Jag har aldrig andvänt shark tidigare men nu tänkte jag testa, och när jag skapar en server så fungerar allt bra. när jag startar den på min egna datorn så fungerar det, men när jag öppnar den på ett bifrost användare dator så får jag inte kontakt? vet nån vad det kan bero på?
Flyttad från Projekt till Nybörjarhörnan.
/mod
QUOTE(kronk @ 2008-01-14 02:18)

Jag har aldrig andvänt shark tidigare men nu tänkte jag testa, och när jag skapar en server så fungerar allt bra. när jag startar den på min egna datorn så fungerar det, men när jag öppnar den på ett bifrost användare dator så får jag inte kontakt? vet nån vad det kan bero på?
Kanske Bifrost servern och Shark servern injiceras in i samma process, och på så sätt blir det vajjsing?
crazyboris
2008-01-14 14:37
vad har du för ip nummer i din server??
har du en router??
det kan ju även va så att den du skickar till har ett annat virusprogram som helt enkelt tar bort din server.
shark servrar är även lite känsliga med packning / kryptering om du har försökt med det.
okej, ja jag har en router, dynamiskt ip på servern. och servern är inte packad med nått :/ men kör vidare med Bifrost så länge. istället kanske ni kan svara på vad man kan göra med "åtkomst nekad", för användare som har vista står det i princip hela tiden när man är innen i file managern?
förlåt för min off topic här men jag måste fråga, vart kan jag ladda ner shark 2.4.0 ? jag har letat lite här o där men hittar tyvärr ingenting, kan ngn isf PMa mig en länk eller något sånt? det skulle vara snällt
crazyboris
2008-01-25 13:32
varför använda 2,40 när 3,0 finns..
QUOTE(crazyboris @ 2008-01-25 13:32)

varför använda 2,40 när 3,0 finns..
ah jag såg det nu, tack för alla svar!!! hjälpte mycket

definitivt ett av de bästa forumen på internet
hej igen, nu har jag testat att göra en server i shark 3.0 , men nu vet jag inte vart server.exe sparas :S har testat många olika sätt men kan inte hitta server.exe(filen som man skickar till den andra personen) :S vart sparas den och vart kan jag ändra så den sparas på skrivbordet t.ex.

tack för all hjälp
crazyboris
2008-01-25 20:50
stäng av ditt virus program innan du gör en server.
din server sparas i samma mapp som shark ligger i.
QUOTE(crazyboris @ 2008-01-25 20:50)

stäng av ditt virus program innan du gör en server.
din server sparas i samma mapp som shark ligger i.
jag tror att min antivirus var avstängd när jag gjorde det, men ska testa igen då, måste man packa upp hela shark först också eller?
crazyboris
2008-01-26 10:55
ja , klart att du måste packa upp allt..
vad har du för virusprogram?
vissa är igång även att du stängt av dom.
QUOTE(crazyboris @ 2008-01-26 10:55)

ja , klart att du måste packa upp allt..
vad har du för virusprogram?
vissa är igång även att du stängt av dom.
jag har NOD32 , men jag avaktiverar AMON istället för att stänga av hela AVt, men nu ska jag testa med att packa upp hela rarfilen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.