Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Executable crypter
SweRAT > Datasäkerhet > Projekt och Releaser
marjinz
Tjena! Efter att ha postat min crypter på ett annat forum, så började nästa alla medlemmar där anklaga mig för att jag skulle ha bundit cryptern med en troj.
Dessutom sades det att cryptern har en bot i sig som ansluter till några servrar utan att nån kan märka det.
Aja, allt typer av påhitt nämndes där. Eftersom ni anklagade mig (ni vet vilka ni är), så postar jag härmed min crypter på swerat, där det antagligen finns bättre och kunnigare folk, som förhoppningsvis kan analysera och bekräfta dess skick.

Hoppas verkligen att någon kan kontrollera den, så att de som anklagat mig kan känna sig lite tryggare.
Btw, enjoy!

Download
Password: swerat.com
Mja
Edit - removed fullquote

Trevligt med en release.
Självklart kan vi inte kontrollera den, argumentet är ju "har en bot i sig som ansluter till några servrar utan att nån kan märka det".
Det är ungefär som att säga "äter du rött kött blir du sjuk, fast det inte märks"
Om det inte märks, är det svårt att påvisa wink.gif

Tittar på den ikväll. Antar att den är publik och kan testat med vad som helst hur som helst...
marjinz
QUOTE(Mja @ 2008-04-24 05:07) *
Trevligt med en release.
Självklart kan vi inte kontrollera den, argumentet är ju "har en bot i sig som ansluter till några servrar utan att nån kan märka det".
Det är ungefär som att säga "äter du rött kött blir du sjuk, fast det inte märks"
Om det inte märks, är det svårt att påvisa wink.gif

Tittar på den ikväll. Antar att den är publik och kan testat med vad som helst hur som helst...

Nja, om jag inte har fel så behöver du knappast köra den för att analysera den.
Dessutom kan man alltid låta någon annan äta köttet, precis som att låta en virtuell maskin köra cryptern. rolleyes.gif
crazyboris
hur vet vi att det är samma version av din crypter som du postar här..
vilket "annat" forum var det du postade den på då..??
Codius
Även om vi får tillgång till det andra forumet kräver det ju dessutom att posten där du har lagt upp denna inte är redigerad, då kan ju innehållet vara utbytt.
Det finns aldeles för många faktorer som kan påverka för att jag ska våga garantera någon säkerhet, tyvärr.
marjinz
Du har en poäng där, Codius, men jag syftar endast på två av dessa faktorer, nämligen att den tros vara bunden med en annan fil och att den skall ansluta till nån server. Jag vet mig själv att detta är precis samma som postades på det andra forumet. Det jag skulle vilja är att någon kontrollerar just denna crypter.

På så sätt vet jag ialf att VBs IDE inte genererat nån elak kod blink.gif
Mja
This site has been suspended.

Ditt eget meddelande som visar att en fil saknas, eller har du fått sidan sänkt av någon nitisk admin som ogillar dina saker?
marjinz
QUOTE(Mja @ 2008-04-24 15:37) *
Ditt eget meddelande som visar att en fil saknas, eller har du fått sidan sänkt av någon nitisk admin som ogillar dina saker?

Ja, någon har jävlats och rapporterat sidan.
Tyvärr så visste jag redan att någon skulle jävlas och alla "viktiga" saker raderades långt innan.
Efter lite snack så bad min host om ursäkt, då jag krävde ut bevis. Sidan skall snarast återställas
NoobHacker
linken är död :S
s1ls
QUOTE(NoobHacker @ 2008-10-03 13:46) *
linken är död :S

istället för att bumpa varje crypter tråd så kan du kolla hackhound.org som har många releases och admins är duktiga på att kolla att dom inte har bakdörrar, så länge du inte laddar ner och testar något som inte har analyserats.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.