Hehe.. Man märker juh hur lite som vissa vet

Jag tänkte hjälpa vissa av er att få en viss insikt i vad det är för jävligt de precis har gjort!!
Vi kan börja med att de inom en framtid kommer ge förslag på att privata organisationer ska få komma åt registren (t.ex. APB) ifall de har en vettig anledning.. Nu kommer de självklart inte ha det ÄN!!! Men lägg märke till att jag siger ÄN!
Vi börjar med vad FRA innebär:
ALL trafik ska avlyssnas, lagras och bearbetas.. Ok, låter juh bra, bara det att i Sverige är inte alla lika dumma som politiker, utan några vet hur man leker sig in i databaser som man inte BÖR ta sig in i.. Ta t.ex. det att man kan få ut alla mailadresser på människor som jobbar på vissa jobb, via det programmet de kör via (läs vidare på Flashback om hacket och få några Mailadresser och några lösenord).. Om man kan få fram polisens och andra myndigheters mail och lösen så kan man nog komma åt en server som läser info konstant också.. I annat fall så finns det människor som kan göra inbrott.. Det är alltså ännu ett sätt man kan få fram konversationerna på.. Bra gjort!! Min konversation med min älskarinna går ut över hela världen, trots att det va 3 år sedan affären var, kommer ingen av mina framtida tjejer kunna lita på mig.. Tack tack.. Vi kan sedan även kolla vad som kan hända när affärshemligheter läcker ut.. Ta t.ex. Volvo ringer runt i världen, och Saab får tag i denna infon, det kommer skada företaget så enormt..
Nu kommer nästa sjuka sak.. Kommer ni ihåg raiden mot TPB.. Detta var för att Amerika hotade Sverige, alltså så kränkte Sverige vårt land utan att blinka, och kommer kunna göra det igen.. Men, det är inte det värsta.. Påtryckningar görs nu mot Sveriges rättväsende om att Illegal Fildelning ska betraktas som TERRORISM!! Förstår ni nu allvaret med FRA!! Om Fildelning blir terrorism och ALL trafik kommer APB ha tillräckligt med anledning för att kolla upp informationen.. Alltså får vi ett vinnstdrivande företag inne och rotar bland ALLA KONVERSATIONER, ALL DELNING AV FILER OCH ALLA TELEFONSAMTAL!! Det håller inte i längden, men vad bryr sig politiker om det.. Så länge de får sin lön så kan de kränka oss.. Vi var juh dumma nog att inte välja PP förra gången, så vi kommer nog inte göra det nästa gång heller.. Och då är det bara Röd Mot Blå.. Bajs Mot Bajs.. Inga som står för folket, utan människor som står för vad som är bäst för de själva.. De får juh sin jävla lön ändå!! Man blir så arg så man kokar!! Det enda positiva det här gav, var att visa att människor fortfarande bryr sig.. Ta bara det att flera tusen var ute och protesterade några(om inte en) dagar senare.. Snabbt hopplockat var det kanske inte, men jättevarsel var det inte, och om det var dagen efter så var halva befolkningen bakfulla efter Sverigematchen..
En sista liten sak är den med kryptering.. Behov ger tillgång (ja, vi har alla hört det tidigare).. När det blir lättare att kryptera kommer färre som gör RIKTIGA brott att komma undan.. Ta t.ex. Barnporr.. Det är inte gjort på två sek att hitta en bra krypterare nu, men inom något/några år kommer det vara hur lätt som hellst då det är fler som kommer välja att kryptera.. Så nu får polisen jobb upp över öronen om de vill dekryptera Svenssons datatrafik, för att komma fram till att han snacka om blommor med sin syster..
Men men.. Ni som tycker att det är ett bra förslag ska juh vara lyckliga, för då kommer ni nog inte kryptera er trafik och kommer inom några år sitta inlåsta i ett fängelse för Terrorism (fildelning).. Eller så kanske vi alla sviker vårt vackra land, för enligt någon så uppgår priserna på Servrar(ta bara att jag fildelar en film.. 4GB och Bevismaterial får ej förstöras.. När jag dratt ner 25 filmer så e min hårddisk full, 100gb.. Sedan är vi ytterliggare 100 000 som laddar ner.. 10 000 Terrabyte redan efter första dagen.. De ska även kunna göra allt utan att det segar ner vår hastighet, vilket gör att de måste ha den finaste linan och de finaste servrarna.. Good Luck) och priser på anställda..
Som ni säkert ser så är det ohållbart, ur ekonomisk synvinkel och integritetisk synvinkel.. Helt enkelt OMÖJLIGT och ändå låter vi gubbarna göra det.. Sverige är på väg från I-land till U-land, men inte pga att folket är fattigt, utan för att vi inte har demokrati kvar i landet..