QUOTE(KillerI @ 2008-03-08 18:01)

Ni programmerare ska få en liten uppgift av mig, att hjälpa mig med en sak Hjälp uppskattas väl.
Pearl jam. Save you. Sista delen av sista versen (egentligen är det väl inte en del av versen, men struntsamma). Det kommer upp i mitt huvud när jag ser dessa poster. Det är inget negativt, så massuppfitta mig rätt.
Det är kul att du visar intresse, men frågan är vad som är mest värt för dig? Att få den status som flaggan ger dig, eller att veta hur man gör det? Är det uppskattningen du får genom att tillhöra en grupp inom den virtuella motsvarigheten till ett biologiskt samhälle som Hamsterpaj utgör, eller är det sökandet efter kunskap, viljan att lära sig?
Som Mja skriver så tror jag inte många här på forumet har något speciellt intresse i vad du vill uppnå, jag vet i alla fall att jag inte har det. För att någon ska hjälpa dig krävs det att man får något tillbaka. Vissa kanske gör det för att få den uppskattning du ger till personen som hjälper dig, men jag tror inte det är något som lockar många.
Du ger oss ingen information om vad du provat hittils, det skulle vara till stor hjälp för någon som kan hjälpa dig.
Den mest troliga lösningen (och följande stycke utgörs nu av spekulationer från min sida), i och med att du nämner Firebug, är det som Rude skriver. Att ändra i POST datan. Du förstår, din dator kommunicerar mot Hamsterpajs webbserver via ett protokoll som heter
HTTP. Detta protokoll möjliggör hämtning av data från från hamsterpajs webbserver, denna data utgörs av HTML-dokument, bilder och liknande. Det möjliggör även skickandet av data till webbservern. När du skriver en post på ett forum eller kommenterar någons gästbok(om något sådant nu finns). Eller när du väljer en "flagga". Så, troligtvis kan man inte välja hackerflaggan genom sidan genom att klicka eller markera ett val i en rullningslist, men möjligheten finns att du kan prata direkt via HTTP-protokollet med webbservern och fråga den om du får ha hackerflaggan.
HTML möjliggör användandet av sk.
forms. De erbjuder funktionaliteten att skicka data tillbaka via HTTP-protokollet. Leta efter formstaggar i de HTML-dokument som är relevanta när man väljer sin "flagga". Troligtvis finns där ett input-element med olika val av flaggor. Se om du kan härleda namnet för hackerflaggan via det. Ändra sen detta element via Firebug och pröva dig fram.
Jag anser nu att jag har gett dig den informationen du behöver för att lösa uppgiften. Så ställ dig nu frågan jag framlade i andra stycket av denna post.