Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Grafikkort med ddr3?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Skalman
Hej! Letar efter ett nytt grafikkort och är sugen på ett sånt här http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=GIGPCX98GX2
Men jag undrar dels lite vad ddr3 är och om det är kompatibelt med min dator. Har en AMD Athlon 64 x2. RAM-minnena är ddr2...

Hjälp den okunnige!

Skalman
crazyboris
ddr3 är ju bara den "nya generationen" av minnen.
så det spelar ingen roll att du har ddr2 som ram.
ddr3 minnet sitter ju på kortet.
det är snabbare helt enkelt.
blind
GDDR3 har inget med DDR3 att göra och det kommer att fungera utmärkt med båda DDR2 och DDR3-minnen.

Det du skall ha koll på är om moderkortet har den buss du behöver och att ditt nätaggregat har rätt anslutningar samt inte är för klent för ett sådant grafikkort.
Skalman
Okej tack! Ska bara fixa lite pengar så man kan spela lite CoD4 på högsta grafik tongue.gif...
LJB
QUOTE(Skalman @ 2008-06-27 00:45) *
Okej tack! Ska bara fixa lite pengar så man kan spela lite CoD4 på högsta grafik tongue.gif...

Då räcker det nog med ett nVIDIA GeForce 8800GT. Ett av det mest prisvärda kortet som finns nu tror jag. Kostar ca 1500 Kr, och den klarar av alla spel ute nu på bästa grafik, (fast det gäller ju också att resten av din hårdvara pallar spelen).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.