)

Har de här attackerna lugnat sig nu eller? Har inte sett något om det på ett tag nu.
Min favorithemsida när det gäller att tanka film, har blivit hackad av någon turk som kallar sig ROSELARE. Man redirectas till
http://www.unitech.co.yu/cache/ när man går in där ^^
Vet dock inte om den hackade sidan är svensk.
Intressant faktist hur det här kommer att utvecklas.
Ayyildiz är ju kända i Turkiet och även över större delar av världen. Det "speciella" om man få kalla det så, med Ayyildiz är att dem inte bara agerar från Turkiet, utan även främst från Tyskland.
Nu är det förstås så att Ayyildiz bara representerar en ytterst liten bråkdel av det Turkiska folket (åsikter och handlingar), men det finns runt 5 miljoner turkar i Tyskland. Det förklara ju varför dem kan agera från fler länder än bara Turkiet.
Att hacka tillbaka är väl inte mer än rätt, men liksom de flesta i den här tråden är jag delad i frågan, vill dock inte att vi svenskar tar oss vatten över huvudet. Att provocera Ayyildiz kommer bara föda mer attacker.
Ayyildiz har även fler "allierade" nätverk i turkiet som troligtvis kommer följa deras uppmaning på deras nu ordnade framsida.
Mvh. Kalle
QUOTE(Karl @ 2007-11-05 20:48)

Att hacka tillbaka är väl inte mer än rätt, men liksom de flesta i den här tråden är jag delad i frågan, vill dock inte att vi svenskar tar oss vatten över huvudet. Att provocera Ayyildiz kommer bara föda mer attacker.
Mvh. Kalle
Där håller jag helt klart med dig.
QUOTE(Karl @ 2007-11-05 20:48)

Intressant faktist hur det här kommer att utvecklas.
Ayyildiz är ju kända i Turkiet och även över större delar av världen. Det "speciella" om man få kalla det så, med Ayyildiz är att dem inte bara agerar från Turkiet, utan även främst från Tyskland.
Nu är det förstås så att Ayyildiz bara representerar en ytterst liten bråkdel av det Turkiska folket (åsikter och handlingar), men det finns runt 5 miljoner turkar i Tyskland. Det förklara ju varför dem kan agera från fler länder än bara Turkiet.
Ayyildiz har även fler "allierade" nätverk i turkiet som troligtvis kommer följa deras uppmaning på deras nu ordnade framsida.
Mvh. Kalle
Faktum är att Berlin (tror det var Berlin eller nån annan av de större tyska städerna) är den stad där det bor flest turkar i världen, de turkiska städerna inräknat.
De flesta jag har sett så rör det sig om ganska simpel script-injektioner.
Effekten blir väl när det är så många, för att lägga in typ en liten snutt som redirectar till en sida efter 2 sekunder är ju inte nått Jättejobb för en riktig hacker.
http://www.hattrick.se/forum/Om man läser vad dom skrivit där så börjar man faktiskt fundera på om det inte rent utav är så att regeringen har ett eget hackerteam bl.a tänkte jag på den här raden av text:
"We hate from anybody who curses our police, soldiers, prime ministers and we will show our reaction as soon as to them. !!!!!!!! BECAUSE!!!!!!!!! WE ARE IN THE SERVICE OF TURK NATIONS!!! "
Jag menar det är ju inte så att hela sveriges hackerscen skulle gå i taket om nån kallade säpo för töntar.
QUOTE(Rude @ 2007-11-07 11:26)

De flesta jag har sett så rör det sig om ganska simpel script-injektioner.
Effekten blir väl när det är så många, för att lägga in typ en liten snutt som redirectar till en sida efter 2 sekunder är ju inte nått Jättejobb för en riktig hacker.
http://www.hattrick.se/forum/Om man läser vad dom skrivit där så börjar man faktiskt fundera på om det inte rent utav är så att regeringen har ett eget hackerteam bl.a tänkte jag på den här raden av text:
"We hate from anybody who curses our police, soldiers, prime ministers and we will show our reaction as soon as to them. !!!!!!!! BECAUSE!!!!!!!!! WE ARE IN THE SERVICE OF TURK NATIONS!!! "
Jag menar det är ju inte så att hela sveriges hackerscen skulle gå i taket om nån kallade säpo för töntar.
SÄPO är töntar ju
QUOTE(Retard @ 2007-11-07 15:10)

