Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ardamax keylogger
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
what
tja, har köpt ardamax keylogger nu och undrar bara

1) ifall man kan använda sig av samma "infektionsfil" på olika datorer så att jag kan sprida den till olika personer på msn och alla deras loggar skickar till ftp accountet som jag har valt?

2) hur man väljer "append file". finns inte det i version 2.9? kan inte hitta det

tack och hej
Xom
Jadu, du kan ladda ner hela Ardamax gratis så vitt jag vet. Men om du köper det så har du ju gjort en "donation" och det lägger dom på att förbättra produkten smile.gif !

1) Ja du kan använda samma fil, skulle ju vara ett helvete att göra nya varje gång du vill keylogga någon ny eller hur wink.gif ?

2) Ingen aning, men det finns en underbar guide på Flashbacks forum! Ligger under "IT Säkerhet". Kan starkt rekomendera den! Noob friendly och lättläst!
SmoiZ
Det är ingen donation, han köpte en privat version som antivirus företagen inte upptäcker.
Xom
Whops, äre så det ligger till wink.gif

Trodde AVs ignorerade Ardamax från scratch. På den gamla goda tiden så körde man ett "lajv" på Lunarstorm "RuneScape auto cutter och gold duper" Så kollade man mailen och där låg det 500 mails <3

OT:

Pröva guiden på Flashback! smile.gif
SmoiZ
Kollade upp skillnaden:

* You will never see the "Nag" screen.
* Trial will NOT expire in 7 days
* Full technical support.

Så jag hade fel om att den blir UD, men det är fortfarande ingen donation.
Xom
Fine.

Men köper du ett exemplar av Ardamax så har du endå (istället för att ladda ner det) "givigt stöd" "donerat" "supportat" "hjälpt till" att fortsätta utväcklingen av Ardamax keylogger.

När man läser dina "påståenden" så får man värkligen intrycket av att han/hon inte har gjort ett skit för dom som skapat Ardamax (är inte säker på om han har köpt sin kopia av dom, men vi utgår från det). Vilket han såklart har om han köper köper programmet av dom.

Hadde jag varit spelutväcklare och utväcklat ett spel så hade jag uppskattat om folk köper mitt spel så jag kan fortsätta att utväckla nya.

Hoppas att jag har utryckt mig klart och tydligt.
Codius
Tyvärr är det svårt att förstå vad du vill få fram då du misshandlar det svenska språket så brutalt att straffbalken bör ses över...
Xom
Mjo, min Svenska kanske inte är den bästa :/

Så "Hoppas att jag har uttryckt mig klart och tydligt" blev ganska sabbat ohmy.gif

Men jag hoppas däremot att du förstår det jag vill få fram. Att det gynnar företagen om man köper deras produkt istället för att ladda ner den olagligt.

Om du inte förstår det där så lär jag vara mer aktiv på mina Svenska lektioner (måste jag iaf:/) och du lär besöka närmaste optiker!

Och om ditt svar på "Hoppas att jag har utryckt mig klart och tydligt" och inget annat av det jag skrev var "Tyvärr är det svårt att förstå vad du vill få fram då du misshandlar det svenska språket så brutalt att straffbalken bör ses över..." så är du värkligen patetisk.

Att gå in på ett random inlägg och totalt ignorera vad topicen var och istället klaga på min Svenska..

Hur kan man kasta skit på någon som försöker hjälpa till? Är det så man blir behandlad av VIPs med 1200 Postcounts?

Du kanske var full när du skrev det? annars ska du fan skämmas -.-'!
Codius
Saken är den att du kommer in i en tråd som handlar om huruvida man måste skapa olika filer för olika datorer och hävdar att TS har köpt produkten helt i onödan, när det sedan visar sig att du har fel kommer du med tips om hur man sprider virus. Detta är direkt emot SweRATs regler och troligen emot Ardamax användaravtal. Att du tycker det är bra med donationer till programmerare tycker jag däremot är fint, folk som tror att öppen källkod eller laglig nedladdning* har en framtid är jag less på.

Donation är synonym med gåva, gåva implicerar att du givit bort något utan att få något i gengäld. Så fort ett byte av varor** sker kan du inte längre kalla det en donation, Ardamax är en produkt som företaget säljer och räknar med att gå i vinst på. Jag försvarar alltså min post med att du på mycket kort tid har brutit mot regler och användaravtal, dessutom klagat på SmoiZ för något som var helt irrelevant, du hade dessutom fel i sak.

Ett tips för kommande svenska lektioner, värk stavas bara med ä om det gör ont, annars stavas det med e

*Jag syftar givetvis på illegal nedladdning av film, musik och annat.
**Även pengar är en vara.

Med Vänliga Hälsningar
Codius
eCereal
Laglig nedladdning av komersiell mjukvara samt musik och film "on demand" har en enorm publik i t.ex Förenta staterna, så där har du fel när du säger att det inte har någon framtid. Bara för att "alla" man umgås med laddar ner upphovsrättsskyddat material olagligt från nätet och p2p, betyder inte att den lagliga distibutionen inte har framtid... Tycker att dom som föraktar folk som betalar för mjukvara och musik borde vara tacksamma för att utvecklarna fortsätter att utveckla dessa, även om magen hänger utanför byxlinjen på dom som drar in mest. Nu ska jag sluta leka moralpolis blaghgg

Dock blir du utskrattad om man köper mjukvara till för olagliga syften, det kan göra dig spårbar om du kommer över riktigt känslig information.

ont:
Du fick ditt svar på fråga 2 i ett annat forum med lite googling ser jag.
isis
Du är väldigt off topic och har dessutom missupfattat codius helt och hållet.

Att du tycker det är bra med donationer till programmerare tycker jag däremot är fint, folk som tror att öppen källkod eller laglig nedladdning* har en framtid är jag less på.

*Jag syftar givetvis på illegal nedladdning av film, musik och annat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.