QUOTE(Robert @ 2008-03-09 14:34)

Men jag har ju fått tillbax några stycken med recover pluss då kom den dära blåa rutan innan windows upp och rabbla upp lite filer då kom några tillbax ?
De med enbart nollor i innehåller inte något annat än en filheader. Troligen reserverades utrymmet för dem vid kopiering, men själva filerna har aldrig kopierats.
Om de av ngt skäl varit markerade som raderade sätts, förenklat, en bit till 0 istället för 1, men filen skrivs från början inte över. Sådant kan du rädda med en recover.
En fil fylld med bytes med DATAN 0 är däremot en annan sak.
Nu har du dessutom grävt på båda diskarna, så jag kan inte hjälpa dig genom någon data-mining-process för att rädda filerna.
En MÖJLIGHET för dig är att ta en full binär image av hela disken och sedan ur binärdatan lyfta alla bildfiler.
Filer där ingen del av datan ersatts under formatering eller dyl kommer då kunna räddas, men det är ett enormt arbete.
Kan använda DD eller DCFLDD för att ta imagen.
Helix är en live-dist som innehåller alla verktyg du behöver.
Du behöver även en USB-disk som är minst lika stor som den disk du ska ha en image av.
Samt en hyffsad förståelse för linux och lämpligen lite om filsystem, men det kanske ger sig.
Så det jag EGENTLIGEN säger att det eventuellt är möjligt att från din formaterade disk återställa små delar av informationen, men stora delar är troligen förlorade, och om det inte är oersätterliga fotografier av avlidna släktingar eller dylikt är det inte mödan värt, samla gubbarna som var med på bilden och ta lite nya foton istället.