Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Recover Passwords
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
€ric
Vet att det finns massvis med program som tar fram gamla lösen av msn osv.

Men jag skulle vilja ha till ett spel program då jag glömt bort lösen till ett acc wink.gif

Är det möjligt att fixa?

/Mvh eric
Retard
Det blir nog lättare om du säger vilket spel detta gäller, alla spelprogram har inte samma tekniker eller platser att spara sina lösenord på.
€ric
QUOTE(Retard @ 2007-10-20 20:22) *
Det blir nog lättare om du säger vilket spel detta gäller, alla spelprogram har inte samma tekniker eller platser att spara sina lösenord på.

Haha då får man skämmas för att alla tror jag e 13 wink.gif

Nej men Tibia är det blush.gif

Ett litet tidsfördriv jag inte spelat på länge ^^
Kokarn
Har inte dom e-mail recovery?
€ric
QUOTE(Kokarn @ 2007-10-20 21:00) *

Jo, men jag hade en sån här med outlook.. me telia.. som jag inte heller vart inne på i åratal och tror inte ens finns kvar.
Garath
QUOTE(Kokarn @ 2007-10-20 18:00) *

QUOTE(€ric @ 2007-10-20 18:58) *
Jo, men jag hade en sån här med outlook.. me telia.. som jag inte heller vart inne på i åratal och tror inte ens finns kvar.

*fniss*
sorry men jag var tvungen bara..
ASocial
Varför kan man inte så för att man är 13år? smile.gif
Kokarn
QUOTE(Garath @ 2007-10-21 00:30) *
*fniss*
sorry men jag var tvungen bara..

Jag förstår verkligen inte det roliga? blink.gif
Codius
Tibia hade tidigare en recovery key ifall du köpte premium account, sedan ett drygt år tillbaka har alla möjlighet att skaffa sig en recovery key.
Ifall du var smart nog att skaffa en sådan men sedan tappat bort den och/eller inte längre har tillgång till din mail kan du ta en kopia på ditt ID kort och sedan skicka in detta till CipSoft. Du kommer då få en ny recovery key.

Om du inte har möjlighet till detta är du däremot körd. Tibia sparar inte heller lösenord lokalt så du kan inte hitta det på din dator eller dylikt.
Beroende på hur många år sedan det var du spelade kan du vara körd i vilket fall. Ditt konto tas nämligen bort efter 2 års inaktivitet.

Mvh Codius. Som f.ö inte längre spelar tibia smile.gif
€ric
QUOTE(Codius @ 2007-10-21 23:32) *
Tibia hade tidigare en recovery key ifall du köpte premium account, sedan ett drygt år tillbaka har alla möjlighet att skaffa sig en recovery key.
Ifall du var smart nog att skaffa en sådan men sedan tappat bort den och/eller inte längre har tillgång till din mail kan du ta en kopia på ditt ID kort och sedan skicka in detta till CipSoft. Du kommer då få en ny recovery key.

Om du inte har möjlighet till detta är du däremot körd. Tibia sparar inte heller lösenord lokalt så du kan inte hitta det på din dator eller dylikt.
Beroende på hur många år sedan det var du spelade kan du vara körd i vilket fall. Ditt konto tas nämligen bort efter 2 års inaktivitet.

Mvh Codius. Som f.ö inte längre spelar tibia smile.gif

Va typ 1 år sen jag spelade.... Men saken är att jag hört andra som har typ ngt liknande me detta fast de tar betalt för detta "systemt" :/
Mja
QUOTE(€ric @ 2007-10-22 16:54) *
Va typ 1 år sen jag spelade.... Men saken är att jag hört andra som har typ ngt liknande me detta fast de tar betalt för detta "systemt" :/

Förstår återigen inte riktigt vad för system du pratar om, men om du "hört talas om det", undersök, bekräfta, rapportera. På så sätt blir alla glada, och det är du som tydligen har bäst koll på området. Som sagt, ta reda på mer och berätta sedan för oss om du hittar ngt som gör det.
Notera att om du rensat datorn sen dess är det ju totalt garanterat bortom alla tvivel att inte ens en cashad nyckel, som nu alltså ändå inte ska finnas, har blivit kvar.
€ric
Har inte rensat den utan bara tagit bort emailen för längesedan smile.gif

Jo de var några polacker som hade gjort såg jag. Förstod inte så mycket av vad som stod. Tryckte på engelska flaggan men enda skillnaden var att det stod "Welcome" typ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.