Help - Search - Members - Calendar
Full Version: H A C Rat PubliC version
SweRAT > Datasäkerhet > Projekt och Releaser
tealcus
Hi,

H A C Rat PubliC version :
[ Server size : 42,592 bytes ]

dl : hxxp://rapidshare.com/files/67271660/H_A_C_Rat_PubliC_version.rar
password : public1
Havalito
more info pls, surely you dont want me or anyone else to think this is just a lame way of spreading ur shit, or ?
crazyboris
hmm...
is it binded with a PI server???
p0ke
http://www.opensc.ws/rat-source/1125-minirat-0-5b.html <-- jämför screenshotsen..
LJB
QUOTE(p0ke @ 2007-11-04 11:59) *

Tänkte också på det.

Han är väll någon form av CredHunter tongue.gif
tealcus
more info pls, surely you dont want me or anyone else to think this is just a lame way of spreading ur shit, or ?

I wanted just contribute to this board....

hxxp://blog.to0l-base.de/
hxxp://www.megasecurity.org/trojans/h/hac/Hacrat1.0.html

Bye
LJB
Den där "megasecurity".org ser inte speciellt seriös ut. Ser ut att vara gjord i typ Freewebs html editor ^^
p0ke
QUOTE(LJB @ 2007-11-04 16:50) *
Den där "megasecurity".org ser inte speciellt seriös ut. Ser ut att vara gjord i typ Freewebs html editor ^^

Megasecurity är en bra sida som varje månad släpper en ny lista på rats som släppts public. Dagliga nyheter som rör virus/worms/rats. Klaga inte wink.gif en av mina favoritsidor. Den må inte vara den snyggaste, men dem har ett bra arkiv.
LJB
QUOTE(p0ke @ 2007-11-04 18:01) *
Megasecurity är en bra sida som varje månad släpper en ny lista på rats som släppts public. Dagliga nyheter som rör virus/worms/rats. Klaga inte wink.gif en av mina favoritsidor. Den må inte vara den snyggaste, men dem har ett bra arkiv.

Aha, ok smile.gif Kollade inte så nära på innehållet. Browsade bara igenom lite länkar, och fick uppfattningen av att sidan inte var så seriös. But i had wrong smile.gif
Havalito
QUOTE(tealcus @ 2007-11-04 13:51) *
I wanted just contribute to this board....

hxxp://blog.to0l-base.de/
hxxp://www.megasecurity.org/trojans/h/hac/Hacrat1.0.html

Bye

ofcourse and that is appreciated but I still have no info about feautures..
p0ke
QUOTE(Havalito @ 2007-11-04 22:41) *
ofcourse and that is appreciated but I still have no info about feautures..

Troligen samma funktioner som miniRAT då den enda ändringen verkar vara lite strängar och att dem slängt på en logo ? wink.gif

miniRAT is a simple non-encrypted reversed rat.
It features simple things such as
- Filemanager (upload, download, delete, execute)
- Information (System, Server, Network Domains(its damn slow))
- Transfer View (see how your transfer's comming along)
- Process List +Module List (See their PID, Threads, Modules, etc)
- Remote Command (Might be buggy, but workes a bit ;p)
- Disconnect, Uninstall
- URL Download (Mass download or single download)
- Server Creator
Pinball
fyfan va trångsynta ni är va. Är det en RAT? bra fråga, jag tror inte direkt han kommer svara JA.
testa dne sj om du vill veta.
Megasecurity är en av världens bästa sidor ochj kom långt innna swerat skapades.
Cred hunter? ajuste eller så kanske han bara vill ge er alla en extra liten tool att fiffla med någonsin tänkt på de? detta forumet upskattar tyvärr inte någonting ju!

tealcus: thanx for the contribution, but unfortunantly this forum is narrowminded and only ment for people with a post count for like 300+ to post things they made themself. So dont post anymore for your own sake cause you want get a clap on the back saying good job and well done. You get a bitchslap and get flamed like a barbecue stick.
Havalito
Pinball fint att du är positiv om detta, men tyvärr så är inte alla ärliga och delar med sig saker som de har gjort själva eller som inte innehåller virus.
Ett exempel var när kalle var här och härjade, och sedan så har vi andra som försöker infektera oss.

Detta forum uppskattar mer än du tror, du har bara inte upplevt det ännu, och att man ska testa ett verktyg som varken har en egen hemsida eller information om vad det egentligen gör är nog inte en så bra idé.

Och pinball att snacka en massa skit om andra är inte heller en så bra idé och speciellt att du snackar om att detta forum endast vill ha saker som de själva har gjort. Så då e frågan, varför i helvette är du medlem då ?
p0ke
QUOTE(Pinball @ 2007-11-08 07:18) *
fyfan va trångsynta ni är va. Är det en RAT? bra fråga, jag tror inte direkt han kommer svara JA.
testa dne sj om du vill veta.
Megasecurity är en av världens bästa sidor ochj kom långt innna swerat skapades.
Cred hunter? ajuste eller så kanske han bara vill ge er alla en extra liten tool att fiffla med någonsin tänkt på de? detta forumet upskattar tyvärr inte någonting ju!

tealcus: thanx for the contribution, but unfortunantly this forum is narrowminded and only ment for people with a post count for like 300+ to post things they made themself. So dont post anymore for your own sake cause you want get a clap on the back saying good job and well done. You get a bitchslap and get flamed like a barbecue stick.

