Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vilket är den bästa virus skyddet? / what's the best virus protection?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Bobany
Hej hej.....

Jag undrar om vilket virus skydd som är det bästa?
Sj använder jag NOD32,
räcker det eller behöver jag mer för "den ultimata säkerheten".

//

Hello....

Im wondering, what virus protection is the best?
I use myself NOD32,
is that enough or do i need more protections for "the ultumate safty".

Dom vi vet :

Nod32 (www.eset.com / ]www.nod32.se)
Kapersky (http://www.kaspersky.com)
crazyboris
nod32 tycker jag är bäst.
men det står nog mellan nod32 och kaspersky.

en bra brandvägg är alltid bra att ha.
rekomenderar outpost.
stäng av windows egna.

(det räcker om du skriver på svenska)
Retard
http://www.av-comparatives.org/
Bobany
QUOTE(crazyboris @ 2008-06-10 15:15) *
nod32 tycker jag är bäst.
men det står nog mellan nod32 och kaspersky.

en bra brandvägg är alltid bra att ha.
rekomenderar outpost.
stäng av windows egna.

(det räcker om du skriver på svenska)

Okay, men kaspersky är väl gratis?, Jag menar eset säljer ju NOD32 för sin egen överlevnad, då arbetar dom väl hårdare för att få ett bra virusskydd/ produkt, eller? (ja, jag vet, "det är inte alltid man lyckas göra det":P)

Och det här med brandväggarna, varför är outpost bättre?, och varför skulle jag stänga av windows? tongue.gif

tack så mycket för svaret.

(och ska bara skriva på engelska i framtiden biggrin.gif)
Bobany
QUOTE(Retard @ 2008-06-10 15:37) *

Jo, jag uppsaktar sidan du skicka, men undrar bara om du kunde säga vad det är som gör den bättre än NOD? (eller något annat // "nod32 därför att det var vi kommit fram till att den "leder" just nu" // ja, jag vet man kan inte "komma" fram till något nu, utan det är fakta som gäller)

Tack för du tog din tid ifall:p
Retard
QUOTE(Bobany @ 2008-06-10 20:06) *
Jo, jag uppsaktar sidan du skicka, men undrar bara om du kunde säga vad det är som gör den bättre än NOD? (eller något annat // "nod32 därför att det var vi kommit fram till att den "leder" just nu" // ja, jag vet man kan inte "komma" fram till något nu, utan det är fakta som gäller)

Tack för du tog din tid ifall:p

Jag tror inte att du har kollat in sidan.
De jämför de ledande antivirusen mot varandra och publicerar resultatet online.
Läs rapporten så får du mer insikt och inte bara får reda på vad folks personliga åsikt är efter deras egna limiterade erfarenheter av ett antivirus.
Bobany
QUOTE(Retard @ 2008-06-10 16:19) *
Jag tror inte att du har kollat in sidan.
De jämför de ledande antivirusen mot varandra och publicerar resultatet online.
Läs rapporten så får du mer insikt och inte bara får reda på vad folks personliga åsikt är efter deras egna limiterade erfarenheter av ett antivirus.

Jaha, wtf, trode det var en virus protection sida, tongue.gif (för om det var så skulle den informationen där inte vara 100% sant eftersom att sjklart skriver dom att sin produkt är den bästa för att få mer köpare)

Men tack ska kolla den.
erkish
QUOTE(Bobany @ 2008-06-10 20:27) *
Jaha, wtf, trode det var en virus protection sida, tongue.gif (för om det var så skulle den informationen där inte vara 100% sant eftersom att sjklart skriver dom att sin produkt är den bästa för att få mer köpare)

Men tack ska kolla den.

Om man vill ha bra säkerhet så ska man skapa en partition där BARA windows ligger. Sedan installerar man deepfreeze och fryser den partitionen evilgrin.gif
Bobany
QUOTE(erkish @ 2008-06-10 17:33) *
Om man vill ha bra säkerhet så ska man skapa en partition där BARA windows ligger. Sedan installerar man deepfreeze och fryser den partitionen evilgrin.gif

Så att inget där i mappen kan ändras? kommer inte det då freesa hela windows so jag inte kan göra ett s** eller?tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.