Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hallå!
SweRAT > SweRAT > Presentationer
bxe
Hejsan på er allihop!

Mitt alias är BxE och jag är en 20+ 25- år gammal kille. Jag började att intressera mig för programmering & datasäkerhet i tidig ålder och
ibland har det väl hänt att jag snubblat över det här forumet men inte kännt mig riktigt mogen för att träda in, nu däremot så har jag bestämt
mig för att göra entré!

När jag var yngre så började jag att luska runt i Visual Basic och blev efter en viss tid mer eller mindre självlärd i språket.

På senare dagar så har jag gått över till det nyare VB.NET, men har även börjat knacka en del C++. Dock inte i den utsträckningen att
jag skulle kalla mig något i närheten utav erfaren smile.gif

För tillfället skriver jag en Keylogger i VB.NET. Ett projekt som jag har tagit mig an mest som en utmaning för mig själv.
Källkoden kommer jag givetvis att bjuda forumet på när allting är färdigt, och det lär jag göra med andra framtida program också.

Vi ses på forumet!
peck
Välkommen. Hoppas att du kommer att trivas.
Själv får jag en smärre allergichock när jag hör att någon tänkt göra något i ett runtime-baserat (ja, jag räknar inte .NET som native kod iaf, eftersom man behöver just .NET framework för det). Själv hade jag knappast installerat .NET om jag inte programmerade lite på fritiden.
Känns bättre när jag ser att du skriver "släppa källkoden" istället för "göra en release". Lycka till med keyloggern!
crazyboris
välkommen hit..
folk som släpper sina källkoder är alltid trevligt.
bxe
QUOTE(peck @ 2008-05-11 08:47) *
Känns bättre när jag ser att du skriver "släppa källkoden" istället för "göra en release". Lycka till med keyloggern!

Tack!

Hehe. Nej, jag är väl medveten om att målgruppen för den här keyloggern är minst sagt begränsad smile.gif Men jag gör det mest för att lära mig som sagt.

Rätta mig om jag har fel, men följer inte dessa runtimes med i Windows Vista? Bara en fundering.
swestres
Välkommen.

QUOTE(bxe @ 2008-05-11 09:31) *
Rätta mig om jag har fel, men följer inte dessa runtimes med i Windows Vista?

Det finns inget behov att rätta dig, så är fallet.
Mja
QUOTE(swestres @ 2008-05-11 11:28) *
Välkommen.
Det finns inget behov att rätta dig, så är fallet.

Om du är sugen på det kan du alltid skriva ett simpelt program som känner av om .NET stödjs eller inte, i ett annat språk, så slipper du den fula rutan, men det blir å andra sidan 2 exe-filer då.
Om du dock gör en "dropper" som känner av om .NET finns och inte droppar om det inte finns är det ju lite snyggare. Bara en tanke smile.gif
bxe
QUOTE(Mja @ 2008-05-11 12:28) *
Om du är sugen på det kan du alltid skriva ett simpelt program som känner av om .NET stödjs eller inte, i ett annat språk, så slipper du den fula rutan, men det blir å andra sidan 2 exe-filer då.
Om du dock gör en "dropper" som känner av om .NET finns och inte droppar om det inte finns är det ju lite snyggare. Bara en tanke smile.gif

Bra tips smile.gif Det ska jag helt klart överväga.
blind
Hej och välkommen!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.