Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Keyloggers! :O
SweRAT > Datasäkerhet > Projekt och Releaser
Bobany
Jaa, Nu hur jag äntligen skaffat ARDAMAX keylogger, tack vare Flashback och någon som postade här att det fanns en sticky tråd om det där biggrin.gif

Tack så mycket både flashback och personen.

Men jag har ett problem, jag använder hotmail, och när jag ska prova om det funkar att connecta till min email från ardamax står det att "Failed to connect to SMPT, Socket is not connected" kan det vara för att jag har just hotmail eller för att man behöver öppna portar? (Snälla, inte att man ska behöva öppna portar, då e jag dömd :()

Snälla svara snabbt, behöver värkligen hjälp nu.
groil
Efter som att tråden ligger i "Projekt och Releaser" så tycker jag att du ska ta dig en titt på "global keyboard hooks".
LJB
JAg tror att killen(?) söker efter en färdigkodad keylogger.

Bobany: En populär Keylogger är Ardamax, ytot det finns en klistrad tråd om den på www.flashback.info. Eller så kan du använda en RAT, och den som brukar rekommenderas mest är väll PI (poison-Ivy) - www.poisonivy-rat.com. PI har en inbyggd keylogger. Här är en guide av Retard om hur du hanterar PI - http://www.swerat.com/forums/index.php?sho...amp;#entry30128

Bobany
QUOTE(LJB @ 2008-03-26 15:54) *
JAg tror att killen(?) söker efter en färdigkodad keylogger.

Bobany: En populär Keylogger är Ardamax, ytot det finns en klistrad tråd om den på www.flashback.info. Eller så kan du använda en RAT, och den som brukar rekommenderas mest är väll PI (poison-Ivy) - www.poisonivy-rat.com. PI har en inbyggd keylogger. Här är en guide av Retard om hur du hanterar PI - http://www.swerat.com/forums/index.php?sho...amp;#entry30128

Mmmm, du jag har provat ardamax förut, och jag vill inte göra det igen, den trashade min data, men först mitt virus skydd.(hade f-secure).

Äru säker att ardamax inte kommer göra det?

tack för respondet. biggrin.gif, hjälpte mig mycket
(Sry om jag postade på fel sak)

Åå joo, en sak till, Jag vill hälst ha en KEYLOGGER, inte en RAT, för det är ganska onödigt bara taskigt att trasha andras datorer om de inte gör på ens egna, som dom inte har gjort på min för jag har inte gjort på deras så tongue.gif. Om jag förstår rätt så är väl PI en RAT bara eller?
isis
RAT= remote administration tool

PI inehåller blandannat en kylogger, men har många andra funktioner. En rat är inte ett destruktivt program som du verkar tro.
Bobany
QUOTE(isis @ 2008-03-26 16:06) *
RAT= remote administration tool

PI inehåller blandannat en kylogger, men har många andra funktioner. En rat är inte ett destruktivt program som du verkar tro.

Okay biggrin.gif Så den innehåller båda.....

vad gör liksom rat då? Den kan ju styra andras data? till vilken nytta då? :S Skicka över hans filer till ens egna data? biggrin.gif
Mja
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 19:08) *
Okay biggrin.gif Så den innehåller båda.....

vad gör liksom rat då? Den kan ju styra andras data? till vilken nytta då? :S Skicka över hans filer till ens egna data? biggrin.gif

För det första måste jag säga att det var ett litet tag sedan jag såg någon som så lite BORDE ha något som helst tool smile.gif

Anyhow...
Keylogger - Något som noterar när knappar trycks på. De som är öppet släppta detekteras av antivirus. Koda själv eller köp, det finns seriösa kommersiella övervakningsprogram.

Binder - Något som binder ihop ett par filer. De som släpps öppet detekteras oftast av antivirus.

RAT - Fjärradministrationsverktyg.
Tänk VNC, tänk Remote Desktop.
Du har en dator i norrland som styr reglertekniken för att värma din stuga, och vill dra upp värmen innan du åker upp dit...
Du har en media-pc kopplad till din dator och vill kunna göra något med den utan att koppla in skärm, dra fram tangentbord och dylikt, och kan då styra den från din vanliga dator. Eller en liten trådlös laptop i soffan.

Du har en server som står i ett bergrum, 4 våningar under jord, med ståldörrar och tunga lås. Webbservern på den krashar. Vad gör du?

