Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trådlösa nätverk och intrång i dessa
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
Amin
Hejsan jag blev nyfiken på nyligen om hur det funkar med att ta sig in på dessa ? Jag har kollat runt lite i Cain and Abel ,men inte riktigt fått förståelese för hur det funkar riktigt. Hur gör man för att ta sig in på någon annans trådlösa nätverk ? Och om de har WPA eller Encrypt så som jag försttåt att det her hur gör man då för att ta sig runt detta ? Skulle verkligen uppskatta att få svar och någon som kan ge mig lite insikt i detta

Med MvH Amin Tack på förhand rolleyes.gif
swestres
Detta ämne riskerar att gå över den fina gränsen mellan teoretisk diskussion och regelbrott. Därför passar jag på att inflika att det inte är tillåtet att diskutera lagvidrig vht på ett annat plan än det teoretiska.

// Mod
Amin
QUOTE(swestres @ 2008-05-17 15:50) *
Detta ämne riskerar att gå över den fina gränsen mellan teoretisk diskussion och regelbrott. Därför passar jag på att inflika att det inte är tillåtet att diskutera lagvidrig vht på ett annat plan än det teoretiska.

// Mod

allt detta är bara ren teori i sin sak. Frågan har inga ideér eller tankar om att utnyttja tanken utan enbart för vetskapens skull
Rude
Att "kolla runt" i ETT program ger inte speciellt mycket.
Har du testat att söka på internet? Eller tror du på fullt allvar att denna fråga aldrig besvarats på ett forum, i en artikel eller genom annat medium?
Amin
QUOTE(Rude @ 2008-05-19 01:19) *
Att "kolla runt" i ETT program ger inte speciellt mycket.
Har du testat att söka på internet? Eller tror du på fullt allvar att denna fråga aldrig besvarats på ett forum, i en artikel eller genom annat medium?

Har väl antagligen inte kollat runt i formet nog bra eller inte sökt på internet ^^ Antog bara att detta kanske var rätt ställe att diskutera på
h3I
Jag kan bjuda på några bra länkar

http://en.wikipedia.org/wiki/Wired_Equivalent_Privacy <- Om WEP

http://ryanunderdown.com/2007/02/12/cracki...sing-backtrack/ <- Hur man knäcker det
Amin
QUOTE(h3I @ 2008-05-20 12:23) *

Tackar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.