Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "Avlyssning"
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
Azzix
Tjena ligan!

Läst forum-reglerna, en del begrep jag! Jag är total noob på detta men måste kunna få reda på vad min förra sambo likaväl mor till min son gör. Saken är den att vid minsta misstanke om att hon dricker, lämnar bort honom eller fortsätter utnyttja droger får jag hel vårdnad om vår son... Idag ändrade hon inloggning till vårt fd. gemensamma bankkonto så källorna är mun-till-mun och det håller inte i rätten. Ser "data-intrång" som en ganska förmildrande omständighet! Behöver rubbet med er kunskap och hoppas på assistans, det är i ett ädelt syfte som orolig far jag vill göra detta.
groil
Vill inte vara en moralkärring. Men din trovärdighet i rätten skulle nog sjuka rätt drastiskt om den informationen du presenterar är framtagen genom dataintrång.
Azzix
Jag är mycket villig att den risken... Just nu ligger han och sover en trappa upp, mor "lämnade" honom här idag, ny kille i bilen igen, senaste utdraget jag lyckades få ta i ifrån helgen var from torsdag till söndag. Början med båtbiljetter till Danmark /Torsdag/ Harrys Fredag till söndag... Var har grabben varit och hos vem? Kanske tillägga att "mina dagar" börjar på fredag.
isis
Jag tror att alla här har full förståelse för den situation du befinner dig i och hur svårt det är. du bör också ha i åtanke att data-brott kan ge upp till två års fängelse. Utöver det är det ingen här som kan veta om du faktiskt sitter i den sits du säger, eller om du bara är en elva år gammal grabb som vill sno kompisens wow-acount. Jag vet inte hur reglerna ser ut, men kan du inte be socialen/polisen göra en (ny) undersökning baserat på det misstankar du har fått efter kontoutdraget? jag vet inte, men jag är väldigt ledsen att säga att jag inte tror du kan få någon hjälp med dtt problem här, speciellt inte när ingen kan veta vem du är.
Azzix
Otroligt vad det kan tjatas om wow... Skitet är väl freeware? Löjtnant, upplever det som riktad ironi mot mig genom att kalla mig 11 år, när ni andra diskuterar Bifrost och Poison ivy. Finns det hjärntrust och förmåga, eller man ska fråga snorvalparna på Flashback? Den "Sociala Myndigheten" i det här landet ger fadern full vårdnad om moren rånar en bank eller skjuter någon. Min bror genomgick flera rättegångar mot sin förra sambo som knarkade, gjorde inbrott hos oskyldiga, slog ner min brors nya sambo I HEMMET och tog grabben ur hemmet. Kommer jag med 6 månader gamla kontoutdrag har jag nog inte mycket att hicka för. Vi har ett tecknat avtal som gäller efter möte med Familjerätten, men nu har jag ingen insikt längre, han bor 10 mil bort!
Vill du har verifiering på jag inte är 14, malia din MSN så ska vi vinka i camen! evilgrin.gif

(PS, efter 160" och en husförsäljaning för att täcka rättegångskostnader då "rättshjälp" är ett hån har han idag hela vårdnaden)
blind
Det här låter som ett försök till datorintrång.
Tyvärr, tråden låst.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.