Visst skulle jag uppskatta det, men dem kunde kanske slängt till en "tack så mycket p0ke för detta program som du släppte opensource, som vi bara slapa på en logo och bytte lite strängar i". Men inte ens det. Så nej, jag uppskattar inte denna release, och om du tycker det är fel av mig, så kan du dra åt helvete, för när du själv finner dig i den situation då något tar något du gjort och släpper utan att ens så andas om vem som igentligen skapa det, så kommer du förstå.
Mja
QUOTE(p0ke @ 2007-11-08 14:14) *
Visst skulle jag uppskatta det, men dem kunde kanske slängt till en "tack så mycket p0ke för detta program som du släppte opensource, som vi bara slapa på en logo och bytte lite strängar i". Men inte ens det. Så nej, jag uppskattar inte denna release, och om du tycker det är fel av mig, så kan du dra åt helvete, för när du själv finner dig i den situation då något tar något du gjort och släpper utan att ens så andas om vem som igentligen skapa det, så kommer du förstå.

*ber*
Snälla, prova att få antipiratbyrån att driva ditt ärende med stulen källkod för den. ENBART för att roa mig när tidningarna skriver om det och jag kan hojta "Det forumet han bor på har jag varit på!"

Jag är trött och lättroad ikväll. Självklart illa när ens upphovsliga verk stjäls. Det är en sak att stjäla utom den egna gruppen, men säkerhetsintresserade utgör en så liten grupp att det närmast är som att sno från dina arbetskamrater eller klasskamrater. Socialt missanpassat och dömt att sluta i just förakt.
Det värsta i det hela är inte att någon försöker ta på sig ära, utan att det tar ifrån de som är beredda att släppa kod öppet deras starkaste argument för att göra så...
Retard
QUOTE(Mja @ 2007-11-08 21:49) *
Det värsta i det hela är inte att någon försöker ta på sig ära, utan att det tar ifrån de som är beredda att släppa kod öppet deras starkaste argument för att göra så...

Det där låter luddigt, kan du förtydliga lite för lilla mig? smile.gif
Vem är det som är dum här? p0ke eller personen som "stulit" koden?
shapeless
Tror Mja har missuppfattat det lite. Det handlar (tror jag) inte om stulen kod, bara att man bör ange källa om man plankar opensource rakt av.
Mja
QUOTE(Retard @ 2007-11-09 23:54) *
Det där låter luddigt, kan du förtydliga lite för lilla mig?
Vem är det som är dum här? p0ke eller personen som "stulit" koden?

Personen som "stulit" koden har fråntagit P0ke själva det immateriella värdet genom att inte nämna honom. På det sättet finns det inte längre någon vinst i att släppa kod. Om man inte får creds för det - varför göra det alls? Alltså, att sno kod leder i längden till att färre vill släppa kod, vilket i längden leder till att vi itne har något att göra på fredagskvällarna.

QUOTE(shapeless @ 2007-11-09 23:54) *
Tror Mja har missuppfattat det lite. Det handlar (tror jag) inte om stulen kod, bara att man bör ange källa om man plankar opensource rakt av.

Opensource släpps normalt under GNU-licensen eller liknande, vilket även brukar framgå av sidor där det släppts. Har det inte släppts så, och helt utan kommentarer om att källan måste anges, har ni rätt, de hade inte behövt bry sig. Annars är det lika mycket ett licensbrott som om någon rippar en skiva från butik. Om kravet är "Du måste nämna mitt namn" eller "Du måste betala mig en oskälig summa pengar" är egalt rent juridiskt.
Citatsrätten, vilket möjligen kan vara det närmaste, kräver vid återgivning av längre stycken referens till källan.
Bara det jag tänkte på. Och inte särskilt relevant egentligen då det var med en hypotetiskt fråga om rätt och fel, samt att jag fortfarande vill se aftonbladets förstasida när något sånt ärende kommer in "De stal min virikod" vore häftigare, men detta hade helt klart dugt för mitt höga nöje wink.gif
smeko
Om man vill testa den kan man köra den i WMware.
Mja
QUOTE(smeko @ 2007-11-10 18:01) *
Om man vill testa den kan man köra den i WMware.

Om man är beredd på en hel hög med saker som:
1 - Den kan ha virtual mashine detection om det är ngt i den
2 - The blue pill rootkit, så vitt jag vet bara påvisat i teorin än så länge (finns länkat nånstanns här i forumet tror jag)
3 - Vanlig rootkit som du ändå inte kan påvisa med det egna systemet

Bättre med en sandbox

//M
brutalarn
Orkade inte testa denna:)
SunRise
// HaC Crew -> ( HazloOh , ArexX , Cyberterrorist ) Are the Lamest Rippers/Kids ive ever seen in my life! They Rip everything from p0ke and feel like "EvilHackers" , "Coders" ! So laughable....
Everything this so called "Crew" do is: mod. sources to make it UD , place their "HaC Crew" Banner on the Form/Redesign the Project , delete the origin. credits to place theirs... (No bugfixes/real changes to the origin.project)...
And release / sell this shit on a german kid. Board... (Free-Hack.com)... :/

Havalito
QUOTE(SunRise @ 2007-12-08 22:59) *
// HaC Crew -> ( HazloOh , ArexX , Cyberterrorist ) Are the Lamest Rippers/Kids ive ever seen in my life! They Rip everything from p0ke and feel like "EvilHackers" , "Coders" ! So laughable....
Everything this so called "Crew" do is: mod. sources to make it UD , place their "HaC Crew" Banner on the Form/Redesign the Project , delete the origin. credits to place theirs... (No bugfixes/real changes to the origin.project)...
And release / sell this shit on a german kid. Board... (Free-Hack.com)... :/

Thanks for the heads up, allthough nobody cares about HAC crew.
Mja
Im still laughing at the irony in selling something on a site named "Free", but I guess its the same plan used by the XX business for years wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.