Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ip changer
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
salmin
Hej!

Jag har en kompis från utlandet som jag skulle behöva fixa ett svenskt ip åt?
Det gäller ett spel/server som ändast tillåter svenska IP. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga tongue.gif

tacksam för alla hjälp
Mja
QUOTE(salmin @ 2008-04-21 21:46) *
Hej!

Jag har en kompis från utlandet som jag skulle behöva fixa ett svenskt ip åt?
Det gäller ett spel/server som ändast tillåter svenska IP. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga tongue.gif

tacksam för alla hjälp

VPN till din dator?
salmin
QUOTE(Mja @ 2008-04-21 21:39) *
VPN till din dator?

har han min IP då??

jag har teamviewer med VPN men fick inte det att fungera.. när han besökte whatismyip.com fick han sin vanliga IP

men hur gör vi om han ska ha svenskt IP fast jag inte är hemma?
Mja
QUOTE(salmin @ 2008-04-21 22:41) *
har han min IP då??

jag har teamviewer med VPN men fick inte det att fungera.. när han besökte whatismyip.com fick han sin vanliga IP

men hur gör vi om han ska ha svenskt IP fast jag inte är hemma?

Beror på hur du konfigurerar servern samt om din maskin kan ha flera IP samtidigt från din leverantör. Alltså både på dina settings, samt din ISP´s

För att det ska fungera när du inte är hemma lämnar du din dator igång.

Annars gäller det att hitta en lösning där en server agerar proxy/port-forwarder. Ett spel är ju "ganska" känsligt för fördröjningar...
salmin
QUOTE(Mja @ 2008-04-21 21:50) *
Beror på hur du konfigurerar servern samt om din maskin kan ha flera IP samtidigt från din leverantör. Alltså både på dina settings, samt din ISP´s

För att det ska fungera när du inte är hemma lämnar du din dator igång.

Annars gäller det att hitta en lösning där en server agerar proxy/port-forwarder. Ett spel är ju "ganska" känsligt för fördröjningar...

inte mmorpg.. Vet du någon lösning då?? eventuellt en server.. smart-hide.com erbjuder att använda några servrar men inga från Sverige -.-
salmin
Så här sa en kille:
vad du behöver är en svensk SOCKS proxy och sen en klient som ansluter via den proxyn när den kör vissa

hörde de svårt hitta.. så tänkte dessutom lägga upp en på min egna dator... hur? wink.gif
Haniball
Titta här! Klicka här
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.