Vad jag läst på flashback och i diverse artiklar (AB, expressen, IDG osv) så har det troligen använt dig av kvm-switch eller dylikt. Vad jag själv har hört talas om så har jag aldrig hört om ett brott på denna nivån (att ta kontroll med hjälp av hårdvara). Jag hänger med på tanken med att använda en trådlös kvm-switch eftersom IDS:er och multimånga brandväggar stoppar trafik genererad av ex. RAT's och trojaner (drar inte alla över en gräns, you get my point). Har denna tekniken används innan i liknande brott och är det någon här som är mer hemma på denna tekniken?
Är det någon som har hört någonting om åtalet mer än vad som står i media? Det har tidigare gått att få tag i rapporter osv. från diverse åtal. Jag undrar om någon har fått tag i någon rapport ifrån detta åtalet, det skulle vara mycket intressant att läsa något annat än media.
Men hur som helst, fritt att diskutera, var det ett smart försök att ta kontroll med denna utrustningen osv. Och om det är någon som har tillgång till rapporterna, skicka ett pm