Help - Search - Members - Calendar
Full Version: WEP åtkomst?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
henkish
OM man skulle vilja hacka ett WEP nätverk måste man då redan va ansluten till ett eget nätverk för att kunna hacka ett annat eller skulle man kunna göra det utan att ha nån anslutning på sin dator från början?
Willhelm
Ett nätverks kort klara bara att vara ansluten till ett nätvärk åt gången så du kan inte vara ansluten till nätvärk A och "hacka" nät B samtidigt. Svaret på din fråga blir: Nej.
isis
Nej du behöver inte vara ansluten till ett nätverk. Däremot om du har två nätverkskort så kan du vara det eller att föredra använda det ena för att sniffa och det andra för att generera trafik. På min laptop har jag ett internt trådlöst nätverkskort och en netgear adapter. Det fungerar väldigt bra även om det ställer till probem för airodump som kraschar och framkallar bsod om det körs med båda korten igång samtidig. Annars är det ganska simpelt att ta fram ett wep lösenord. Allt du behöver finns tillgängligt i backtrack och det finns många utförliga tutorials och filmer online. Det som kan ställa till problem är om du inte har ett kompatibelt nätverkskort. Det finns tyvärr inte någon bra lösning på det som jag känner till förutom att köpa ett som fungerar.
henkish
QUOTE(isis @ 2008-03-01 16:45) *
Det som kan ställa till problem är om du inte har ett kompatibelt nätverkskort.

Okej hur kollar man om nätverkskortet är kompatibelt då? smile.gif
Willhelm
Okej hur kollar man om nätverkskortet är kompatibelt då?
Jag skulle ladda ner backtrack och kolla, om det inte är kompatibelt finns det mycket annat gott wink.gif
Mja
QUOTE(Willhelm @ 2008-03-01 18:03) *
Jag skulle ladda ner backtrack och kolla, om det inte är kompatibelt finns det mycket annat gott wink.gif

Personligen hade jag läst kompabilitetslistan från utvecklarnas wiki. Annars kan man ju chansa om man föredrar det wink.gif
http://wiki.remote-exploit.org/index.php/H...e_Compatibility
henkish
Jag kör med en Usb adapter: D-Link DWL G122 (USB) F/W 2.03 B1 och på http://wiki.remote-exploit.org/index.php/H...9_F.2FW_2.03_B1 står det: "This dongle must be tweaked if u want to inject with it. Additionally, its covering is very limited, recommended a cantenna!!!" Förlåt om jag är lite trög men vad menas med det?
Mja
QUOTE(henkish @ 2008-03-01 19:56) *
Jag kör med en Usb adapter: D-Link DWL G122 (USB) F/W 2.03 B1 och på http://wiki.remote-exploit.org/index.php/H...9_F.2FW_2.03_B1 står det: "This dongle must be tweaked if u want to inject with it. Additionally, its covering is very limited, recommended a cantenna!!!" Förlåt om jag är lite trög men vad menas med det?

Måste i ärlighetens namn säga att det nog var den mest idiotiska kommentar jag sett i wikin på länge...
Hur som helst, se till att ha senaste drivers.

En "Cantenna" är en primitiv signalförstärkare gjord av konservburkar, pringlesrör eller dylikt.
Att det funkar rätt bra med sånna saker till wifi beror på att frekvensen ger optimalt avstånd mellan reflektornerna till ngt ganska nära en kattmatsburk smile.gif

Anyhow, om du har en del pengar och tänker leka en del med det hela, investera i ngt av de som ska fungera.
Är du inte händig och har tillgång till lödkolvar och dylikt så går det sannolikt på ett ut med dagens snorbilliga hårdvara. Tacka vet jag tiden när 120 MB disk var "allt du någonsin behöver" och MB-priset låg på runt 10 spänn smile.gif
henkish
Så alltså: Är inte min usb sticka kombatibel överhuvud taget eller måste jag bygga en sån där cantenna för att det ska funka? xD
Mja
QUOTE(henkish @ 2008-03-02 19:45) *
Så alltså: Är inte min usb sticka kombatibel överhuvud taget eller måste jag bygga en sån där cantenna för att det ska funka? xD

Cantenna ökar bara räckvidden, har INGET med funktionalitet i grund och botten att göra.
Vad 17 tweaking betyder vet jag inte tyvärr smile.gif
Se om du hittar nya drivrutiner för pinnen i första hand.
henkish
Okej då kan ja ju pusta ut (tills jag vet vad som menas med att tweaka donglen) haha. men om man nu skulle vilja hacka ett WEP krypterat nätverk vilken metod/program skulle ni rekomendera? smile.gif
shapeless
QUOTE(henkish @ 2008-03-03 15:25) *
Okej då kan ja ju pusta ut (tills jag vet vad som menas med att tweaka donglen) haha. men om man nu skulle vilja hacka ett WEP krypterat nätverk vilken metod/program skulle ni rekomendera? smile.gif
Rekommenderar att du läser forumets regler, här hackar vi inte!

/mod
henkish
QUOTE(shapeless @ 2008-03-03 21:56) *
Rekommenderar att du läser forumets regler, här hackar vi inte!

/mod

Sorry, men så som jag uppfatade det så är det tillåtet att diskutera intrång så länge man inte anger att man har "Victiims" eller antyder att man har tänkt att hacka. Notera att jag skrev " OM man skule vilja hacka ett WEP krypterat nätverk".
Mja
QUOTE(henkish @ 2008-03-04 15:53) *
Sorry, men så som jag uppfatade det så är det tillåtet att diskutera intrång så länge man inte anger att man har "Victiims" eller antyder att man har tänkt att hacka. Notera att jag skrev " OM man skule vilja hacka ett WEP krypterat nätverk".

På "oskyldiska" heter det penetrationstesta wink.gif
henkish
QUOTE(Mja @ 2008-03-04 19:24) *
På "oskyldiska" heter det penetrationstesta wink.gif

Hahaha! OM man nu skulle vilja penetrationstesta då. wink.gif haha vad för program skulle ni rekomendera? Har hört att Backtrack är bäst men har ingen egen aning eller uppfattning.
SmoiZ
Jo backtrack är nog det bästa. Men om du vill köra i windows, så kan du använda Commview for WiFi och Aircrack-ng...
Men generellt sätt finns det inf med sådana här program, bara fråga allas vän google.

Backtrack
Aircrack
Commview
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.