Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marcus Murray i OS-studion
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
rooter
Slog nyss på tvn för att se vad som hänt i OS idag.
Tyckte jag kände igen killen i kampsportkläder och när de sa hans namn fick jag ihop det.
Marcus Murray, sveriges enda MPV på it-säkerhet, anställd på TrueSec. (http://www.microsoft.com/sverige/athome/security/latest/articles/2005_marcusmurray.mspx)
Man kan se honom i en del filmklipp på nätet om it-säkerhet, mest om säkerhet i windows-miljöer.
Mycket duktig kille och väldigt intressant att lyssna på.

Tydligen tävlar han alltså också i taekwondo och var nu i SVTs OS-studio för att förevisa sporten.
Finns säkert att hitta på SVTs webb-tv.
swestres
Menar du inte MVP?

Har han skrivit några avhandlingar motsv.?
Rude
Certifikat verkar han då ha:
CISSP, MCT, MCSE+Security, MVP (Windows Security)
CNA, CCA, CCNA, A+, Inet+, Network+, Security+

Inte för att det visar hans kompetens i övrigt men..
h3I
Har sett en del filmer med han på Technet TV, ofta väldigt intressant se på.

Grymt att han spelar (?) Taekwondo också..

Här kan ni se: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...100&d=92858
Codius
Var det inte han som var med i filmen "How Hackers Enter Windows", han använde institution eller dylikt skrivet av Aphex och när folk väl började se på den förbannade filmen blev både swerat och flashback fyllt av idioter som ville göra samma sak?
h3I
QUOTE(Codius @ 2008-08-21 11:45) *
Var det inte han som var med i filmen "How Hackers Enter Windows", han använde institution eller dylikt skrivet av Aphex och när folk väl började se på den förbannade filmen blev både swerat och flashback fyllt av idioter som ville göra samma sak?

Japp, det var han som gjorde den filmen.
Memrix
Såg inslaget och måste säga at jag tyckte Marcus Murray verkade rätt duktig, allefall snäppet över Kristian.
rooter
-
rooter
QUOTE(swestres @ 2008-08-20 14:55) *
Menar du inte MVP?

jo MVP smile.gif
LJB
Har för mig att han blev utsedd till världens bästa säkerhetsexpert. Men vette fan av vem eller vilka han blev utsedd av.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.