Du har en dotter, 14 år, som verkar ha något på g med en kriminellt belastad missbrukare, 25. Du har förbjudit dem att träffas, men du misstänker att de håller kontakt via datorn. Han är större än dig, så det utesluter fälgkors-lösningen på problemet.

Förstår du nu?

Självklart kan RATs användas för all möjlig skit, och gör det också. Forumet här är dock främst frekventerat av de som har ett mer eller mindre hobbymässigt intresse för hur de fungerar, hur man utvecklar och hur man förbättrar dem. Att avlyssna en kompis dator med sakerna, utan tillstånd, är både kriminellt och sannolikt ganska tråkigt... Om du inte har väldigt roliga kompisar som dessutom inte pratar med dig normalt sett, så du vill veta vad de pratar om. Ett något ovanligt scenario, men låt oss inte vara dömmande...
Bobany
QUOTE(Mja @ 2008-03-26 16:49) *
För det första måste jag säga att det var ett litet tag sedan jag såg någon som så lite BORDE ha något som helst tool smile.gif

Anyhow...
Keylogger - Något som noterar när knappar trycks på. De som är öppet släppta detekteras av antivirus. Koda själv eller köp, det finns seriösa kommersiella övervakningsprogram.

Binder - Något som binder ihop ett par filer. De som släpps öppet detekteras oftast av antivirus.

RAT - Fjärradministrationsverktyg.
Tänk VNC, tänk Remote Desktop.
Du har en dator i norrland som styr reglertekniken för att värma din stuga, och vill dra upp värmen innan du åker upp dit...
Du har en media-pc kopplad till din dator och vill kunna göra något med den utan att koppla in skärm, dra fram tangentbord och dylikt, och kan då styra den från din vanliga dator. Eller en liten trådlös laptop i soffan.

Du har en server som står i ett bergrum, 4 våningar under jord, med ståldörrar och tunga lås. Webbservern på den krashar. Vad gör du?

Du har en dotter, 14 år, som verkar ha något på g med en kriminellt belastad missbrukare, 25. Du har förbjudit dem att träffas, men du misstänker att de håller kontakt via datorn. Han är större än dig, så det utesluter fälgkors-lösningen på problemet.

Förstår du nu?

Självklart kan RATs användas för all möjlig skit, och gör det också. Forumet här är dock främst frekventerat av de som har ett mer eller mindre hobbymässigt intresse för hur de fungerar, hur man utvecklar och hur man förbättrar dem. Att avlyssna en kompis dator med sakerna, utan tillstånd, är både kriminellt och sannolikt ganska tråkigt... Om du inte har väldigt roliga kompisar som dessutom inte pratar med dig normalt sett, så du vill veta vad de pratar om. Ett något ovanligt scenario, men låt oss inte vara dömmande...

Mm juste det tänkte jag inte på att en RAT kunde användas så tongue.gif har sätt det på filmer men tänkte inte riktigt på det. Tack för hjälpen i alla fall.

En sak till jag vet typ vad keylogger är men behöver en keylogger eller något som gör att jag binder ihop en keylogger med en .exe fil :S vart kan jag få tag i en sådant mojjäng? och vilken är bäst liksom att använda och enklast som inte trashar min data? :S Behöver värkligen hjälp med det. OBS: Jag började med detta idag lol. Så förvänta er inte att jag kan som en H4x0r5
Mja
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 19:54) *
Mm juste det tänkte jag inte på att en RAT kunde användas så tongue.gif har sätt det på filmer men tänkte inte riktigt på det. Tack för hjälpen i alla fall.

En sak till jag vet typ vad keylogger är men behöver en keylogger eller något som gör att jag binder ihop en keylogger med en .exe fil :S vart kan jag få tag i en sådant mojjäng? och vilken är bäst liksom att använda och enklast som inte trashar min data? :S Behöver värkligen hjälp med det. OBS: Jag började med detta idag lol. Så förvänta er inte att jag kan som en H4x0r5

Tror redan det besvarats, ardamax.
Den är detekterad av AV.
Vidhåller rad 1 i min post, "För det första måste jag säga att det var ett litet tag sedan jag såg någon som så lite BORDE ha något som helst tool"

Innan du gör så mycket mer skulle jag vilja rekommendera dig att dra ner VM-ware, sedan sätta upp en WinXP maskin där. DEN kan du trasha bäst fan du vill, det gör mindre ont att lära den hårda vägen då.
Retard
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 18:31) *
OBS : Key logger ska vara UD
PI Var för krångligt för mig, :S allt detta med servrar osv vill jag inte sätta mig in i, man behöver säkert ööpna portar med som jag hälst skulle villja slippa göra :S

Så du tror på allvar att någon kommer att GE dig en UD-version av en keylogger med ett bra GUI som en 14-åring som du kan förstå?
Förstår du dig inte på PI tycker jag att du ska vänta ett par år innan du pillar med sådant här.

