Tja!
Jag har velat köra en egen Ventrilo server ett tag nu, men får inte tag på en sjysst tutorial som beskriver hur man gör, någon som känner till en sådan? (Utan att man får betala ett företag för att lägga upp den)
Skulle helst vilja att man använder 2.1.4 platformen för att connecta.
Tack
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--ventri...indows-i386.zipDu startar Ventrilo_srv.exe så ansluter du till ditt ip på 3784 port.. Bara ändra med inställningarna för ventservern i ventrilo_serv.ini.. Resten lär du dig sj
Tack för snabbt svar:)
Däremot så gick det inte bra, "unable to connect to server" Antar att det är min router som strular, har en Linksys, cisco, gjorde så här,
Router config
Jag är faktist inte så duktig på routrar.. Jag har dock en egen ventserver på min egen dator som är uppe nu. Sitter och spelar cs med lite IRL's på ventservern för tillfället:D. men testa lägga upp servern och ansluta till 127.0.0.1. Fungerar det så är det routern som strular
Hmmm.. nej det funkade inte helller :/ vad kan det vara då?:S
såhär ser ventrilo_srv.ini ut
server.iniHar bara ändrat pw, man skulle väll inte pilla där det stod
[Intf]
# Examples:
#
#....?
Aldeles för dålig när det gäller sånt här><
I din router så skall du skriva port-nummret (3784?) i rutorna start och stop.
Under IP-adress skall du skriva adressen till datorn som kör servern.
Under tillämpning kan du skriva vad som helst ("ventrilo server" skulle vara passande), det är bara så att du skall kunna komma ihåg varför du öppnade de portarna en månad sedan också.
jasså!, får pröva det när jag kommer hem, tack =D
Nope, funkar fortfarande inte.
Säkra på att man inte ska pilla på:
[Intf]
# Examples:
#
# Intf=192.168.0.30
# Intf=external.mydomain.com
# Intf=internal.mydomain.com
# Intf=127.0.0.1
[Status]
# Examples:
#
# Intf=0.0.0.0
# Intf=127.0.0.1
# Intf=external.mydomain.com
Password=
ReplyInterval=500
FilterGen=127.0.0.1
# FilterGen=192.168.0.0/16
FilterDetail=127.0.0.1
# FilterDetail=10.0.0.0/8
?
!!!
Nu löste det sig, jag hade skrivit fel i routern, stod ....1.1, istället för a....1.101
Tack iaf för hjälpen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.