Help - Search - Members - Calendar
Full Version: använda exploits?
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
mikesteer
efter man har tankat ner en shellcode hur ska man gå tillväga efter det?
h3I
Det är olika beroende på vad det är för typ av exploit och vad för språk den är skriven i. Är den skriven i ett "riktigt" (t.ex C/C++) programmeringsspråk så måste den komplieras.
mikesteer
QUOTE(h3I @ 2008-07-13 00:27) *
Det är olika beroende på vad det är för typ av exploit och vad för språk den är skriven i. Är den skriven i ett "riktigt" programmeringsspråk så måste den komplieras.

de flesta remoteexploits som finns på milworm. Är det inte möjligt att man typ skickar iväg en URL sen så tankas en rat ner i bakgrunden utan att det märks? eller behöver man använda en exploit för det? isf vilken? en php exploit elr?
mikesteer
finns det nån slags tutorial för remote exploits? får bara en htlm fil efter man har sparat shellcoden
crazyboris
tänk på att i många exploiter så är det fel på koden.
ett medvetet litet fel nånstans i koden för att alla inte ska kunna använda det.
mikesteer
QUOTE(crazyboris @ 2008-07-13 18:10) *
tänk på att i många exploiter så är det fel på koden.
ett medvetet litet fel nånstans i koden för att alla inte ska kunna använda det.

det är endast med exploits man kan ladda ner t.e.x en rat på en remote via en url alltså?
crazyboris
som samtidigt startar den , ja...
swestres
QUOTE(mikesteer @ 2008-07-13 19:23) *
det är endast med exploits man kan ladda ner t.e.x en rat på en remote via en url alltså?

Du kan ju skicka en länk till någon och be denne ladda ner RATen också. Det blir ju också "remote via en url".
mikesteer
QUOTE(swestres @ 2008-07-13 21:21) *
Du kan ju skicka en länk till någon och be denne ladda ner RATen också. Det blir ju också "remote via en url".

ja men knappast att många går på det. vad ska man göra Efter man har fått en HTLM efter man har sparat shellcoden?

Använder apache för att göra en webserver
Codius
Men för guds skull, det är olika för alla exploits!
Följer det inte med någon text så du kan se vad den gör? Finns det ingen dokumentation alls? Finns det inte en enda comment i koden?
crazyboris
ett usb minne med autostart ( U3 ) på funkar ju finfint med.
om du har tillgång till datorn vill säjja.

det går även att lägga en autostart på en cdskiva. smile.gif
mikesteer
QUOTE(crazyboris @ 2008-07-14 10:21) *
ett usb minne med autostart ( U3 ) på funkar ju finfint med.
om du har tillgång till datorn vill säjja.

det går även att lägga en autostart på en cdskiva. smile.gif

När jag försöker tanka ner Meta sploit 3.1 franework så vägrar den starta? själva installationen går bra.
h3I
QUOTE(mikesteer @ 2008-07-14 20:08) *
När jag försöker tanka ner Meta sploit 3.1 franework så vägrar den starta? själva installationen går bra.

Kör du win eller linux ?
Kör du Windows så får du en ikon i start-menyn (msfweb) som du klickar på sen går du till din webläsare och skriver 127.0.0.1:55555
Har du gjort så ?

Om du använder linux så måste du installera Ruby och några fler paket, läs READMEn !
mikesteer
När jag klickar på metasploit 3 web så kommer bara detta upp

När jag klickar på online update så står det

Updating the Metasploit Framework...
svn: 'external\source\vncdll\winvnc\winvnc' is not a working copy directory
svn: Working copy '.' locked
svn: run 'svn cleanup' to remove locks (type 'svn help cleanup' for details)
Tryck på en valfri tangent för att fortsätta...

Kör Windows Xp så det ska fungera direkt när nerladdningen är klar.

Jag har gjort i princip allt man ska göra för att det ska fungera som t.e.x ha sitt av avstängd under nerladdning. Någon som vet vad man ska göra?
Codius
Jag gissar på att du ska köra scn cleanup
mikesteer
QUOTE(Codius @ 2008-07-16 20:28) *
Jag gissar på att du ska köra scn cleanup

Hur gör man det? har googlat lite men har fått lite olika svar och inget har fungerat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.