Anledningen till att jag inte gillar dig är för att du inte ens försöker använda dig av ett program för rättstavning innan du postar.
Jag hatar dig.
Bobany
QUOTE(Mja @ 2008-03-26 17:20) *
Tror redan det besvarats, ardamax.
Den är detekterad av AV.
Vidhåller rad 1 i min post, "För det första måste jag säga att det var ett litet tag sedan jag såg någon som så lite BORDE ha något som helst tool"

Innan du gör så mycket mer skulle jag vilja rekommendera dig att dra ner VM-ware, sedan sätta upp en WinXP maskin där. DEN kan du trasha bäst fan du vill, det gör mindre ont att lära den hårda vägen då.

Jo men läs det jag har skrivit inan, den förstör ens virus skydd och trashar ens data. (har provat)

Vet inte om det finns nån verision av ARDAMAX Som inte gör det, i såfall så skulle jag bli taksam om ni visade den för mig tongue.gif
------

Ehesm så du menar att jag ska fixa en data som jag bara har för ARDAMAX? (Den här datorn som jag kör på är Win XP) Det vore lite waste att göra eftersom att jag känar inget på att keylogga, bara wastar pengar på en ny data osv.

Finns det inget annat sätt en ARDAMAX?
Bobany
QUOTE(Retard @ 2008-03-26 18:32) *
Så du tror på allvar att någon kommer att GE dig en UD-version av en keylogger med ett bra GUI som en 14-åring som du kan förstå?
Förstår du dig inte på PI tycker jag att du ska vänta ett par år innan du pillar med sådant här.

Anledningen till att jag inte gillar dig är för att du inte ens försöker använda dig av ett program för rättstavning innan du postar.
Jag hatar dig.

???? Seriöst om jag råkar skriva fel någon gång pga av att jag skriver lite snabbt och slarvigt sprängs inte hela världen? Jag har nyss sakt att jag e grov noob på detta så du får se mellan fingrarna lite på vissa saker.... Och nu har jag lärt mig lite mer om UD keyloggers osv och ser att det är svårt att få tag i sånna grejjs.

Och innan jag sätter mig och läser 5000 meningar om PI kanske jag ska veta att just PI är det jag letar efter? Eller hur? Det vore ju det smartaste.
Därför är jag har och FRÅGAR om vad jag ska göra eftersom att jag har ALDRIG gjort detta förut.

Istället för att du ska sitta och skriva att du hatar mig för typ ingen bra anledning så tycker jag att du ska tänka om att vissa är lite dumma i huvet när det gäller keyloggers osv eftersom att man aldrig har använt det förut.

Föresten hur viste du att jag var 14????
Retard
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 21:39) *
Föresten hur viste du att jag var 14????

Jag vet allt.

Och om du inte "orkar" kolla din post efter eventuella stavfel kommer du aldrig att bli tagen seriöst på ett forum som detta.
Att du skriver "för snabbt" är en urusel bortförklaring.
Bobany
QUOTE(Retard @ 2008-03-26 18:42) *
Jag vet allt.

Och om du inte "orkar" kolla din post efter eventuella stavfel kommer du aldrig att bli tagen seriöst på ett forum som detta.
Att du skriver "för snabbt" är en urusel bortförklaring.

Mmmm, ska kolla och ändra mina stavfel nu. Tack för att du rättade mig i alla fall xD

Men nu ska vi inte sitta här och tjafsa om stavfel här tongue.gif.
SmoiZ
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 21:35) *
Ehesm så du menar att jag ska fixa en data som jag bara har för ARDAMAX? (Den här datorn som jag kör på är Win XP) Det vore lite waste att göra eftersom att jag känar inget på att keylogga, bara wastar pengar på en ny data osv.

Han menar att du ska skaffa en sandbox, ett virtuellt operativsystem som kör i windows. Ändringar som görs i sandboxen påverkar inte resten utav datorn. På så sätt kan du säkert köra program utan att de kan göra någon skadan på ditt "riktigta" operativsystem.

Wiki - VM Ware
http://vmware.com/

När det gäller ardamax så tveksam på att det skadar din dator / av. Hur förekommer denna "trashning" av datorn?

