QUOTE(Shacky @ 2008-07-09 22:47)

Jag har en fråga om en sak, jag läste lite om brute force och om jag förstod det rätt så är det som en slags crack som kan ta ut rätt kombination till en 4 koders? Jag undrar hur man gör sådana, vilka tools man behöver, jag har nämligen blivit hackad på nått konstigt sätt på en karaktär i ett 2d spel som heter w, då man använder sig utav pin en 4 siffrers kombination, hackern har nämligen bytt min, Så undrar om det finns nåra tools att mecka med för att göra ett sådant program eller om det redan finns ute eller om det ens går :S ( är nybörjare )
tack!
Hej,
En brute force (sv: råstyrka) attack går ut på att du provar alla tänkbara/möjliga kombinationer tills du hittar den rätta. Detta kan antingen ske manuellt eller automatiskt, i det senare fallet har man en maskin eller ett program som jobbar åt en. En sifferkombination om fyra siffror har (förutsatt att vi snackar det decimala talsystemet) 10^4 (10000) olika tillstånd/kombinationer mellan 0-9999.
Så, nu vet du vad en brute force attack är. Nu gäller det för dig att applicera metoden för ditt problem. Men har du blivit hackad föreslår jag att du kontaktar personerna bakom maplestory och förklarar hur landet ligger. Jag tror nämligen inte att de uppskattar ev. försök att "återta" din användare.