Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ban from site
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
AgZar
Ok så jag blev bannad från en sida www.forums.facepunchstudios.com

Vill gärna komma in igen... då dom har lockat in IP till bannen och accet... hur kan jag gå tillväga? smile.gif
Retard
Testat med proxy och ett nytt account?
AgZar
QUOTE(Retard @ 2008-01-15 23:28) *
Testat med proxy och ett nytt account?

Hur kan jag ändra proxyn på bästa sätt utan att ha sönder något?... förut råkade jag verkligen krångla till det... vill bara vara säker

Ursäkta min oförstårlighet
theklansmen
Ser inte varför du skulle förstöra något, men smidigast är väl att använda TOR+Firefox+TOR-button.
Rude
Alternativt Torpark, som automatiskt ansluter TOR samt kör firefox portable.
Willhelm
enklare kör typ: http://www.cantbustme.com/ Eller något linkande
kalle93
www.hidemyass.com
www.skolproxy.com etc: P

Edit: om du blev bannad från facepuchstudios så skulle jag tro att du spelar Garrysmod? :DDD

Garrysmod är ett Sandbox mod till motorn "HL2" nyligen har dom bytt motor till "HL2EP2"
pga den uppdateringen har dom förlorat många spelare spelet kostar 5 / 6 $ så det är ganska billigt
Det stödjer många olika addons så du kan utöka vad du kan göra i spelet
clooak
Det lättaste är väl att byta IP..

Har du router?

Isf Så logga in på routern och leta efter vart du kan ändra mac-addressen av WAN anslutningen.. När du har hittat det så ändrar du sista siffran till etc om det står "00:12:65:C0:7S:73" så ändrar du 73 till något annat.
Rude
QUOTE(clooak @ 2008-01-25 16:57) *
Det lättaste är väl att byta IP..

Har du router?

Isf Så logga in på routern och leta efter vart du kan ändra mac-addressen av WAN anslutningen.. När du har hittat det så ändrar du sista siffran till etc om det står "00:12:65:C0:7S:73" så ändrar du 73 till något annat.

Ges inte IP-adressen ut av ISP:n? Eller kan man spoofa MAC-adressen så att ip:n ändras?
blind
QUOTE(Rude @ 2008-01-25 17:00) *
Ges inte IP-adressen ut av ISP:n? Eller kan man spoofa MAC-adressen så att ip:n ändras?

Ja och ja, eventuellt.
Mja
QUOTE(blind @ 2008-01-25 18:45) *
Ja och ja, eventuellt.

Din ISP tilldelar sannolikt enligt en av flera modeller:
Varje "jack i väggen" har en egen adress = du kan inte ändra det lokalt
En DHCP som tilldelar dig lite efter eget tycke, kan t.ex. ha en hög lease-time och premiera "åter-lån", d.v.s att du kan förlänga ditt lån. Om du då dessutom har en router byter du ytterst sällan IP.
Korta lån (t.ex. en timme). Har du haft datorn av under dagen är det då lotto vad du får nästa gång.

Gemensamt för de senare är att DHCP-servern parar ihop macadress och ipnummer, om du ändrar det blir du en ny post i "låne-tabellen".

Grovt förenklat som vanligt smile.gif
bob25
Bytte mac adresse med eks program som heter SMac. Velg ditt nettverks kort i smac, bytt mac adresse og
få ny ip adresse smile.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.