Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Behöver hjälp med WAMP /mod
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Timzorize
Hej,

Jag använder mig utav WAMP5 och har OS Windows XP Professional Sp2.

Jag vill nu hosta min egen hemsida, jag vet vad det innebär att hosta, öppna en port och hosta 24/7.

Nu är det så att när jag skulle öppna port 80 stod det att den var upptagen, så den öppnade automatiskt port 8080 istället.

Hur ska jag göra för att ställa in min webbserver till 8080?

Jag vill ha svar på hur jag ska göra för att folk ska kunna komma in på min egna sida som jag själv hostar, t.ex att dom skriver mitt ip och så kan dom se t.ex index.html.
Codius
Är det du som kodat WAMP5? Jag tänkte eftersom du tycker det är passande att posta detta under Projekt och Releaser.
Timzorize
Var fan skulle jag annars posta det? sleep.gif

Skriv inget om du inte hjälper mig..
crazyboris
port 80 brukar väll va öppen på alla anslutningar i din router.
du skrev i en annan post att du skulle instalera apache.
du väljer i instalationen vilken port som ska användas.

för att dina kompisar ska se så ber du dom att skriva http://123.123.123.123 (ditt ip istället för 123)
om du kör på port 8080 ska dom skriva http://123.123.123.123:8080

du kan inte själv skriva in ditt egna ipnummer från din egna dator då kommer du bara till din routers "sida"
du kan ju även skaffa gratis adresser som pekar på ditt ip.
no-ip.com är väll kanske den vanligaste.
enklare att komma ihåg än massa siffror.
h3I
QUOTE(Codius @ 2008-08-04 19:19) *
Är det du som kodat WAMP5? Jag tänkte eftersom du tycker det är passande att posta detta under Projekt och Releaser.

Förlåt för OT, men det står ju: "Projekt och Releaser - Diskussion angående datasäkerhetsrelaterade applikationer och projekt "
Betyder inte det att man får tipsa/fråga om andras projekt/rellar?
Codius
QUOTE(h3I @ 2008-08-06 00:46) *
Förlåt för OT, men det står ju: "Projekt och Releaser - Diskussion angående datasäkerhetsrelaterade applikationer och projekt "
Betyder inte det att man får tipsa/fråga om andras projekt/rellar?

Absolut, men om du läser det du själv citerade så ser du att det står datasäkerhet. Denna diskussion har inget med datasäkerhet att göra.
h3I
QUOTE(Codius @ 2008-08-06 02:14) *
Absolut, men om du läser det du själv citerade så ser du att det står datasäkerhet. Denna diskussion har inget med datasäkerhet att göra.

hehe, jag var trött rolleyes.gif
Nuffe
är det bara jag som tycker det låter skumt att köra WinXP SP2 som webserver? Själv skulle det aldrig falla mig in att ens köra WIndows men iaf.
Vad jag lärt mig under åren så bör en webserver få så mycket saft som möjligt. Därav inga spel osv. nu vet jag ju inte vad TS gör för övrigt.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.