Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dator Uppgradering
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
kalle93
Nu ska man ju uppgradera gammel burken tongue.gif "eller vrf inte köpa en ny -.-"

nu när crysis & cod4 finns så vill man ju spela på High OFC!

just nu har jag

CPU: Intel P4 "Intel Inside" 3,0 GHz
RAM 1024x1 DDR2
Graffikkort: PNY Nvidia Geforce 7600GT 256MB
HD: 1x160GB 1x200GB 1x750GB

kan någon ge mej nån länk till nån hygglig dator "inte så jävla dyr så man blir hemlös ;<" eller Uppgraderings Paket
Kan Lägga ut 6/8K

Har tittat lite på de här

Uppgraderings Paketet: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=UPI26
Grafik Kortet: http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...P-8800GT-1024CP
Codius
Ta en titt på www.compless.se, dom har rätt bra priser. Och för guds skull lär dig använda parenteser och citat tecken eller strunta i att använda dom!
blind
Det som du länkar till ser faktiskt bra ut.

Du skulle kunna välja en billigare CPU utan att egentligen förlora något på det eller köpa en Q6600 istället, den kan dessutom lätt klockas upp till samma frekvens som den i paketet, fast det finns förstås ingen garanti för det då det handlar om överklockning. Ser ut att vara ett bra moderkort, minnet kan man snåla med och visst är det billigt så jag ser inget att klaga på. Grafikkortet har jag rekommenderat innan och att det dessutom är passivt tycker i alla fall jag är ett stort plus. Glöm inte att ditt nätaggregat måste klara av alla nya prylar så att du slipper vänta på ännu en pryl när du tror att du pysslat färdigt.
kalle93
Tack Codius & Blind en kompis till mej ska plocka ihop den åt mej senare

Han sa att jag skulle kolla upp dom komponenter jag villa ha så skulle han beställa
dom + saker som jag behövde till dom wink.gif

Edit: tittade just på compless.se Fina Priser! smile.gif
Memrix
QUOTE(kalle93 @ 2008-03-05 12:44) *
Nu ska man ju uppgradera gammel burken tongue.gif "eller vrf inte köpa en ny -.-"

nu när crysis & cod4 finns så vill man ju spela på High OFC!

just nu har jag

CPU: Intel P4 "Intel Inside" 3,0 GHz
RAM 1024x1 DDR2
Graffikkort: PNY Nvidia Geforce 7600GT 256MB
HD: 1x160GB 1x200GB 1x750GB

kan någon ge mej nån länk till nån hygglig dator "inte så jävla dyr så man blir hemlös ;<" eller Uppgraderings Paket
Kan Lägga ut 6/8K

Har tittat lite på de här

Uppgraderings Paketet: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=UPI26
Grafik Kortet: http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...P-8800GT-1024CP

Bra grejer precis som codius sa. Men du kanske behöver köpa ett nytt nätagg då det kommer dra mer ström än vad dina nuvarande komponenter gör (bara att tänka på alså) men ett nätaggregat är inte så specielt dyrt iofs smile.gif
LJB
Vill bara varna lite smått för datorbutiken. Dom ställde till med lite problem för mig i alla fall.

Beställde en bunt med datordelar för att bygga ihop en dator. Först så nör jag fick delarna så var sockeln på moderkortet paj (visste inte då om det var moderkortet eller CPUn det var fel på), så jag skickade in både CPUn och moderkortet. CPUn var en AMD athlon64 3,2GHz X2. det jag fick tillbaka var ett helt annat moderkort än det jag skulle ha (det var dessutom sämre), samt att CPUn jag fick tillbaka var en 3,0 GHz och inte 3,2 GHz.

Retard
QUOTE(LJB @ 2008-03-06 16:26) *
Beställde en bunt med datordelar för att bygga ihop en dator. Först så nör jag fick delarna så var sockeln på moderkortet paj (visste inte då om det var moderkortet eller CPUn det var fel på), så jag skickade in både CPUn och moderkortet. CPUn var en AMD athlon64 3,2GHz X2. det jag fick tillbaka var ett helt annat moderkort än det jag skulle ha (det var dessutom sämre), samt att CPUn jag fick tillbaka var en 3,0 GHz och inte 3,2 GHz.

Misstag kan alla göra, det är skittråkigt när det händer men jag är säker på att datorbutikens personal inte gör sådant med flit.
Var förbannad när du tar i kontakt med dem, att få prio i sådana här fall är oftast inte så svårt.
kalle93
ok tack för alla tips smile.gif

Edit: Gjort en lista vad jag kanske ska beställa från datorbutiken smile.gif

Lista

[3 112:-] Grundpaket E för speldator, chassi med 500W nätaggregat, moderkort med Intel P35-chipset och Crossfirestöd samt DVD-brännare
[578:-] Minne 2048MB DDR2 Dual Channel 800MHz
[2 170:-] Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
[1 810:-] Grafikkort GeForce 8800GT 512MB DDR3 TV-out DUAL DVI

Total Pris: 8485.00

Är 500W till räckligt?

"skriver as dåligt klaga inte sad.gif"
Codius
Snälla kalle93, använd citat-tecken på ett korrekt sätt eller använd det inte alls. Just nu använder du dem på det sätt man bör använda parenteser.
Ett nätagg på 380-430 duger bra.
kalle93
btw codius jag bryr mej inte om vad du säger -.-

Du bara gnäller på allt och alla..
blind
Jag skulle nog lyssna lite mer på Codius. Men gör som du vill, fast det ser bra illa ut.
Mja
QUOTE(kalle93 @ 2008-03-07 14:53) *
btw codius jag bryr mej inte om vad du säger -.-

Du bara gnäller på allt och alla..

Kryss i taket grabbar smile.gif
En hel mening, inledd med en stor bokstav, och med punktation i sig! Det tar sig Kalleponken.
Om du nu bara tar dig en funderare om varför Codius behöver "hacka mycket på dig" så kanske han slipper göra det mer också. Reflektera över kritiken istället för att bli defensiv.

Om du vill formulera kritik mot någon gör den sig faktiskt bättre i ditt senare utförande (före edit var det ju bara första raden). Att ge kritik kräver den konstruktiva delen, alltså "Du bara gnäller på allt och alla", eller ännu hellre, ta det i ett PM.

Codius verkar som moderator för att hålla forumet rent från svårlästa poster, skräp och strunt. Jag har bara fått kritik från honom vid ett enda tillfälle vad jag kan minnas, och den gången välförtjänt. Så om det inte är som han klagar på "Alla" återstår bara en nämnare...
kalle93
Ok, ska börja tänka tänka efter innan jag skriver nått. Förlåt >: (
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.