QUOTE(fredde @ 2008-04-21 17:37)

undrar hur man ändrar utan att förstöra server.. vill ej att ni fixar den,
Nej egentligen inte.. Läs innan du postar -.-
Jag hittade "off-set" som mitt AV tror är virus men hur ändrar man den så AV inte märker.. Hoppas ni fattar xD (använder Hex Workshop)
Om du kunde läsa hade det vart ett + <.<
jag undrar hur man ändrar utan att förstöra server alltså e det en diskussion
Jag kan ingenting om denna Kategori

så om någon vill hjälpa så skriv så n00bs fattar

edit : LJB lungt

Du hittar den rad som är utpekad, sedan modifierar du den.
Så fort du modifierar en rad som används för något vettigt kommer det bli strul.
Hexing är alltså att skjuta i natten. Visst finns oddsen att man träffar rätt, men de är försvinnande små.
Tänk dig själv om du hade byggt något elektorniskt. Om en viss kombination av komponenter gör att du gör patentintrång, och du då glatt säger "Men om IC44 ihop med IC67 inte är ok, då tar jag IC45" utan att ha en jävla aning om vad det är, kan du definitivt räkna med att du INTE sitter med en likvärdig fungerande pryl, utan ganska sannolikt något som inte går att koppla ihop eller starta, och om det går, något som kommer pysa och ryka.
Bättre är då en crypter som arbetar på minnet, det vill säga du krypterar instruktionerna i en fil, lägger till kod för att dekryptera den krypterade koden, ändrar entrypoint till dekrypteringen.
Nu kommer filen vid laddning att vara helt annorlunda och inte gå att ta profil på, däremot kommer den detekteras om ett av simulerar och exekverar en bit in i den.
För att undvika den delen kan man lägga till mer kod, ett antal långa hopp och annat som gör det svårare att detektera om man bara kör ett visst antal hopp eller ett visst antal instruktioner, vilket många gör vid scanning.
Men genom hexning så är det som sagt lotto, så undvik.