Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad kan man göra med 100 stycken datorer?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Nithro
Tjenare,

Har snubblat på 100 stycken p4or med intel desktop och 2 gb minne. Diskarna ska bytas ut, och grafikkorten är inte nämnvärda.
De är rackmonterade och samtliga pjäser har rackchassi..

Min första tanke var internetcafé, men det gick inte riktigt. Skulle bli för dyrt.

Hur skulle ni göra om ni hade 100 st datorer till övers?
Alla tips är varmt välkomna

Tack
Retard
Stor hemlig cp-farm. Helt klart.
Caecigenus
Bota cancer - Folding@Home, kanske?
crazyboris
ge dom till mej...
Havalito
sälja som fan lol
Nithro
Inga vettiga förslag? sad.gif
Mja
QUOTE(Nithro @ 2008-04-25 05:58) *
Inga vettiga förslag? sad.gif

Det är för få för att bygga ett schysst dist-syst för kodknäckning eller lite, jag menar, 600 år för att statistikst knäcka något blir 6 år i den bästa av världar, och 6 år är fortfarande lite länge.

Du kunde ju sätta upp ett dist-syst för att göra multimedia-behandling, du skulle ha stans snabbaste videorendering. Åter igen så är det inte värt det.
Tyvärr är det bara att acceptera att Havalitos förslag nog vinner tävlingen över bästa. Kräng skiten, köp en vanlig dator för vinsten.
Eller sätt i diskar i ett par av dem och smäll upp ett litet server-nät hemma, typ mail, webb, ftp, domäncontroller (om du kör M$) och annat skoj i din garderob. Leksaker eller skrot till försäljning är väll allt som inkompletta datorer duger till.
sasha^
Ptja, jag ser tre möjligheter:

1. Generera för freerainbowtables.com
2. Kör nBrute [0] (distribuerad hashforcering)
3. Ladda ner hela internets och beräkna en massa onödig statistik. Fast här är lagringen ett problem.

[0] http://hem.fyristorg.com/thewhyhosting1/nbrute
shapeless
Om du vill tjäna lite moniez så kan du erbjuda webbhosting.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.