UD Keyloggers är inte jättesvåra att få tag på. Men efter som alla gratis public versioner blir upptäckta av AV företagen måste man göra unika koder till varje privat version. Att göra en keylogger UD tar sin lilla tid, därför vill folk kompensation i form utav pengar.

Hoppas du fick lite större insikt i ämnet...
Bobany
QUOTE(SmoiZ @ 2008-03-26 19:19) *
Han menar att du ska skaffa en sandbox, ett virtuellt operativsystem som kör i windows. Ändringar som görs i sandboxen påverkar inte resten utav datorn. På så sätt kan du säkert köra program utan att de kan göra någon skadan på ditt "riktigta" operativsystem.

Wiki - VM Ware
http://vmware.com/
När det gäller ardamax så tveksam på att det skadar din dator / av. Hur förekommer denna "trashning" av datorn?

UD Keyloggers är inte jättesvåra att få tag på. Men efter som alla gratis public versioner blir upptäckta av AV företagen måste man göra unika koder till varje privat version. Att göra en keylogger UD tar sin lilla tid, därför vill folk kompensation i form utav pengar.

Hoppas du fick lite större insikt i ämnet...

Tack så mycket för din hjälp biggrin.gif blev mycket klokare nu.

Det är så att jag har provat ARDAMAX och då förstördes mitt viruskydd när jag instalerade det, hälften av mitt viruskydd hade flyttats till mappen där jag instalerade ARDAMAX, + att min dator blev segare, vet inte exakt hur den förstörde min dator men jag vet resultaten, kan vara så att jag installerade en kopia av ARDAMAX (vet att alla är kopior) som de har ändrat som gör att den bara förstör eller något, eftersom att ni är ju proffsen här så ni borde ju veta bäst biggrin.gif Då ska jag fixa "sandboxen" och ardamax! TACK SÅ HIMLA MYCKET ALLA SOM HAR SVARAT HÄR biggrin.gif
Mja
QUOTE(Bobany @ 2008-03-26 22:40) *
Tack så mycket för din hjälp biggrin.gif blev mycket klokare nu.

Det är så att jag har provat ARDAMAX och då förstördes mitt viruskydd när jag instalerade det, hälften av mitt viruskydd hade flyttats till mappen där jag instalerade ARDAMAX, + att min dator blev segare, vet inte exakt hur den förstörde min dator men jag vet resultaten, kan vara så att jag installerade en kopia av ARDAMAX (vet att alla är kopior) som de har ändrat som gör att den bara förstör eller något, eftersom att ni är ju proffsen här så ni borde ju veta bäst biggrin.gif Då ska jag fixa "sandboxen" och ardamax! TACK SÅ HIMLA MYCKET ALLA SOM HAR SVARAT HÄR biggrin.gif

Jag tror ärligt talat att du gjorde fel.
En keylogger har självklart inte till syfte att skada systemet. Motivering: Det SYNS och en keylogger är ett verktyg som är tänkt att vara diskret.

Om du har problem med teknikbiten, och saknar tålamod, vilket är min spontana gissning, är ju alltid ngt i stil med detta ett alternativ för dig.
http://www.keyghost.com/sx/

Fördel: 100 odetekterad
Nackdel: Du måste gå dit med den, och du måste gå hem med den.
Bobany
QUOTE(Mja @ 2008-03-27 08:44) *
Jag tror ärligt talat att du gjorde fel.
En keylogger har självklart inte till syfte att skada systemet. Motivering: Det SYNS och en keylogger är ett verktyg som är tänkt att vara diskret.

Om du har problem med teknikbiten, och saknar tålamod, vilket är min spontana gissning, är ju alltid ngt i stil med detta ett alternativ för dig.
http://www.keyghost.com/sx/

Fördel: 100 odetekterad
Nackdel: Du måste gå dit med den, och du måste gå hem med den.

Aff, lolzors, dem ända personerna jag skulle kunna använda den dära saken på är mina vänner. Och det vill man ju inte, bara om man är en grov egoist.
Om det är så att ARDAMAX inte förstör ens virusskydd osv, kan ni visa mig en thread eller en download page där jag kan ladda ner ardamax (inte hemsidan eller där jag behöver betala) som funkar, där personerna som har tankat den har funkat för dem.

Det borde väl finnas? Jag ska i alla fall leta efter det, om ni vill hjälpa mig så är jag mer än tacksam biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.