Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bruteforca WinRAR?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Codius
Jag har ett rar arkiv som är lösenordsskyddat med dolda namn. Har tydligen glömt bort lösenordet, men om jag provar med det lösenord jag tror det är så kan jag extracta ungefär 8 filer, hur fan är det möjligt att se vissa filer men inte alla? Kan jag på något sätt dra fördel av detta om man skulle försöka bruteforca det?

Rude
Mycket intressant fall, har faktiskt aldrig stött på detta.
att bara vissa delar skulle vara skyddade med lösenord låter ju högst märkligt eftersom så långt jag vet så finns det ingen version av winrar som klarar detta.
Om det skulle gå att utnyttja det kan jag tyvärr inte säga, och google sa inte mycket vettigt heller. Det jag vet är att normalt bruteforca ett arkiv som skyddats med winrar är otroligt tidskrävande jämfört med när man bruteforcar andra saker. Detta visste du nog säkert redan.

Lycka till i vart fall, och du får rapportera om du kommer en bit på väg.
Codius
Saken är den att ALLT är lösenordsskyddat, men med ett visst lösenord kommer jag åt delar av akrivet.. att det inte går att bruteforca utan någon aning om lösenordet vet jag givetvis, men med tanke på att mitt lösenord öppnar vissa delar av arkivet..
crazyboris
din rar fil är kanske skadad..
prova att reparera den.

har faktiskt sett detta med att bara en del filer är lösenordsskyddade..
typ .txt filer packas upp men .exe filen är kvar och lösenordsskyddad..
kanske kan bli så om man lägger till filer i rar filen efteråt.
h3I
För mig så blev det så då jag la till filer i ett annat arkiv med lösenord, dom nya blev inte skyddade.
Codius
men ALLA är skyddade, men VISSA kommer man åt med ett VISST lösenord
crazyboris
Benders wordlist kanske kan va nått.
om du inte redan har den.
Codius
Jag har själv satt lösenordet, antingen är det ett lösenord på mellan 4 och 6 tecken, stora och små bokstäver <- detta skulle kanske gå att bruteforca, och det är med en variant av detta jag kommer åt delar av arkivet. I värsta fall är det ett lösenord på 32 tecken, siffror, bokstäver, tecken, stora små etc.. Detta är ju ingen idé att ens ödsla tid på. Min tanke var alltså ifall man kunde utnyttja att det lösenord jag tror att det är ger tillgång till vissa filer så att en bruteforce kanske kommer ner på 2-3 månader. Men det är alltså ingen som vet ifall det skulle hjälpa?
crazyboris
tror att du får nog testa med dina 4 -6 tecken.
och låta det ta den tid det tar.
zds
Dom 8 filerna du lyckas extrahera, är dom i "orginalskick" och allt?

Själv har jag bara varit med om liknande när jag har ett winrar arkiv som är krypterat(dock så är inte filnamnen och det krypterat) och jag skriver in fel lösenord och har inställningen "keep broken files" i winrar på.
Då spottar den ut några filer som har samma namn och storlek som dom i arkivet men dom innehåller inte något vettigt.
Codius
Dom är i orginalskick och fullt fungerande
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.