flaektrem
2008-04-08 19:53
Tjena, kan börja med att säga att jag har sökt men hittar ej nått om mitt problem
Har precis planterat en server på en dator och det fungerar perfekt,
Men sen har jag planterat samma server (exakt samma förrutom Mutexen) på en annan dator, men jag får inte upp nån connection från den även fast jag väntat flera timmar
Vad har jag gjort för fel? Får man inte använda samma server? eller ens samma port?
Hoppas jag kan rädda situationen utan att behöva plantera ytterligare en server på datorn i fråga, då jag har inte har åtkomst till den så värst ofta (har planterat manuellt från usb minne)
Kan börja med att påminna dig om att det är mot relgerna att "plantera" en server på någon annans dator om du inte har deras medkännande.
Sen så kan det underlätta om du berätta lite mer, t.ex. vilken rat du använder osv.
theklansmen
2008-04-08 20:09
Du kan ha samma mutex om du har den på flera datorer, antar då att det är dina egna datorer du experimenterar med
samma server? eller ens samma port? Så är inte fallet.
Datorn ifråga har förmodligen ett Antivirus som tar bort servern.
flaektrem
2008-04-08 22:27
Den datorn som de fungerade på är min brors dator, å den som de inte fungerar på är farsans å han har samma AV å brandvägg som mig med samma konfiguration så jag tror inte att servern blev blockerad av det...farsan fick iaf inte ens upp nån varning på brandväggen. Givetvis var jag tvungen att inaktivera brandväggen å AV vid planteringen, efter det så aktiverade jag det igen, precis som på brorsans med samma konfiguration av brandvägg å AV
Jag använder Poison Ivy 2.3.2
Om jag ställer frågan såhär: Kan jag plantera samma server med exakt samma inställningar på flera datorer?
flaektrem
2008-04-09 03:44
okej bra, då är nått annat fel tack för hjälpen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.