SÄPO är töntar ju

Inte då. De är bara jävligt bra på att ha en töntig image så vi inte tar dem allvarligt. Bara en expert kan verka ofarlig när han åsiktsregistrerar dig

Turkiet är traditionellt mer nationalistiskt än vi är. Landet är inte så gammalt, och de är födda ur en fasistisk värdsåskådning.
Att det dessutom finns turkar bland annat i Tyskland och Holland som fortfarande betraktar sig mer som turkar än Tyskar/Holländare innebär som ni säger att de finns lite varstanns. Globalisering i sitt esse.
Personligen ser jag en stor vinst i det hela hur det än slutar. Genom att det vunnit publicitet får det allmänheten att inse att det finns gott om sårbarheter kvar.
Dock är detta måttligt skickliga personer. Att hacka en namngiven specifik dator kräver skills. Att slå blint i natten och hitta sårbara datorer kräver en dåres envishet.
Likna det vid att bryta sig förbi en låst dörr med dyrk eller att kliva runt i alla trapphus och rycka i dörrhandtag. Är målet att drabba "svenska datorer" kunde min katt gjort jobbet (möjligen med visst assistansbehov får medges).
Slutsats: Det är inte svårt att vara bra om du sätter ribban lågt
QUOTE(Rude @ 2007-11-05 18:24)

Jag tycker att vissa på flashback har gjort ltie fel genom att provocera turkarna ännu mer.
Det är trots allt inte att leka med när om har ett så pass stort nätverk.
Sen så får man ju tänka att man som privatperson(som nu postar bögporr på en turkisk hackersida) kanske inte berörs så mycket, men tänkt så många andra företag som tar skada av "hämndattackerna" istället.
Jag säger inte att turkarnas attacker är legitima, inte alls, men att vissa kanske borde tagit det lite lugnare med provocerandet ..
Det var en bra poäng dom visade dom svenska hackersarna när om gav igen, men dom borde hållit det på det stadiet och aldrig aldrig släppt databasen tycker jag. Vad tycker ni?
Dom får skylla sig själva
QUOTE(ruby @ 2007-11-09 15:32)

Dom får skylla sig själva
Visst att databasen blir stulen och startsidan modifierad, men att snorungar använder databasen till att posta porr för att känna sig som äkta hackers, det är jag negativ till. Det hade räckt med en liten revenge.
QUOTE(Retard @ 2007-11-09 15:46)

Visst att databasen blir stulen och startsidan modifierad, men att snorungar använder databasen till att posta porr för att känna sig som äkta hackers, det är jag negativ till. Det hade räckt med en liten revenge.
Om man som organisation angriper en nation genom hackerattacker är man bara nåbar och sårbar på ett sätt.
Det som driver hackers som inte drivs av kunnskaps- eller ekonomiska motiv är så gott som alltid berömmelse och ära, en strävan att bli känd.
Genom att någon med skicklighet tog sig in visades att de hade mött någon som var bra nog att slå dem en gång, men genom att släppa databasen kränkte man dem. Genom att alla kiddies på det sättet kunde komma åt sidan gjorde man det bar mycket värre.
Den "ilska" de känner har bara med att göra med deras egen sårade stolthet och ett rejält slag mot deras kollektiva identitet som grupp.
De kan inte nås juridiskt, av princip och ohejdad vana så bombar vi inte heller bort ett land när vi stör oss på det, kvarstår är alltså att dra ner byxan och böja sig snällt framåt eller markera när det går för långt.
Sen anser jag personligen att det är förkastligt att släppa databasen, men jag förstår helt klart mekanismen och agendan bakom det. Egen ära för den som gjorde det, och förnedra motståndaren. Feodal it-krigsföring
Jag tror jag skiter i titta på sidan.
Fattar fan inte hur PWPro funkar -.-
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.